بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
امروز چهارشنبه نهم مهر 1393 هجری خورشیدی، ششم ذی الحجه 1435 هجری قمری و یکم اکتبر 2014 میلادی است. 32 سال پیش در چنین روزی، عملیات مسلم بن عقیل با رمز «یا ابوالفضل العباس(ع)» در جبهه ی میانی و در غرب سومار و ارتفاع های مسلط بر شهر مندلی عراق آغاز شد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:


9 مهر 1376
مادلین آلبرایت وزیر امورخارجه آمریکا گفت: قرارداد گاز ایران و «توتال» فرانسه از درک من خارج است از این که می بینم شرکای آمریکا از حمایت ما برای منزوی کردن ایران خودداری می کنند، تعجب می کنم.

9 مهر 1375
آیت‏ اللَّه سید محمد حسینی مشهور به آقانجفی همدانی عالم ربانی و صاحب آثار انوار درخشان در تفسیر قرآن، درخشان پرتوی از اصول کافی و معاد جسمانی و روحانی در 93 سالگی درگذشت.

9 مهر 1364
پس از بازدید یک هیأت از کارشناسان «کرافت ورک یونیون»(شرکت وابسته به زیمنس آلمان)از نیروگاه هسته ای بوشهر، دولت آلمان اعلام کرد تا زمان تداوم جنگ میان ایران و عراق حاضر به تکمیل نیروگاه بوشهر نخواهند شد.

9 مهر 1361
عملیات مسلم بن عقیل با رمز «یا ابوالفضل العباس(ع)» در جبهه ی میانی و در غرب سومار و ارتفاع های مسلط بر شهر مندلی عراق آغاز شد و این عملیات با هدف آزادسازی چندین ارتفاع مرزی، منهدم کردن نیروهای دشمن و تصرف ارتفاع های مشرف بر شهر مندلی در 2 مرحله با فرماندهی قرارگاه عملیاتی نجف به مرحله اجرا درآمد.

9 مهر 1359
عملیات شهید غیور اصلی در جاده ی حمیدیه - اهواز به وسیله ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شد.

9 مهر 1357
دولت عراق اعلام کرد محدودیت هایی را که برای منزل امام خمینی برقرار شده بود، لغو کرده است.

9 مهر 1357
دانش‏ آموزان، دانشجویان و معلمان سراسر کشور بر ضد رژیم پهلوی اعتصاب کردند. همزمان با وقوع اعتصاب های پی در پی در سطح کشور و بازگشایی مدارس در مهر 1357 هجری خورشیدی، دانش‏آموزان از حضور در کلاس های درس خودداری کرده و با پیوستن به صف مخالفان رژیم و راهپیمایی‏های گسترده، خواستار بازگشت امام خمینی به کشور شدند.

9 مهر 1342
آیت الله مرعشی نجفی در اعتراض به رفتار غیر انسانی و ظالمانه ی حکومت پهلوی اعلامیه ای منتشر کرد و از مردم خواست در راه استقرار عدالت اجتماعی کوچکترین سستی به خود راه ندهند و برای کسب این هدف مقدس از پای ننشینند. در این اعلامیه 13مهر روز اعتصاب عمومی اعلام شد.

9 مهر 1332
روزنامه ی انگلیسی «آبزرور» پس از گذشت بیش از یک ماه از کودتای 28 مرداد نوشت: آمریکا در جریان این کودتا، 45 میلیون دلار در اختیار فضل الله زاهدی قرار داده بود تا وی را در انجام موفق آن یاری کند. زاهدی در جریان کودتای یادشده دولت محمد مصدق را سرنگون کرد و تا فروردین 1334هجری خورشیدی نخست وزیر بود.

9 مهر 1320
کشتی حامل رضاخان به بمبئی رسید اما به وی و همراهانش اجازه ی ورود به بندر داده نشد.

9 مهر 1306
قرارداد بی طرفی ایران و روسیه، در آن دسته از اتحادیه ها و معاهده های جهانی که مخالف یکی از 2 طرف است، در مسکو امضا شد.

9 مهر 1306
با بسته شدن قرارداد مودت میان ایران و شوروی، ناو جنگی این کشور که از هفت سال پیش در آب های ایران لنگر انداخته بود، بندر انزلی را ترک کرد.

9 مهر 1300
کلنل محمد تقی پسیان با تصرف اداره های دولتی، نظامی و انتظامی استان خراسان، قیام خود در برابر دولت قوام السلطنه را در دوران حاکمیت رضاخان آغاز کرد و در رویارویی مسلحانه با ژاندارم ها در منطقه ی قوچان جان خود را ازدست داد.

9 مهر 1286
میرزا جواد خان سعد الدوله وزیر امور خارجه به دلیل تندروی و اختلاف شدید با بیشتر کارکنان این وزارت خانه به وسیله ی مشیرالسلطنه رییس الوزرا برکنار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها