بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
نخست وزیر لبنان تاکید کرد
«تمام سلام» نخست وزیر لبنان پس از بازگشت از نیویورک گفت: دریافتم که در روابط ایران و عربستان پیشرفت صورت گرفته و بزودی « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به عربستان می رود اما روند سازماندهی امور بین دو کشور به وقت نیاز دارد.
تدبیر24: تمام سلام درگفت وگو باروزنامه لبنانی« السفیر» که روز چهارشنبه منتشر شد، افزود: در نیویورک احساس کردم که یک تفاهم بین المللی برای نابودی تروریسم وجود دارد اما چگونه و با کدام نتیجه؟ ، پاسخ این سئوال همچنان روشن نیست.

نخست وزیر لبنان درسفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد، در حاشیه این اجلاس با مقامات ایرانی و سعودی بویژه« حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و خواستار کمک تهران برای حل مشکلات لبنان شد.

** تخریب منطقه به نفع اسراییل به بهانه جنگ علیه تروریسم مطلوب نیست

تمام سلام خاطرنشان کرد: آمریکایی ها تاکنون تصویری کامل از چگونگی نابود کردن تروریسم بطور نهایی در سوریه و عراق ندارند.

وی تصریح کرد: آنها می خواهند تروریسم را ریشه کن کنند اما آیا تخریب منطقه عربی که تنها اسراییل را خرسند می کند، مطلوب است؟

نخست وزیر لبنان تاکید کرد که نیروهای موثر منطقه مانند عربستان، مصر، ایران، ترکیه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باید برای حل همه بحران های منطقه مشارکت و تفاهم کنند زیرا کشورهای دیگر مانند لبنان بهای گران اختلافات آنها را می پردازند.

تمام سلام به نگرانی موجود از سرنوشت سوریه به دلیل پیچیدگی هایی که به اصطلاح جنگ علیه تروریسم ایجاد کرده است، اشاره کرد و گفت که اکنون اهتمام براین است تا عراق یکپارچگی خود را بعداز حمله داعش برای تجزیه آن بازیابد.

وی افزود: حل وفصل مشکلات عراق که به تشکیل دولت « حیدر العبادی» منجر شد و بازگشت وحدت عراق را تسهیل کرد، با کمک عربستان و ایران و دیگر کشورها صورت گرفت.

نخست وزیر لبنان با اشاره به « برخی تلاش ها برای رسیدن به مرحله انتقالی در سوریه »، این را موکول به توافق آمریکا وروسیه دانست و گفت که نمی دانم این موضوع چه زمانی ممکن است تحقق یابد.

** غرب در جنگ علیه داعش نمی داند به کجا می رود

تمام سلام با بیان اینکه غرب در جنگ علیه داعش نمی داند به کجا می رود، اظهارداشت: ادامه وضعیت کنونی منطقه به معنای این است که روند صلح در منطقه عربی ادامه نمی یابد و همه آنچه جریان دارد به نفع اسراییل است و این رژیم تنها طرفی است که از این شرایط بویژه در سایه اختلافات عربی – عربی و یا عربی – ایرانی استفاده می برد.

** حمایت از لبنان

وی درادامه گفت وگو با السفیر خاطرنشان کرد که برخی کشورهای جهان اماده ارائه کمک های جدی امنیتی ، سیاسی و اقتصادی به لبنان برای مبارزه با تروریسم و حل مشکل پناهجویان سوری هستند.

نخست وزیر لبنان به تشکیل اجلاس کشورهای کمک کننده به لبنان برای حل موضوع پناهجویان سوری در آینده در برلین آلمان اشاره کرد و گفت که در حاشیه این اجلاس با « آنگلا مرکل» دیدار می کند.

تمام سلام با بیان اینکه « اهتمام اول دولت لبنان حل مشکل اردوگاه های پناهجویان سوری در شهرک عرسال در شمال شرق لبنان است» ، گفت که با توجه به اختلافات میان گروه های سیاسی در این زمینه تلاش داریم به یک راه حل مناسب دست یابیم.

وی سرنوشت هبه 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی برای خرید تجهیزات نظامی از فرانسه به منظور مجهزکردن ارتش لبنان را مبهم خواند و افزود: هبه یک میلیارد دلاری با نظارت « سعد الحریری » رییس حزب جریان المستقبل برای خرید سلاح از آمریکا و روسیه وارد مرحله اجرایی شده است.

نخست وزیر لبنان به ادامه تلاش ها برای آزاد کردن نظامیان ربوده شده لبنانی اشاره کرد و اظهارداشت که می ترسیم نقش های میانجیگری ترکیه و قطر در این زمینه به دلیل مشارکت آنها در به اصطلاح جنگ علیه داعش و جبهه النصره تضعیف شود و تاثیر گذاری آنها بر ربایندگان کاهش یابد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها