بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: در حالی که از سوی شهرداری اهواز مکان جدیدی در ٣٠ کیلومتری شمال‌شرق شهر برای دفن زباله به روش علمی اختصاص یافته و زباله‌ها دیگر به منطقه برومی انتقال داده نمی‌شود، اما مشکلات ناشی از آن همچنان گریبان‌گیر ساکنان روستای برومی و شرکت‌های موجود در این منطقه است.
تدبیر24: علی بنی‌عگبه در منطقه خوزستان، اظهار کرد: واکنش شیمیایی انجام شده بر روی زباله‌ها و فرآیند طبیعی درون خاک، موجب انتشار گاز متان و H2S در منطقه برومی می‌شود که رها شدن این دو گاز در محیط، موجب ایجاد بویی ناخوشایند می‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات زیست‌محیطی که بقایای زباله‌های شهری در منطقه برومی ایجاد کرده بود، گازهای ناشی از دفن زباله در منطقه برومی، محل قدیم دفن زباله شهر اهواز، با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اجرای پروژه لوله‌گذاری جمع‌آوری شد. سپس با توجه به حجم زیاد زباله‌های دفن شده در این نقطه، پروژه لوله‌گذاری برای خارج کردن گازهای ناشی از تبخیر زباله‌ها، تعریف و اجرایی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با بیان اینکه این اراضی در محدوده زمین‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد، افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که میان این شرکت و شهرداری اهواز به امضا رسید، مقرر شد پس از انجام لوله‌گذاری در منطقه، این محل توسط شهرداری و با تامین اعتبار از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به فضای سبز تبدیل شود. البته گویا هنوز تامین اعتبار صورت نگرفته و عملیات ایجاد فضای سبز نیز در منطقه انجام نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز افزود: یکی از پیشنهادهای این اداره به مناطق نفتخیز جنوب این است که با احداث شبکه لوله، گازهای تولید شده در منطقه جمع آوری شود و برای تولید برق مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: محدوده سایت قدیم دفن زباله شهر اهواز در مجاورت روستای برومی، یکی از ورودی‌های اصلی شرق اهواز است که حدود ٣٠٠ هکتار مساحت دارد و در ٢٠ سال گذشته محل دفن زباله بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها