بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
«کارگران در پی تصیمات اتخاذ شده در جلسه دیروز به کار بازگشته‌اند اما منتظر اعلام نظر نهایی کمیته طبقه بندی مشاغل هستند / این کمیته اعلام کرده است بعد از بررسی اعتراضات در سریع‌ترین زمان ممکن به بازنگری مجدد طرح اقدام خواهد کرد.»
تدبیر24: منابع کارگری از استان خوزستان خبر داده‌اند اعتراض صنفی بیش از ۵۰۰ کارگر صنعتی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به طور مشروط پایان یافته است.

مدیرعامل، مدیر حراست، مدیران داخلی و اعضای کمیته طبقه بندی مشاغل کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه عصر دیروز (چهارشنبه ۹ مهر) در پی اعتراض صنفی کارگران تشکیل جلسه دادند و خواسته آنان را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه تصمیم گرفته شده است برگه‌هایی میان کارگران توزیع شود تا آنان اعتراض‌شان را به طرح جدید طبقه بندی مشاغل بنویسند و به کمیته طبقه بندی مشاغل کارخانه تحویل دهند.

این کمیته اعلام کرده است بعد از بررسی اعتراضات در سریع‌ترین زمان ممکن به بازنگری مجدد طرح اقدام خواهد کرد.

در همین رابطه، یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفته است کارگران در پی تصیمات اتخاذ شده در جلسه دیروز به کار بازگشته‌اند اما منتظر اعلام نظر نهایی کمیته طبقه بندی مشاغل هستند.

کارگران دیروز به خبرنگار ایلنا گفته بودند طرح جدید طبقه بندی مشاغل به شکاف عمیق حقوقی میان کارگران، کارمندان، سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران کارخانه دامن زده است و آن‌ها خواهان تجدید نظر کلی در این طرح هستند.

گفتنی است طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در پی اعتراضات صنفی کارگران در ماه‌های گذشته و بعد از ۲۲ سال تاخیر از ابتدای شهریور امسال اجرا شده است، آنهم در حالی که این طرح در واحدهای تولیدی باید بر اساس قانون هر ۴ سال یکبار بازنگری شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها