بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
یک روان‌شناس معتقد است: ابتلای سالمندان به افکار پارانویید، افسردگی، اضطراب، ترس، فوبیا، خصومت نسبت به دیگران، بدبینی و احساس ناامیدی در نتیجه بی‎توجهی به این قشر رخ می‌دهد.
تدبیر24: طاهره الهی در منطقه زنجان، اظهار کرد: سالمندان قشری از جامعه‎اند که زمانی در سن جوانی و در جایگاه فعالان جامعه بوده‎اند، بنابراین در خور احترام و شایستگی‎اند و مسلماً آنچه باعث کاهش سطح اختلالات روحی در این قشر می‌شود، ارتباطات اجتماعی، تکریم و ارزش قایل شدن برای آن‏ها است.

این روان‌شناس ادامه داد: نباید به این دسته از افراد به چشم عضوی بیهوده و زاید نگاه کرد، بلکه می‎توان با اعمالی هر چند کوچک از قبیل مشورت در امور مختلف و ارزش نهادن به نظر آنها، احساس مفید بودن و ارزشمندی را در وجودشان زنده نگه داشت، چرا که سالمندان مخزنی از تجارت چندین ساله محسوب می‌شوند که مشاوره با آنها موجب می‌شود راه رفته را تکرار نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر سالمندان با خانواده و بستگان در سلامت روحی آنان تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: شرکت در جمع‎های خانوادگی و صحبت از تجارب مثبت گذشته از جمله اقداماتی است که احساس ارزشمند بودن را در وجود این قشر زنده نگه می‌دارد و این در حالی است که هیچ نوع ارتباطی، جای ارتباط حضوری با اعضای خانواده را پر نمی‎کند.

الهی افزود: خانواده‎های پرجمعیت می‎توانند رفت و آمد با والدین سالمند خود را برنامه‌ریزی و تقسیم‎بندی کنند تا شخصی که در جایگاه پدر یا مادر قرار دارد در هیچ زمانی از سال احساس تنهایی نکند و هم‏چنین در نظر داشته باشند که ارتباط تلفنی، نامه و ارتباطات مجازی (اینترنت و ...) در جایگاه بعد از ارتباط حضوری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تناقض ایجاد شده در انتقال خانواده گسترده به هسته‎ای در ابتلا به افسردگی سالمندان نقش پررنگی دارد که در این زمینه رفت و آمد، تعامل و افزایش ارتباط با آنان می‎تواند در کاهش علایم افسردگی تأثیر بسزایی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها