بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
گروه های حقوق بشر از اعتراض پناهجویان استرالیا در بازداشتگاه جزیره نائورو در پاپوا گینه نو به سیاست های کانبرا در قبال آن ها خبر دادند.
تدبیر24: روز پنجشنبه اعلام کرد برخی از پناهجویان در بازداشتگاه نائورو لب های خود را در اعتراض به برنامه های کانبرا و ارایه نکردن ویزا اسکان مجدد دوخته اند.

بنابراین گزارش، فعالان ادعا می کنند گروهی از پناهجویان در بازداشتگاه نائورو به خود آسیب وارد کرده اند، از جمله یک دختر جوان مواد شوینده بلعیده، مردی گلوی خود را بریده و گروهی لب های خود را دوخته اند.

گروه های حقوق بشر اعلام کردند تنش ها در بازداشتگاه نائورو در اقیانوس آرام افزایش یافته است.

'اسکات موریسون' وزیر مهاجرت استرالیا تاکنون به افکار عمومی در خصوص پناهجویانی که به خود آسیب وارد آورده اند، سخنی نگفته است.

منتقدان نسبت به سیاست های کانبرا معتقدند پناهجویان این بازداشتگاه که اکثرا از کشورهای جنوب شرق آسیا و خاورمیانه هستند در یک برزخ نامشخص بسر می برند.

کامبوج و استرالیا اخیرا به توافق رسیدند تا این کشور جنوب شرق آسیا در ازای دریافت میلیون ها دلار کمک مالی از کانبرا پناهجویانی که قصد رفتن به استرالیا را داشتند بپذیرد.

استرالیا در حال حاضر براساس سیاست های مهاجرتی سختگیرانه، پناهجویانی که با قایق وارد این کشور می شوند را برای اسکان مجدد به اردوگاه هایی در جزیره مانوس و نائورو در پاپوا گینه نو می فرستد.

دولت استرالیا از اسفند ماه سال گذشته پس از کشته شدن یک ایرانی پناهجو در بازداشتگاه پاپوآ گینه نو، انتقال پناهندگان به کشور فقیر کامبوج در جنوب شرق آسیا را مدنظر قرار داد و مذاکرات با پنوم پن را آغاز کرد.

استرالیا هم اکنون در جزایر مانوس و نائورو در پاپوا گینه نو بازداشتگاه هایی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک استرالیا تدارک دیده است که در شرایط بسیار بدی اداره شده و واکنش جامعه بین الملل را بدنبال داشته است.

گروه های حقوق بشر در استرالیا و کامبوج با محکوم کردن این توافقنامه تاکید دارند پنوم پن قادر به حفاظت از پناهجویان نیست و احتمال می دهند پناهجویان در کامبوج با تهدیدهای گذشته مانند گینه پاپوا روبرو شوند.

منبع: تارنمای هرالد استرالیا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها