بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
دبیر انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران گفت: خونریزی، فشار خون حاملگی و بیماری های قلبی به ترتیب مهم ترین عوامل مرگ و میر مادران باردار ایرانی به شمار می آیند.
تدبیر24: دکتر نسیم سنجری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنفرانس بیماری های قلبی در دوران بارداری گفت: برگزاری کنفرانس های تخصصی با هدف کاهش مرگ و میر مادری و جنینی در دستور کار انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران قرار دارد که به صورت ماهانه با همکاری اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

وی افزود:دهمین کنفرانس تخصصی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران به موضوع بیماری های قلبی در دوران بارداری می پردازد و متخصصان قلب، داخلی و زنان با حضور دراین نشست به ارائه آخرین دستاوردهای علمی این حوزه و تبادل نظر خواهند پرداخت.

نائب رییس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران توضیح داد: شرکت کنندگان در کنفرانس امروز،ضمن بررسی علل شایع مرگ و میر مادران و تغییراتی که به طور طبیعی در یک بارداری ایجاد می شود درباره پیش بینی بیماری قلبی پیش از بارداری و تشخیص این بیماری ها حین بارداری و همچنین بیماری های شایع حین حاملگی مثلا بیماری های دریچه قلب گفت و گو خواهند کرد.

به گفته سنجری،کنترل بیماری قلبی یک زن باردار در زمان زایمان و بلافاصله بعد از آن نیز در یک پانل تخصصی به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود و پرونده های منجر به فوت مادران باردار مطرح خواهد شد تا نقاط ضعف شناسایی و از تکرار آن جلوگیری شود.

وی درباره علل بروز بیماری های قلبی درمادران باردار گفت:علت های متفاوتی می تواند به بیماری های قلبی در زنان باردار منجر شود که از جمله آنها می توان به سابقه بیماری های روماتیسمال قلبی و بیماری های قلبی مادرزادی اشاره کرد.

دبیر انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران درعین حال خاطرنشان کرد: برخی بیماری قلبی درخود دوران حاملگی ایجاد می شوند و برخی بیماری های متابولیک هم روی قلب تاثیر دارند که به عنوان مثال، پرکاری تیروئید می تواند باعث ایجاد اختلال در نظم قلب شود.

وی مهم ترین عامل جلوگیری از مشکلات قلبی برای مادران باردار را پیش بینی و تشخیص زودهنگام ذکر کرد و گفت:درصورت پیشرفت بیماری، امکان کنترل آن بسیار مشکل می شود و حتی دربرخی موارد به مرگ مادر می انجامد،همانگونه که 10 درصد مرگ و میر مادران باردار در ایران بر اثر بیماری های قلبی رخ می دهد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان به خانم هایی که مشکل قلبی دارند توصیه کرد حتما قبل از بارداری، وضعیت قلبی خود را بررسی مجدد کرده و میزان خطر را از پزشک قلبشان جویا شوند و اگر نیازی به کنترل مواردی قبل، حین و بعد از بارداری باشد حتما قبل از باردار شدن از آن مطلع شوند.

سنجری درباره نشانه های بیماری قلبی در مادران باردار نیز توضیح داد:

در دوران بارداری، برخی علائم مانند تنگی نفس شدید و پیش رونده، سرفه های شدید، خلط خونی، احساس نامنظمی در ضربان قلب و کبودی انگشتان و لبها می تواند نشانه بیماری قلبی باشد و مادران باردار باید آنها را جدی بگیرند.

کنفرانس یک روزه بیماری های قلبی در دوران بارداری با حضور پزشکان متخصص زنان، قلب و داخلی در سالن سعدی برج میلاد درحال برگزاری است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها