بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
مدیرکل شیلات گلستان گفت: 75 تن میگوی پرورشی از سایت گمیشان استان در قالب سه محموله به کشورهای امارات و ویتنام صادر شد.
تدبیر24: سیدجواد قدس علوی روز پنج شنبه پیش بینی برداشت میگوی امسال در سایت پرورش میگوی گمیشان را حدود 550 تن اعلام کرد و افزود: سه محموله دیگر نیز طی چند روز آینده به خارج از کشور صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: 80 درصد میگوی تولیدی گلستان صادر و 20 درصد باقی مانده به مصرف این استان و برخی استان های همجوار می رسد.

مدیرکل شیلات گلستان از رشد قابل توجه صادرات میگوی استان در سال جاری خبر داد و گفت: پارسال 250 تن از 304 تن میگوی تولیدی استان به خارج از کشور صادر شد.

قدس علوی اضافه کرد: امسال مقصد صادرات میگوی استان گلستان برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین، ویتنام و روسیه خواهد بود.

به گفته وی، میگوهای تولیدی سایت گمیشان بیشتر در سه کارگاه واقع در شهرستان های بندر ترکمن، بندر گز و کردکوی فرآوری و بسته بندی می شود.

مدیرکل شیلات گلستان همچنین ارزش میگوی تولیدی استان در سال جاری را حدود 95 میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: ارزآوری حاصل از صادرات میگو به سه میلیون و 150 هزار دلار خواهد رسید.

قدس علوی، سطح مفید پرورش میگو در سایت گمیشان را 243 هکتار اعلام کرد و گفت: امسال هزینه تولید هر کیلوگرم میگو یکصد هزار ریال و قیمت عمده فروش آن بین 155 تا 160 هزار ریال است.

گلستان از استان های مستعد پرورش میگو در کشور است و افزون بر 500 نفر در امر پرورش، فرآوری و بسته بندی این محصول مشغول بکار هستند.

میگو در سایت گمیشان در شمال غرب استان گلستان پرورش داده می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها