بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۸۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
روزي قاتلان درخت در روز توان بريدن ٥ درخت بيشتر نداشتند و امروز بریدن هزاران درخت در ساعت با تكنولوژي‌هاي جديد امكان پذير است و متأسفانه روحيه تخريبي بشر...

تدبیر24: سام سکوتی بداغ - اين روزها که در فضاي جبهه جنگ و هفته دفاع مقدس هستيم و فيلم «چ» آقاي حاتمي‌كيا پرده‌هاي نقره‌اي را رو سفيد كرده است، بد نيست صحنه آخر فيلم كه قرائت دستور صريح و قاطع رهبر انقلاب در مورد برخورد با عوامل اغتشاش پاوه است را به مسئولین محیط زیستی کشور يادآوري كنيم:

« اگر تا ۲۴ ساعت ٱینده اقدام مثبتی صورت نگیرد، شما را مسئول مي‌دانم و با شما برخورد انقلابي مي‌كنم».

حال محيط زيست و موضوعات مربوط به آن نیز نيازمند مديريت انقلابي و در نهايت برخورد انقلابي هستند تا از فاجعه زيست محيطي و انقراض انواع مختلف حيوانات و پرنده‌هاي در ليست قرمز جلوگيري شود.

متأسفانه رفتارهاي انساني هرگز در مسير موازي با طبيعت و زيست بوم بشر نبوده است و هر پيشرفتي همراه با خسارات بیشتر براي مادر زمين بوده است.

روزي قاتلان درخت در روز توان بريدن ٥ درخت بيشتر نداشتند و امروز بریدن هزاران درخت در ساعت با تكنولوژي‌هاي جديد امكان پذير است و متأسفانه روحيه تخريبي بشر، زمين را از وجه مادرانه‌اش براي نسل‌هاي آينده دور مي‌كند و موضوع اصلي كه اين روزها بيداد مي‌كند و كسي هم نيست که برخورد كند، شكار است كه متأسفانه اراده‌اي براي برخورد نیز وجود ندارد.

سالهاست که ديگر از پرنده‌هاي رنگارنگ خبري نيست، قرقاول تالشي ديگر صدايش به گوش مردم نمي‌رسد، كبك ديگر در مزارع فراز و فرود ندارد و پرنده‌های شانه بسر كه هميشه در اواخر تابستان و اوايل پاييز مهمان حياط خانه‌هاي ما بودند ديگر كم پيدا شده‌اند و تا چشم كار مي‌كند تفنگ مي‌بينيم و شكارچي!

تنوع گونه‌هاي جانوري يكي از دغدغه‌هاي بزرگ دولتها است و سازمان‌هاي مردم نهاد زيادي در جهان تأسيس شده‌اند كه تمام تلاش آنها كمك به گونه‌هاي در حال انقراض است. در كشور انگلستان زنان انگشترهاي طلاي خود را مي‌فروشند و به Bird Watch (گروهی برای حمایت از پرندگان) اهدا مي‌كنند تا پرنده‌هاي در حال انقراض را نجات دهند اما در ايران به راحتي اجازه مي‌دهيم که زيباترين پرنده‌ها توسط عده‌اي تفنگ به دست و براي لحظاتي خوشي كردن شكار شوند و جماعت بزرگتري از موهبت تماشاي آنها محروم شوند!

پايداري زيست محيطي بزرگترين چالش سازمان محيط زيست است و متأسفانه تا امروز مديران مياني خانم ابتكار، ابتكار لازم را نشان نداده‌اند و نمي‌دانم چرا دولت فكري به حال اين بخش نمي‌كند!

فرمانداران كه اولين حلقه تغييرات هستند، به اداره محيط زيست به عنوان اداره‌اي غير مهم و فرعي نگاه مي‌كنند و زماني كه بيشتر دستگاه‌ها جابه جا شدند، يادشان مي‌آيد كه چنين اداره‌اي هم وجود دارد!

خانم ابتکار بهتر است نيروهاي مدبر و علاقمند براي لايه‌اي مياني سازمان در شهرستان ها منصوب كند و از مديران كل خود بخواهد كه به نابه‌ساماني‌هاي حوزه شكار و برداشت‌هاي بي رويه از بستر رودخانه‌ها و بسیاری دیگر از فجایع زیست محیطی در سطح کشور سامان بدهند و تصميمات با محوريت محيط زيست بگيرند.

اداره محيط زيست مدير چكمه‌پوش و ميداني لازم دارد نه كت و شلواري كه تجربه و توان چندين ساعت پياده‌روي در دل جنگل ها و مزارع را ندارد! محیط زیست به عاشق نیاز دارد تا حقوق بگیری که به فکر اضافه‌کار خود است و فیش حقوقی اولویت اول اوست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
Reza
|
UNITED STATES
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
1
Ishala iran ham mesle oropa be nature niga kone yeroz
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
1
کت و شلوار پوش تشبیه به جا و مناسبی بود...
جمشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
1
در استان های شمالی زباله بزرگترین معصل زیست محیطی است و در زمان برداشت برنج هم که دود ناشی از سوزاندن کاه مزارع هوای شمال را الوده و نفس گیر می کند متاسفانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
0
1
ما نيازمند طبيعت سالم و پاك هستيم، بايد همه با هم در حفظ آن بكوشيم
فیروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
0
1
زیست بوم سالم محصول دست و فکر ادم های سالم است
رزیتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
1
طبیعت سالم آرامش بخش است
آرزو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
1
كاش اين انقلاب به زودي به وقوع بپيونده
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها