خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 06
کد خبر: ۳۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶

جابه‌جایی 1میلیون زائر با متروی‌مکه

یکی از مقامات ارشد عربستان اعلام کرد: تا پایان فصل حج امسال قطار شهری مکه نزدیک به یک میلیون زائر را جابه‌جا خواهد کرد.
تدبیر24: در چند سال گذشته رفت و آمد بین «منا»، «مزدلفه» و «عرفات» چند ساعت طول می‌کشید اما اکنون سفر بین این سه مکان مقدس بیش از 15 دقیقه طول نخواهد کشید که دلیل آن راه‌اندازی خط قطار شهری در پایان سال 2011 میلادی بوده است.

«سعود الذکری» از مسئولان وزارت امور شهری و روستایی عربستان گفت: بیش از 360 هزار زائر برای استفاده از قطار شهری منا و عرفات از بلیط‌های الکترونیک استفاده کرده‌اند. طبق اعلام منابع عربستانی، در دوران برگزاری مراسم حج در مجموع 20 قطار فعالیت داشته که هر کدام از 12 واگن برخوردار بوده و ظرفیت حمل 4000 مسافر را داشته است.

به نقل از عرب نیوز، دولت عربستان طی سال‌های اخیر اقدام به ارتقای سرویس‌های خدماتی برای زائران کرده که از آن جمله توسعه خطوط قطار شهری و عدم نیاز به استفاده از بیش از 12 هزار اتوبوس و کاهش ترافیک است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: