بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
برنامه "90" این هفته کاملا تحت تاثیر اتفاقات و حواشی دیدار جنجالی استقلال خوزستان و راه‌آهن بود و حتی دقایقی بین یک داور و کارشناس داوری برنامه جنگ لفظی درگرفت.
تدبیر24: برنامه 90 این هفته در حالی پخش شد که لیگ برتر فوتبال هفته یازدهم خود را سپری کرده و به علت اعزام تیم ملی به پرتغال برای برگزاری اردوی تدارکاتی، به مدت 18 روز تعطیل شده است.

* اسپری در استودیو

پس از نمایش گزیده دیدار استقلال و ملوان و اشتباهات مکرر تیم داوری این بازی، حسین عسگری روی خط برنامه آمد تا درباره مسائل داوری پاسخگوی مجری برنامه باشد. او ابتدا درباره تجهیزات نوین داوری گفت: یک شرکت ایرانی تعدادی "هدست" به ما داده که در دیدار فولاد و نفت توسط فغانی تست شد ولی کمی ایراد دارد که باید برطرف شود.

وی درباره اسپری‌های محو شونده نیز گفت: زمان محو شدن این اسپری‌ها بیشتر از دو یا دو و نیم دقیقه نیست.

در ادامه فردوسی‌پور از زیر میز خود یک اسپری محو شونده بیرون آورد و روی تکه‌ای چمن مصنوعی که در استودیو تعبیه شده بود چند خط کشید تا معلوم شود که محو شدن اسپری چقدر طول می‌کشد. هرچند مجری برنامه "90" آنقدر از اسپری بد استفاده کرد که کنایه خداداد افشاریان (مهمان برنامه) را نیز به همراه داشت!

عسگری درباره حضور اصفهانیان در کلاس "فوتورو" هم گفت: در این کلاس ارتباط چندانی لازم نیست ولی اگر فرد شرکت کننده در این کلاس زبان انگلیسی بداند بهتر است.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره مطالبات داوران هم اظهار کرد: این پول اگر دست ما بود سریع پرداخت می کردیم. مساله این است که فعلا این پول به دست ما نرسیده است.

وی درباره اشتباهات داور بازی استقلال و ملوان هم گفت: وقتی اشتباهی به صورت واضح رخ داده باشد ما نمی‌گوییم که نبوده است.

* هیات مدیره دموکراتیک

در ادامه سیروس محجوب، مالک باشگاه ملوان روی خط برنامه آمد و گفت: فعلا برنامه‌ای برای تغییر مربی نداریم. ایران‌دوست دوبرابر ما سن دارد و درست نیست که درباره او حرف‌های نادرست زده شود. هیات مدیره درباره این مسائل تصمیم می‌گیرد و من نظرم را به هیات مدیره تحمیل نمی‌کنم. تمام سعی من این است که فضای حاکم بر هیات مدیره دموکراتیک باشد.

* شش‌گله تراکتور

محسن دلیر، بازیکن موفق تراکتورسازی که تا هفته یازدهم لیگ برتر، شش گل به ثمر رسانده، مهمان ویژه برنامه بود. گزیده حرف‌های دلیر به این شرح است:

- زمانی که مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی بود، فقط 10 دقیقه بازی کردم. جلالی قبل از بازی این هفته با سایپا گفت چون مصدوم بودم و بعدش هم خوب تمرین نکردم به من بازی نمی‌داد. حرف‌های جلالی برای من قابل احترام است چون او مربی‌ام بوده است.

- از 10 سالگی فوتبال بازی می‌کنم.

- درشت‌اندام بودن و ریزش مو در خانواده ما ارثی است، البته حالا موهایم را کاشته‌ام!

- اگر در نظرسنجی برنامه شرکت کنم به سروش رفیعی رای می‌دهم.

- در دانشگاه آزاد مرند، حسابداری خوانده‌ام. آن زمان در لیگ سه مرند بازی می‌کردم. سپس توسط حسین خطیبی به ماشین‌سازی تبریز رفتم.

- اکثر اعضای تیم آذری صحبت می‌کنند به جز ایران‌پوریان که شیرازی است و کیانی، کاپیتان تیم ما که البته بعد از هفت سال بودن در تبریز کمی یاد گرفته و یکی-دو نفر دیگر.

- فوتبالم را مدیون حاج رسول خطیبی‌ام و هر بار گل بزنم به سمت او می‌روم و گلم را به او تقدیم می‌کنم.

* عادل، کامل شد!

می‌گویند، 40 سالگی، سن کمال است. عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه "90" این هفته 40 ساله شدنش را در پشت صحنه برنامه جشن گرفت. خداداد افشاریان که خبر این اتفاق را روی آنتن برد از فردوسی‌پور پرسید که "آیا واقعا 40 ساله شده یا صغر سن دارد؟" این سوالی است که مجری برنامه از بازیکنانی که به عنوان مهمان به برنامه‌اش می‌آیند می‌پرسد.

* جنجال در اهواز

در ادامه پخش گزیده بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر، دیدار جنجالی استقلال خوزستان و راه‌آهن پخش شد. این بازی پربرخورد، چهار اخراجی و بیش از 10 دقیقه وقت تلف‌شده داشت. همچنین درگیری احمدرضا عابدزاده، مربی دروازه‌بان‌های راه‌آهن با "کولیبالی"، بازیکن استقلال از نکات حاشیه‌ای و البته منفی بازی بود.

روشنایی و ابوالقاسم‌پور، سرپرستان دو تیم استقلال خوزستان و راه‌آهن در ادامه روی خط برنامه آمدند تا درباره اتفاقات رخ داده توضیح دهند.

روشنایی: اگر عابدزاده اسطوره است، باید این را در رفتار و گفتار خود نشان می‌داد. استیلی و عاfدزاده و دیگران که گفتند کولیبالی به عابدزاده توهین کرده کجا شنیدند؟ امکان ندارد که چنین چیزی رخ داده باشد.

ابوالقاسم‌پور: با توجه به اعتراضات شدید‌اللحن ویسی پس از بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس انتظار می‌رفت که با او برخورد شود اما این اتفاق نیفتاد. رئیس کمیته انqباطی دو روز قبل بازی به من گفت که رای محرومیت ویسی صادر شده و امضای آیت‌اللهی را لازم دارد اما نایب‌رئیس فدراسیون گفت که این رای در کارتابل کاری‌اش نیست.کولیبالی در بازی با پرسپولیس به شدت به داور اعتراض کرد. اگر با او برخورد می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد. 11 هفته ما از داوری متضرر شدیم اما استیلی حتی یک بار در این باره حرف نزد. بعد بازی هم به بازیکنان گفت که

کسی درباره داوری حرف نزند.

روشنایی: شب قبل مسابقه، مدیر رسانه‌ای راه‌آهن گفت که ویسی محروم است ولی وقتی پرسیدیم خلاف این مساله را دریافتیم. هیچ رایزنی‌ای برای برطرف کردن محرومیت ویسی انجام نشد.

افشاریان: مسئولان باشگاه استقلال خوزستان باید کولیبالی را آرام کنند.

روشنایی: کولیبالی فصل قبل در تمام بازی‌ها حضور داشت ولی تنها یک اخطار گرفت.

ابوالقاسم‌پور: قبول داریم که عابدزاده کار اشتباهی انجام داد اما سوت‌های داور بازی را به مسیر اشتباه برد. داور وسط ترسیده بود و داور چهارم بود که بازی را جمع می‌کرد.

فردوسی‌پور: اقدام باشگاه راه‌آهن در این که همه تقصیرها را به گردن کولیبالی انداخته نوعی اقدام نژادپرستانه است ولی مسئولان استقلال خوزستان هم نباید رفتار کولیبالی را تطهیر کنند.

روشنایی: کولیبالی اصلا زبان فارسی و انگلیسی بلد نیست و حتی اگر غذایی بخواهد تصویرش را می‌کشد یا ما غذاها را نشانش می‌دهیم و او انتخاب می‌کند.

ابوالقاسم‌پور: ماکارونی را چطور می کشد؟ البته کشیدن تصویر سالاد اندونزی هم خیلی سخت است! بازی ما از داربی هم حساس‌تر بود و نباید داور بی تجربه برای آن می‌گذاشتند. داور آن‌قدر ترسیده بد و بدنش سرد شده بود که به پزشک تیم گفتم حواسش به او باشد که خدای نکرده سکته نکند.

افشاریان: آقای ابوالقاسم‌پور شما از داوری باختید؟

ابوالقاسم‌پور: بله.

افشاریان: پس بی انصافید!

ابوالقاسم‌پور: شما اگر از داوران دفاع نکنید هفته بعد به شما ابلاغ نظارت نمی‌دهند.

افشاریان: چه کسی به من ابلاغ نمی‌دهد؟ کمیته داوران و نظارت و این مسائل برای من مهم نیست. من حق را می‌گویم. هر دو نفر این طور حرف می‌زنند که در بازی بعدی تیم‌شان داوران را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه یعقوب پیری و امید گل‌مکانی، مدیر رسانه‌ای‌های استقلال خوزستان و راه‌آهن روی خط برنامه آمدند و درباره اتفاقات بازی و حواشی‌اش توضیح دادند.

* فغان از فغانی

در ادامه برنامه برای بررسی عملکرد داوران دیدار استقلال خوزستان و راه‌آهن، علیرضا فغانی روی خط برنامه آمد و در آغاز حرف‌هایش انتقادهای زیادی را متوجه خداداد افشاریان و هدایت ممبینی کرد. او گفت: کارشناسانی

که به برنامه "90" می‌آیند به داوران بد آموزش می‌دهند و این بدآموزی کار درستی نیست.

وی افزود: قوانین فیفا مشخص است اما عده‌ای به عمد یا غیر عمد می‌خواهند اعتقاد خود را به جامعه داوری تحمیل کنند.

افشاریان در واکنش به حرف‌های فغانی گفت: شما باید حرمت سن و سال مرا نگه می‌داشتی و اگر حرفی هم بود در جمع داوران مطرح می کردی نه در تلویزیون. من برای تو متاسفم و همین‌طور برای برنامه "90" که تو را روی خط آورد.

نظرسنجی پیامکی

بازیکن برتر ماه؟

وحید امیری (نفت تهران) 19 درصد

محسن دلیر (تراکتورسازی) 35 درصد

سروش رفیعی (فولاد) 41 درصد

علی زینالی (سایپا) 5 درصد

تعداد شرکت‌کنندگان: یک میلیون و 600 هزار نفر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها