بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
از زمان مرگ یک دختر 11 ساله در تیراندازی کور به عنوان اعلام غم از دست دادن یک عضو خانواده در مراسم تدفین در خوزستان نگذشته که یک کودک دیگر در مراسم شادی با زندگی وداع کرد.
تدبیر24:  انفجار ناشی از آتش بازی و روشن کردن آتش در مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان مرزی هیرمند منجر به بروز حادثه و کشته شدن یک کودک خردسال شد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه سه شنبه با تایید این انفجار گفت: در جریان برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان مرزی هیرمند عصر دیروز (سه شنبه) تعدادی از جوانان و نوجوانان اقدام به روشن کردن آتش کرده اند که بر اثر داغ شدن زمین یک شی انفجاری زیر خاکی منفجر شده است.

علی اصغر میرشکاری افزود: در پی وقوع این حادثه یکی از سایت های معلوم الحال اقدام به نشر اکاذیب با هدف ایجاد اختلاف بین اقوام، اقدام علیه امنیت منطقه و تشویش اذهان عمومی کرده که در جای خود حق شکایت علیه این سایت و افراد مسوول در آن محفوظ است.

وی ادامه داد: ممکن است این انفجار به سبب موادمنفجره مخفی شده از زمان جنگ مجاهدان افغان با ارتش سرخ شوروی که معمولا از محدوده مرزی خاک ایران استفاده می کردند باقی مانده باشد و یا احتمال اینکه نارنجکی در زیر خاک مدفون شده که با روشن کردن آتش و گرم شدن زمین منفجر شده است.

میرشکاری اظهار داشت: یک احتمال دیگر هم وجود دارد که شاید ناشی از اختلافات طایفه ای باشد با این حال موضوع بطور ویژه در دست بررسی است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم شریف استان با حفظ هوشیاری و دقت لازم مراقب تحرکات و اقدامات عده ای افراد معلوم الحال، افراطی و دشمنان امنیت و آرامش جامعه باشند.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه این مساله اقدام خرابکارانه یا عملیات انتحاری نبوده و اصلا موضوع امنیتی هم نبوده است.

میرشکاری گفت: در پی وقوع حادثه فرماندار و اعضای شور ای تامین شهرستان هیرمند بطور ویژه در حال بررسی و پیگیری موضوع هستند.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه یک پسربچه خردسال در دم جان سپرد و چند نفر هم زخمی شدند.

شهرستان هیرمند در 235 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

هستی دختر یازده ساله چهار محالی وقتی همراه مادرش برای شرکت در مراسم خاکسپاری به گورستان شهر مسجد سلیمان رفته بود، از سوی یکی از مهمانان حاضر در مراسم هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

گزارش شده که چند نفر از پسران فامیل به رسم دیرینه با سلاح هایی که داشتند شروع به تیراندازی هوایی کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها