بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۱۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
نامه ای از یک فعال سیاسی به رئیس جمهور
به یک معنی می توان گفت ستادهای تدبیر وامید فعالان دیروز وفراموش شدگان امروز هستند .
 تدبیر24: -محمدعلی خالق نژاد - بی مقدمه وخارج از تعارفات معمول ومرسوم در بوروکراسیهای اداری سخن آغاز میکنم.سخنی که از سر درد است ودلسوزی در آن موج می زند.امید دارم که این سخنان مصداق این  شعر شاعر باشد آنجا که می گوید:
«سخن چون از دل برآید لاجرم بر دل نشیند » حال سخنان صاحب این قلم که بدون هیچگونه اغراق وغل وغشی از ته دل بر می آید بردل رئیس جمهور محبوب نشسته وبه فکر چاره وراهکار در خواهند آمد.
جناب آقای رئیس جمهور:همچنانکه می دانید ومی دانیم هر امری استراتژی وراهکار مخصوص خود راداردوانتخابات نیز از این قاعده مستثنی نبوده واستراتژی های مختلفی دارد.یکی از راهکارهای اصلی واساسی در هر انتخاباتی که به ایفای نقش می پردازد وسهم ونقش به سزایی در موفقیت یا عدم موفقیت نامزد یا نامزدها دارد ستادهای تبلیغاتی هستند که به ضرس قاطع بایدگفت اعضای ستادهای تبلیغاتی یکی از پتانسیلهای بالقوه وبازوان توانمند اجرائی نامزدها محسوب می گردند  وپس از انتخابات نیز این نیروهای بالقوه سازماندهی مجدد  شده وتحت عنوان یاران نامزد پیروز یاشکست خورده برای دور بعدی به عنوان نیروهای تازه نفس آماده نگه داشته می شوند تا در مواقع نیاز از ظرفیتهای موجود این نیروها بهره گیری شود .
لیکن موضوعی که درد مشترک بوده ونگارنده را وادار به نگارش این سطور نمود نحوه برخورد مسئولین ستاد مرکزی دکتر روحانی با ستادهای «تدبیر وامید »  دراستانها وشهرستانها بود.که سرمست از پیروزی وبدون در نظر داشتن آینده ،یک هفته پس از انتخابات حماسی 24خرداد92در کمال ناباوری تعطیلی آنها اعلام شد وبه امان خدا رها شدند ودیگر کسی خبری از آنان نمی گیرد که این نیروهای ستادی چه شدند وبه کجارفتند ویا چه سرنوشتی برایشان رقم خورد.وهمچنان به بوته نسیان وفراموشی سپرده شدند توگویی «نه خانی آمده ونه خانی رفته »ویا انگار اصلا ستادی وجود خارجی نداشته کما اینکه الان هم ندارد.به یک معنی می توان گفت ستادهای تدبیر وامید فعالان دیروز وفراموش شدگان امروز هستند .
به نظر میرسد که این قدام را جز بی تدبیری در دولت «تدبیر وامید» با چیز دیگری نمی توان توجیه نمود .که اثرات منفی اش در کوتاه ترین مدت یعنی در انتخابات سال 94 عیان خواهد شد. واین در حالیست که نامزدهای رقیب وشکست خورده از فردای انتخابات از متفرق شدن نیروهای ستادیشان جلوگیری نموده وآنان را تحت عناوین مختلف به سان سربازان پشت جبهه سازماندهی نموده وبه حالت آماده باش نگاه داشته اند تا هر وقت برای هر برنامه ای که نیاز باشد از وجود وتجربیات آنان بهره بگیرند .
جناب آقای دکتر روحانی :معمولا تابوده همین بوده ستادهای نامزد پیروز که بدون هیچ توقع وچشمداشتی به صورت خود جوش وداوطلبانه صرفا فقط برای موفقیت وپیروزی کاندیدایشان بررقیب خود را به آب و آتش زده ودر این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند ،کف انتظارشان هم این است که بعد از پیروزی نامزدشان قدر ببینند وبرصدر بنشینند نه آنکه مثل ستادیان تدبیر وامید به یکباره همانند یک شرکت پیمانکاری انتخاباتی کنار گذاشته شوند ومصداق این شعر گردند که می گوید :
«از دل برود هر آنکه از دیده برفت »
این همه در حالیست که ما در آینده نزدیک دوانتخابات سرنوشت ساز مجلس دهم ومجلس خبرگان رهبری را پیش روداریم با این وضعیت جمع آوری این همه نیروی باتجربه کار سختی خواهد بود بهتربود ،ستادهای تبلیغاتی بعد از انتخابات تحت عنوان «ستادهای مردمی حامیان دولت تدبیر وامید »یا «شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر وامید »ویا هر عنوان دیگری سازماندهی می شدند وضمن مشورت دادن به استانداران وفرمانداران وبخشداران در راستای پیشبرد اهداف وبرنامه های دولت ایفای نقش می کردند یا اینکه از شایسته ترین آنها در پستها ومناصب دولتی استفاده می شد ویا اینکه از تجربیات وقابلیتهای آنان جهت بهره برداریهای انتخابات پیش رو استفاده می کردند . نه آنکه یکباره همه را متفرق سازند . نتیجه این کار آن شده که در برخی استانها وشهرستانها به علت عدم شناخت کافی  نیروهای موجود افرادی در پستهای مختلف گمارده می شوند که بعدا  به لحاظ همسونبودن با دولت ویا عدم کار آیی لازم مشکلاتی برای مسئولین بوجود آورده اند که نمونه هایش را دیده وشنیده اید .در صورتیکه اگر ستادها طرف شور ومشورت قرار می گرفتند با توجه به شناختی که دارند نیروهای اصیل وکار آمد معرفی می شدند که این امر تنها یکی از آفات وضررهای تعطیلی وفراموشی ستادها می باشد .
رئیس محترم دولت یازدهم :الان هم تادیر نشده به فکر چاره باشید. بنا به ضرب المثل معروف «جلو ضرر را از هر کجا بگیری خیر است » با مد نظر قرار دادن شرایط حساس پیش رو همین حالا هم می توانید ستادهای «تدبیروامید»را در جای جای میهن اسلامی احیا نمایید زیرا فردا دیر خواهد شد .اعضای ستادهای تدبیر وامید افرادی به غایت دلسوز وکم توقع بوده وجز موفقیت وسربلندی دکتر روحانی دولت تدبیر وامید به چیز دیگری نمی اندیشند وسودای دیگری در سر ندارند.
واما پیشنهادی در همین رابطه به جناب رئیس جمهور :جنابعالی به فکر یک سازماندهی در سطح استانها وشهرستانها باشید واز این رهگذر می توانید پشتوانه عظیم اجتماعی  دولت را حفظ نمایید وارتباط دولت را با کسانی که به عنوان اعضای ستادهای تدبیر وامید فعالیت کرده اند از همان ابتدای کار سازماندهی کنید. از دل این ساز ماندهی می شود استفاده های مختلفی کرد . به عنوان مثال در این زمینه از این نیروهای ستادی برای بازرسی غیر رسمی از عملکرد دستگاههای اجرایی می توان بهره برد که گزارشهای این افراد برای شخص رئیس جمهور می تواند خیلی مفید فایده واقع گردد.ودر تصمیم گیریهای بعدی مورد استناد واستفاده قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
2
حالا دیگه فعالان ستاد دکتر عارف پیشکش . گله ستادهای روحانی هم اضافه شد .
دولت اقای روحانی به ستادهای عارف و حتی خودش خیلی کم لطفی و بی مهری کرده است اما در این رابطه گوش شنوایی وجود ندارد متاسفانه .
مسئول ستاد شهرستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
0
1
به والله که حرف دل همه ستاد های شهرستانی را زدید.
آقای روحانی شما مسئول ستاد کشوری یعنی مهندس نعمت زاده را وزیر نمودید - مسئول ستادهای استانی را هم در استان ما اصفهان حداقل به عضویت هیات مدیره شرکت مخابرات درآوردید ولی مسئولین ستاد شهرستانها گویا درنظر شما کشک هستند.
بسیاری از مسئولین ستاد شهرستانها کارمند دولت شما هستند که در دولت احمدینژاد خداوکیلی از ارج و قرب بهتری برخوردار بوده اند ولی شما رنگ بی محلی به آنها پاشیده و ریشخند دوست و دشمن نموده اید.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها