بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
گرد و خاک و افزایش آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس برخی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح چهارشنبه در منطقه سیستان شد.
تدبیر24: فرماندار شهرستان ویژه زابل روز چهارشنبه در این باره گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا و کاهش دما مدارس ابتدایی شیفت صبح از سوی ستاد بحران تعطیل شد.

'هوشنگ ناظری' میزان آلودگی هوا در منطقه را شش برابر حد بحران معادل دو هزار و 95میکروگرم بر مترمربع عنوان کرد و افزود: شعاع دید در منطقه به 300 متر رسیده است.

وی ادامه داد: سرعت کنونی وزش باد 80 کیلومتر در ساعت است که پیش بینی می شود تا پایان روز افزایش یابد.

فرماندار زابل توصیه کرد، کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی در این شرایط از منزل خارج نشوند.

ناظری با اشاره به وجود دانشگاهها در مبادی ورودی شهر و در مسیر وزش توفان و ارائه درخواست آنها برای تعطیلی گفت: برای تعطیلی دانشگاهها در ستاد بحران تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: ادارات شهرستان زابل به منظور ارایه خدمات به مردم باز است.

فرماندار شهرستان هامون نیز گفت: با توجه به وزش توفان همراه با گرد و خاک و افزایش میزان آلودگی هوا تمام مدارس این شهرستان در همه مقاطع تعطیل شد.

'معصومه پرندوار' سرعت وزش باد را در این شهرستان 76 کیلومتر عنوان کرد و افزود: با توجه به آلودگی هوا وضعیت بحرانی در منطقه اعلام شده است.

وی اظهار داشت: 50 درصد از کارکنان ادارات با توجه به تشخیص مدیران تعطیل و باقی کارکنان به مردم خدمات رسانی می کنند.

'محمدعلی پیری' فرماندار شهرستان مرزی هیرمند نیز با بیان اینکه از صبح امروز وضعیت جوی این شهرستان به ستاد بحران استان اعلام شده اما تصمیمی برای تعطیلی ادارات و مدارس منطقه گرفته نشده است.

'احمد امیرشاهی' مدیر آموزش وپرورش نیمروز نیز گفت: مدارس ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح به دلیل وضعیت بد جوی تعطیل است.

سرپرست اداره مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل از آماده باش 100 درصدی اورژانس ها و بیمارستانها در منطقه سیستان خبر داد و گفت: با توجه به وزش شدید باد و افزایش آلودگی ، آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و اورژانس افزایش یافته است.

'غلامعلی رفعت' افزود: آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز اورژانس در توفان های گذشته نشان می دهد که شمار بیماران با مشکلات قلبی و تنفسی در زمان توفان 10 برابر بیشتر از روزهای عادی می شود.

کارشناس هواشناسی زابل گفت: تا ساعت هفت و 30 دقیقه صبح امروز حداکثر سرعت وزش باد به 76 کیلومتر و حداکثر دید به 300 متر رسید.

'محسن رحمدل' میزان آلودگی هوا را در منطقه سیستان دو هزارو 895 میکروگرم بر متر مکعب عنوان کرد و گفت: میزان ذرات معلق در هوا شش برابر حد بحران است.

وی اظهار داشت: این وضعیت جوی تا فردا در منطقه تداوم خواهد داشت.

منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون همه ساله با بادهای موسمی 120 روزه که در چند سال اخیر به سبب خشکسالی های مداوم به 180 روز افزایش یافته، درگیر است.

شدت باد در شرایط کنونی به حدی رسیده که در بعضی روزها تنفس برای مردم سیستان حتی در منازل مشکل است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها