بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
امروز نباید ساکت بنشینیم و در برابر ظلم و ستم به این مردم پاک سرشت بایستیم چرا که اینگونه ما نیز از نیاران آن مردمان بزرگ هستیم.
تدبیر24: - محمد رمضانی - در پیچ و خم و فرازو نشیب های این کره خاکی امروز کوته فکرانی ظهور کرده اند که قلمرو انسانیت را از مردمان مظلوم دنیا گرفته اند و امنیت زنده ماندن و نفس کشیدن را از آنها ساقط و کودکان و مادران را هراسان کرده اند.
امروز بجای قلم وکاغذ،سنگ و تفنگ هم آغوششان شده است ؛کودکان را میگویم و خواب خوراک را برایشان خون کرده و مادران را گریان و داغدار و غرور پدران و مردانش را شکسته اند.
این روزها گلهای یاس و نرگس را پژمرده کرده اند و سکوت است که فریادهای مردم کوبانی را نمیشنود.
آهای مردم دنیا، مردان و زنان و کودکان کوبانی تنها هستند.
کوبانیان مردمانی از جنس کوه واز تبار اسب و کمرند آنها کردند کردهایی از نژاد آرش که مرزدارند و وطنشان از ناموسشان هم مهمتر است.

آهای داعشی ها ! ساکت،کودکان کوبانی خواب دارند و میخواهد درس بخوانند و آرزو دارند ولی امروز باید بگوییم پدران و مادران کرد خجالت می کشند تا بر چشمان کودکان و فرزندانشان نگاه کنند چرا که همگام پدران و مادرانشان هنوز جنگ را صرف نکرده اند قربانی می شوند وهمگام با مادران و پدرانشان در جنگی شرکت میکنندکه به زور خانه هایشان را از دست میدهند ودشمن می خواهد تصرف کند.
در تاریخ پرشکوه کردها و در باور فرزندان دیروزش که برای نگهداری از سرزمین های اجادیشان زبان زد بوده اند امروز با دست های خالی از مرزو بوم و فرهنگشان ایستاده اند.
امروز کوبانی، استواری مردان و زنان و کودکانش بخشی از تاریخ سراسر حماسه و غیرت کردها را به رقم میزند ودر برگ برگ تقویم کردها سند بالابلندیِ ملتی مرزدار و غیرتمند را ثبت وضبط میکند.

امروز عطر روزها خوب و "لیو لی گلی" لب های پراز گل کوبانی جای خود را به اشک های مادران و کودکان داده است، امروز لباسهای زنان کردی که به زیبایی و به عنوان بهترین مدل لباس ثبت جهانی شده است خونی شده و غیرت و مردانگی را به زنان مردصفت میآموزد.
هنوز که هنوز است از پای در نیامده اند و عطر لباسها و شال های کمر و چارقد های کردی وخانه ها و کوچه باغها، آوارهای امید و ایثار است که در دل مردم کوبانی برای نگهداری از آب و خاکشان نشسته و اینگونه است که مادر دارای چند فرزند با انفجار کمری خودش جان ده ها داعشی را در برابر تجاوزها میگیرد.
در عجبم که برادران هم زبانشان در عراق و ترکیه نیز مرزهای خاکی شان را برای مردم بزرگ فرهنگ بسته اند و از ارائه کمک سر باز میزنند، امروز نباید ساکت بنشینیم و در برابر ظلم و ستم به این مردم پاک سرشت بایستیم چرا که اینگونه ما نیز از نیاران آن مردمان بزرگ هستیم.
ما مردم به غیرت ایثار کردها مدیونیم و نباید بگذاریم مردمان کوبانی تنها بمانند مردم کوبانی تنها نیستند چرا که فراموش کردن مردم کوبانی فراموشی ماست؛ فراموشی انسانیت، تاریخ و هویت کردهاست؛ فراموشی جمله فردوسی پاکزاد است که "بنی آدم اعضای یکدیگر اند ، در آفرینش زیک گوهر اند".

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
منتظر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
1
2
اللهم عجل لوليک الفرج
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها