بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
دولت اعتدال نیز انتقاد پذیری را از ویژگی های اصلی خود دانسته و رئیس جمهور بارها در سخنرانی های خود بر لزوم ایجاد فضای نقادانه در جامعه تاکید نموده است.
تدبیر24: علی جلیلیان - بهره گیری صحیح دولت یازدهم از رسانه ها به عنوان یکی از موثرترین ابزارها در تاثیرگزاری بر افکار عمومی و تعامل سازنده با رسانه ها را می توان از عوامل موفقیت و مقبولیت دولت در یک سال گذشته دانست.
بازتاب مناسب عملکرد دولت در آینه ی رسانه ها در جهت پیشبرد سیاست های دولت و ایجاد تعامل با مردم، گروه ها و احزاب از طریق رسانه ها خود در کسب این موفقیت موثر بوده است.
دکتر روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم که در تمامی سالهای بعد از پیروزی انقلاب در کانون های اصلی تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور حضور موثر و فعال داشته است، کاملا به نقش رسانه ها وقوف داشته و تعامل با آنها را لازمه سیاست های دولت خود می داند.
البته صداقت و شفافیت در پاسخگویی دولتمردان در استمرار بخشیدن به این تعامل دو سویه نقش حائز اهمیتی دارد. از آنجا که دولت تدبیر و امید مهمترین رکن خود را صداقت و شفافیت می داند همواره تلاش کرده با ارائه آمار و اطلاعات شفاف به مردم از طریق رسانه ها، قضاوت را برای آنها آسان تر کند.
پر واضح است که در میان کارهای مثبت و سازنده دولت، نواقصی نیز وجود داشته باشد که از دید رسانه ها و مطبوعات مخفی نبوده و ضمن انعکاس آنها، دولت را در رفع نواقص موجود یاری خواهند نمود و گاهاً با ایراد انتقادات بجا و صحیح خود دولت را از اشتباهات خود آگاه می سازند. دولت اعتدال نیز انتقاد پذیری را از ویژگی های اصلی خود دانسته و رئیس جمهور بارها در سخنرانی های خود بر لزوم ایجاد فضای نقادانه در جامعه تاکید نموده است.
اعتقاد دکتر روحانی به نقد و نقادی عالمانه و تشویق نسبت به آن سبب شده فضای رسانه ای که در سالهای گذشته در منگنه جریان های سیاسی خاص و دولت قرار گرفته بود به شکوفایی رسیده و بسیاری از رسانه ها و مطبوعات با رعایت اصول انتقاد، دولت را مورد نقد خود قرار دهند. حال در این میان اگر بدنه دولت هم با رئیس جمهور هم صدا و هم عقیده باشند، قطعاً افق روشنی پیش روی رسانه ها خواهد بود، چراکه یکی از پایه های اصلی تغییر نگاه رسانه ها، دولت است. وقتی دولت بتواند دیدگاه خود را در بدنه خود آغاز کند، حتی اگر به تدریج، اما تاثیر خود را بر سایر نهادها خواهد گذاشت.
البته در این میان فیلترینگ رسانه های مختلف سبب شد که عده ای با کوبیدن بر طبل توخالی "تقابل دولت با رسانه ها"، تلاش کنند وجهه ی رسانه ای دولت را تخریب کنند. اما نقش دولت در فیلترینگ رسانه ها در قانون تعریف شده و هیچ نهاد دولتی مستقیماً حق اجرای فیلترینگ را ندارد و بر اساس ماده 22 قانون جرائم رایانه ای، باید در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که متشکل از 13 عضو دولتی و غیردولتی می باشد، مورد بررسی قرار بگیرد و مسئولیت رفع فیلتر و فیلتر کردن برخی سایت‌ها از اختیارات خاصی است که به هیأتی ۵ نفره سپرده شده است.
با روی کار آمدن دولت یازدهم و اعلام مخالفت با فیلترینگ رسانه ها، رئیس جمهوری و برخی از اعضای کابینه، تلاش خود را برای رفع فیلترینگ ها معطوف کردند. اما در آخرین اقدام، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر تدوین آیین‌نامه جدید برای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکید کرد که با تصویب نهایی این آئین‌نامه فیلتر یا رفع فیلتر هر صفحه و سایتی با نظر اکثریت اعضا صورت می‌‌گیرد که در این صورت اشتباهات به صفر خواهد رسید.
دولت تدبیر و امید همواره به حفظ امنیت شغلی و حرفه ای رسانه ها و ایجاد زمینه گردش آزاد اطلاعات تاکید داشته است و ایجاد یک تشکل صنفی برای اصحاب رسانه را از اولویت های خود دانسته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
0
"دولت تدبیر و امید همواره به حفظ امنیت شغلی و حرفه ای رسانه ها و ایجاد زمینه گردش آزاد اطلاعات تاکید داشته است"

این یک دروغ است! دولت اخبار یاهو و فاکس و ... که به زبان انگلیسی هستند و بسیار بدتر از آن را خیلی ها به زبان فارسی در بی بی سی و صدای امریکا می بینند، این اخبار را فیلتر می کند اما برعکس دولت قبلی، در جستجوی گوگل با یک کلیک به هر تصویری که بخواهید دسترسی دارید!

این سیاست گردش آزاد اطلاعات است؟ یا گردش آزاد... و محدود کردن اطلاعات؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها