بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
عملکردهای گذشته بدون تعصب و مچ‌گیری نقد شود
رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این پرسش که موضع شما درباره حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان چیست، گفت: من از جوانانی که به دنبال فعالیت سیاسی با شناسنامه باشند، حمایت می‌کنم.
تدبیر24:رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این پرسش که موضع شما درباره حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان چیست، گفت: من از جوانانی که به دنبال فعالیت سیاسی با شناسنامه باشند، حمایت می‌کنم.

به گزارش ندای ایرانیان محمدرضا عارف ظهر امروز در حاشیه برنامه چالش‌های اداره کشور پس از انقلاب که در دانشگاه شریف برگزار شد در پاسخ به این سوال که به چه دلیل در همایش حزب اعتماد ملی شرکت کرده است گفت: این همایش به مناسبت عید غدیر برگزار شد و مگر می‌شود در جشن غدیر شرکت نکرد؟
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا برخی رسانه‌های اصولگرا به دنبال ایجاد مانع برای فعالیت احزاب اصلاح طلب هستند گفت: ان‌شاءالله این مشکلات در درون خانواده حل می‌شود.
وی در پایان افزود: چه اشکالی دارد حزب اعتماد ملی که مجوز فعالیت دارد، فعالیت خود را آغاز کند، من از برگزارکنندگان مراسم جشن عید غدیر تشکر می‌کنم. 

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه تقسیم فقر نباید جایگاهی در نظام ارزشی ما داشته باشد، گفت: دانشگاه در دهه چهارم انقلاب باید در زمینه تولید ثروت از طریق علم پیشتاز باشد.
محمدرضا عارف ظهر امروز در همایشی با عنوان چالش‌های مدیریت کشور پس از انقلاب که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه به تعبیر امام کارخانه آدم سازی است اظهار کرد: من هیچ کدام از پست‌های خود بعد از انقلاب را با معلمی مقایسه نمی‌کنم و تنها پست اجرایی که آرزو می‌کردم داشته باشم پست ریاست دانشگاه تهران بود.
وی در ادامه افزود: ما آنقدر سیاست زده شده‌ایم که دو جوان مسلمان دانشجو نمی‌توانند مشترکات خود را بنویسند بلکه در مقابل به یکدیگر انگ می‌زنند و با اختلاف نظر در تاکتیک‌ها از هم جدا می‌شوند. انگیزه ما خدمت و همراهی با انقلاب است اما به دلیل اختلافات سلیقه‌ای به هم برچسب می‌زنیم. در هر مقطعی از انقلاب یک برچسب ایجاد کرده و با چماق همدیگر را زده‌ایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی یکی از دغدغه‌های رهبری است اظهار کرد: اما چه تعداد دانشجو توانسته‌اند حرف خود را بزنند و انگ نخورند؟ در یکی از کرسی‌های آزاداندیشی در یکی از دانشگاه‌های شهرستان‌ها دانشجویی حرفی زده بود و دانشگاه شهر او را جلب کرده بود. در حالی که یک جوان مومن و انقلابی علاوه بر درس خواندن رسالت رشد فرهنگی را دارد و باید مسئولیت پذیر باشد.
عارف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های اول انقلاب در کشور جو بی‌برنامگی حاکم بود خاطرنشان کرد: به تدریج این جو بهبود یافت و اکنون یک سامان نسبی در اقدامات مبتنی بر برنامه وجود دارد و اهمیت برنامه‌ریزی درک شده است. ما اکنون توسعه دانایی محور را پذیرفته‌ایم.
معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به اینکه بار اصلی اجرای سند چشم‌انداز بر دوش دانشمندان و نخبگان است خاطرنشان کرد: ما تا با یکدیگر جمع نشویم نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم. بودجه، سند چشم انداز، برنامه پنج‌ساله و سیاست‌های کلی نظام میثاق‌های ملی ماست که باید با بسترسازی زمینه اجرای آن‌ها را فراهم کنیم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار کرد: ما از اول انقلاب برای اصلاح سیستم‌ها نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی را وارد نظام اداری کردیم اما چون این نظام اصلاح نشده کاری از دست این نیروها نیز برنیامد. ما در کشور مشکل زیاد داریم بنابراین باید با توجه به تجربیات نسل‌های قبل، بدون تعصب و مچ گیری عملکرد های گذشته را نقد کرده و ضعف‌ها را جبران کنیم تا با سرعت بیشتری رشد کنیم.
به گفته وی دانشگاه ها نباید وارد بحث‌های سیاسی و جناحی شوند و به فکر تولید ثروت از طریق علم باشند.
رییس بنیاد امید ایرانیان با انتقاد از اینکه دانشگاه‌ها فاقد برنامه‌های راهبردی هستند اظهار کرد: ما می‌خواهیم همه مشکلات را با هم حل کنیم و همه چیز در اولویت باشد. به طور مثال در تخصیص بودجه های عمرانی کشور به جای آنکه بودجه چند پروژه محدود تصویب شود و این پروژه‌ها تکمیل شوند به صدها پروژه بودجه داده می‌شود ولی این پروژه‌ها تکمیل نمی‌شوند. در این بین تعارف یا فشار هم برای تخصیص بودجه نقش دارد. دانشگاه‌ها باید به عنوان یک نهاد الگو برنامه‌های راهبردی ارائه دهند و اولویت های خود را مشخص کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از مدت کوتاه ریاست و مدیریت در کشور اظهار کرد: نباید با برچسب زرد روسای دانشگاه را عوض کنیم بلکه آن‌ها را باید براساس ضوابط مشخص کنیم تا عمر ریاست بلندتر شده و برنامه‌های بلندمدت تدوین شود.
به گفته وی، ناموفق‌ترین بخش در آموزش عالی به جذب دانشجوی خارجی مربوط است و ما باید بخشی از ظرفیت دانشگاه را به جذب دانشجوی خارجی اختصاص دهیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها