بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز پنجشنبه پیش از شروع رسمی مذاکرات میان ایران و 1+5 با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار و گفت و گو کردند.
تدبیر24: هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای از روز سه شنبه با دیدار سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان با ریاب کوف معاون وزیر خارجه روسیه آغاز شده است.
در این دور از مذاکرات که با محوریت مذاکره با هیات آمریکایی برگزار شد ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا با حضور کاترین اشتون مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکنون سه دور با یکدیگر مذاکره کرده اند.
مذاکرات ظریف، کری و اشتون حدود 7 ساعت در روز چهارشنبه به طول انجامید و پیش از آن نیز معاونان دو طرف و نیز هیات های کارشناسی ایران و امریکا در روز سه شنبه با یکدیگر مذاکره کردند.
وزیر امور خارجه امریکا پیش از مذاکره سه جانبه با ظریف با کاترین اشتون مذاکره کرد و پس از آن نشست های سه جانبه طرف ها برگزار شد.
ظریف نیز روز سه شنبه در اولین روز هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای ابتدا با اشتون دیداری خصوصی داشت و پس از آن دو طرف با حضور معاونان خود گفت و گوهایشان را در شام کاری دنبال کردند.
اختلافات اساسی بر سر راه دستیابی به توافق جامع هسته ای در موضوعاتی چون میزان غنی سازی اورانیوم ایران جدول زمانی (برنامه زمانبندی) لغو تحریم ها علیه ایران و نیز طول مدت توافق نهایی که این اختلافات منجر شد طرف ها تا 20 جولای نتوانند به توافق جامع دست یابند و پس از آن مذاکرات را تا 24 نوامبر (سوم آذرماه) تمدید کردند.
اکنون موضوع گفت و گوهای تهران – واشنگتن سه موضوع یاد شده است که در صورت رسیدن دو طرف به درک مشترک از مفاهیم و نیز رسیدن به راه حلی که منجر به بازی برد برد برای طرفین شود، دستیابی به توافق تا قبل از سوم آذرماه امکانپذیر است.
یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پیش از آغاز این دور از مذاکرات گفته بود که چنانچه ایران 1+5 نتواند تا سوم آذرماه به توافق نهایی دست یابند مدت زمان مذاکرات جامع دوباره تمدید خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها