بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: انتخابات در دولت تدبیر و امید منطبق بر قانون، سالم و کاملاً عادلانه برگزار خواهد شد.
تدبیر24: عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه همه استانهای کشور توان اداره منطقه خود را از لحاظ اقتصادی دارند، اضافه کرد: استان اردبیل دارای پتانسیل قوی از لحاظ امکانات گردشگری، مرزی، فرهنگی و نیروی انسانی کارآمد است؛ از این رو مسیر رشد و پیشرفت خود را باید به نحو احسن طی کند و اگر تاکنون به این مهم دست نیافته باید موانع اصلی این توسعه نیافتگی را با وجود پتاسیل های قوی پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دولت تدبیر و امید برنامه ریزی بر مبنای تعادل بوده است، اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، تولید و ایجاد اشتغال ما در سطح کشور راه طولانی در پیش داریم تا به معیارهای مناسب برسیم.
وزیر کشور با یادآوری اینکه ما باید علت عقب‌افتادگی ضعف‌های به وجود آمده در این استان را جبران کنیم، افزود: باید نگاه‌ها برای استفاده از بودجه عمومی تغییر یابد که تغییر این نگاه نیازمند تعادل و دقت در انجام کارها است.
وی خاطرنشان کرد : استان اردبیل و استان‌های شبیه به این استان که دچار عقب‌ماندگی شده‌اند بیشتر از سایر مناطق کشور باید مورد توجه باشند و آبادانی و پیشرفت این استان‌ها همت بسیار بالا را می طلبد.
رحمانی‌فضلی در ادامه درباره حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی گفت: حضور مردم در این عرصه بسیار مطلوب و پررنگ بوده است، ولی حضور باید در عرصه‌های اقتصادی نیز نمود واقعی بیابد و این به دلیل آن است که نتوانسته‌ایم شور و نشاط لازم را در بین مردم برای انجام کارهای اقتصادی فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: مدیران، مسئولان و نمایندگان استان‌ باید تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت استان خود و همچنین برای کسب اعتبار دولتی بیشتر برای پیشرفت کارها انجام دهند.
وزیر کشور با بیان اینکه تا پایان امسال 100 درصد اعتبار استان‌ها پرداخت خواهد شد، افزود: در بعضی استان‌ها تعدادی از این اعتبارات واریز شده و تا پایان سال نیز به همه استان‌ها به صورت 100 تخصیص می‌یابد.
رحمانی فضلی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ بیکاری از 12.5 درصد به 9.5 درصد کاهش پیدا کرده است که در این حوزه با رشد 3 درصدی روبه‌رو بودیم و امروز شاهد هستیم که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه رضایت اجتماعی بزرگترین سرمایه نظام است، خاطرنشان کرد: مردمی که حکومت‌شان اسلامی است به هیج وجه دست از این حکومت برنمی دارد چرا که مردم به ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی اعتقاد دارند.
وزیر کشور با ابراز خرسندی از این موضوع که قدرتی که در دست مردم است نوعی رضایتمندی را در آنها بوجود آورده است، گفت: ما باید قدر این نشاط و رضایت‌مندی اجتماعی را دانسته و برای مردم کار کرده مشکلات آنها را حل و به آنها احترام بگذاریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بهره وری، گفت: قرار بود از 8 درصد برنامه اقتصادی 3 درصد بهره‌وری باشد اما بهره‌وری ما منفی 1.5 درصد است، یعنی 4.5 درصد از برنامه غافلیم.
وزیر کشور اضافه کرد: قیمت تمام شده محصول ما بالا است. زمان اجرای پروژه ما بالا است و ... که ما باید تلاش کنیم بهره‌وری را بالا ببریم و سهم خروجی را بالا ببریم، البته لازم نیست همیشه ورودی‌ها زیاد باشد.
رحمانی فضلی با اشاره به رعایت اعتدال در مصرف تصریح کرد: در زمینه آب، برق و ... مصرف ما غیراستاندارد است که باید در این زمینه اعتدال رعایت شود.
وزیر کشور عنوان کرد: ما در انتخاب‌های خود به گرایش‌های سیاسی توجه نکرده‌ایم برای ما نگاه اعتدال در حوزه سیاسی مطرح بوده است.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اگر رای می خواهید به فکر مردم باشید و برای آنها کار بکنید، ادامه داد: من قول می‌دهم دیانتم را به سیاسیون و سیاست نمی‌فروشم و انتخابات در دولت تدبیر و امید منطبق بر قانون، سالم و کاملاً عادلانه برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها