بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
معاون سازمان حفاظت محیط زیست:
دولت در یکساله گذشته کارهای بزرگی برای حفاظت از محیط زیست انجام داده است که یکی از آن‌ها حذف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها بود، که البته در این مهم، وزارت نفت و شخص وزیر زحمات زیادی انجام داده که قابل تقدیر است.
تدبیر24: معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حذف بنزین پتروشیمی ٢۵ درصد به روزهای سالم تهران اضافه کرد گفت: دولت در یکساله گذشته کارهای بزرگی برای حفاظت از محیط زیست انجام داد که یکی از آن‌ها حذف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها بود.
سعید متصدی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پانل تخصصی جایگاه و بسترهای حقوقی و عملیاتی لازم برای اصلاح ساختار محیط زیست با رویکرد صنعت نفت سبز، كه در جریان در سومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت برگذار شد، گفت: موضوع صنعت نفت سبز امروز در ایران و در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است، امروز دنیا به سمت اقتصاد سبز و تولید سبز و پایدار حرکت می‌کند.
متصدی تصریح کرد: باید از ابتدای آغاز فعالیتهای صنعتی بدنبال رعایت شرایط زیست محیطی باشیم قبل از این‌که چالشهایی پیش آید و بخواهیم بعنوان مثال معضل بزرگ آلودگی هوا را رفع کنیم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: امروز دنیا به سمت مدیریت زیست محیطی حرکت کرده است، نگاه دنیا به محیط زیست امروز، پیشگیرانه و مدیریتی است.
وی در ادامه با بیان این‌که امروز در ایران به حفظ منابع خدادای کمتر توجه شده است، افزود: همیشه فکر می‌کنیم که اگر بخواهیم محیط زیست سالمی داشته باشیم و آلودگی‌ها را کنترل کنیم باید هزینه گزافی بپردازیم، واقعا اما این گونه نیست.
متصدی به موضوع بنزن اشاره کرد و گفت: بنزن از کجا می‌آید؟ آیا غیر از این است که سوخت ما تبخیر و وارد هوا می‌شود؟ آیا آروماتیکی که وارد هوا می‌شود منابع مالی این کشور نیست؟
معاون سازمان حفاظت محیط زیست به طرح کهاب اشاره و تصریح کرد: این طرح راهکاری برای جلوگیری از تبخیر بنزین است و بدون شک صرفه اقتصادی برای کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: در بحث مدیریت زیست محیطی تنها یک فرد مسئول نیست، همه افراد جامعه مسئول حفظ و حراست از محیط زیست هستند.
متصدی به خط مشی سازمان حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم اشاره و عنوان کرد: محیط زیست می‌خواهد هم صنعت کشور پیشرفت کند و هم به محیط زیست کشور آسیبی وارد نشود، در برخی موارد سازمان متبوع ما محیط زیست سالم تحویل صنعت داده، اما محیط زیستی تخریب شده تحویل گرفته است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در شرایط کنونی ١٠۶ پروژه کشوری داریم که بدون توجه به محیط زیست ایجاد شده‌اند و این امر بیانگر آن است که به محیط زیست توسعه‌گرا نگاه نشده است.
وی به حذف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دولت در یکساله گذشته کارهای بزرگی برای حفاظت از محیط زیست انجام داده است که یکی از آن‌ها حذف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها بود، که البته در این مهم، وزارت نفت و شخص وزیر زحمات زیادی انجام داده که قابل تقدیر است.
متصدی تصریح کرد: با حذف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها ٢۵ درصد به روزهای سالم تهران افزوده شد و همچنین از تعداد روزهای ناسالم نیز کاسته شده است.
اردشیری، مدیرکل حفاظت محیط زیست وزارت نفت نیز گفت: باید عنوان کنم، این وزارت نفت بوده که صنعت نفت سبز را ایجاد کرده، هرچند مشکلاتی در این مسیر وجود دارد.
وی افزود: محیط زیست و نفت یک واحد هستند و باید با یکدیگر مشکلات زیست محیطی را رفع کنند.
کریمی، معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست نیز که در این پانل تخصصی حضور داشت، تصریح کرد: متاسفانه در دهه ٨٠ افزایش سرب در هوای کلانشهر‌ها افزایش یافت و تلاشهای بسیاری نیز صورت گرفت تا سرب از گردونه تولید در صنعت نفت خارج شود که خوشبختانه این کار انجام شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
1
0
با حذف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها ٢۵ درصد به روزهای سالم تهران افزوده شد!!!

تدبیرجان.. دروغ گفتن را کسی یا جایی تدبیر نمیداند.. بنزین پتروشیمی اصلا در تهران توزیع نشده بود
معلم ابتدایی ما میگفت دروغگو دشمن خداست.. تدبیر تو دشمن خدایی؟ به جهنم!! که تایید نکنی.. خاک بر سر اون تدبیر دروغگو
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها