بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد که شمار قربانیان بیماری ابولا از آغاز سال جاری میلادی تا روز 14 اکتبر (22 مهر) به 4 هزار و 555 نفر رسیده است.
تدبیر24: در این مدت 9 هزار 216 مورد آلودگی به ویروس ابولا در هفت کشور عمدتا واقع در غرب آفریقا ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی دو روز پیش در آخرین آمار خود شمار تلفات ابولا را 4 هزار و 493 نفر و شمار کل موارد آلودگی به این ویروس را 8 هزار و 997 مورد اعلام کرده بود.

'جیم یونگ کیم' رییس بانک جهانی نیز روز جمعه گفت که جهان به دلیل فقدان همبستگی بین المللی در حال شکست خوردن در نبرد با ابولا است.

وی که در پاریس با خبرنگاران سخن می گفت ، اوضاع را 'بسیار نگران کننده' خواند و گفت که برخی از کشورها تنها نگران مرزهای خود هستند.

**واکنش امریکا ، فرانسه و کانادا

در همین حال و در بحبوحه تشدید نگرانی ها در مورد شیوع گسترده ابولا فراتر از مرزهای آفریقا ، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز جمعه 'ران کلین' از دستیاران ارشد سابق خود را به عنوان هماهنگ کننده اقدامات آمریکا برای مقابله با ابولا منصوب کرد.

کلین در این مسئولیت بطور مستقیم گزارش اقدامات خود را به 'لیزا موناکو' مشاور امنیت داخلی اوباما و 'سوزان رایس' مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواهد داد.

این انتصاب با انتقاد سریع برخی از جمهوریخواهان روبه رو شد که کلین را فردی سیاسی و فاقد تجربه در زمینه مسائل بهداشتی و پزشکی توصیف کردند.

همچنین اتحادیه های کارکنان هواپیمایی در فرانسه روز جمعه به دلیل نگرانی از 'خطر جدی' شیوع ابولا ، خواستار توقف خدمات پروازی به مقصد شهر 'کوناکری' پایتخت گینه شدند .

دو اتحادیه کارکنان پروازی فرانسه در بیانیه ای اعلام کردند: پرواز روزانه پاریس - کوناکری شرکت ایرفرانس خطر جدی شیوع ابولا را به همراه دارد .

این اتحادیه ها خواستار توقف پرواز مزبور تا زمان کنترل کامل شیوع ابولا شدند.

از سوی دیگر ، کانادا روز جمعه وعده داد که کمک مالی خود به سازمان ملل برای مبارزه با ابولا را دو برابر خواهد کرد.

'رونا امبروز' وزیر بهداشت کانادا اعلام کرد که اتاوا کمک مالی خود را از 30 میلیون دلار فعالی به 60 میلیون دلار (53 میلیون دلار آمریکا) افزایش خواهد داد.

* نگرانی در اقتصاد کشورها

در همین حال سازمان بین المللی کاکائو روز جمعه اعلام کرد که شیوع ابولا تاثیر کمی بر تولید کاکائو (ماده مهم تولید شکلات) داشته زیرا کشورهای درگیر ابولا تولیدکنندگان کوچک کاکائو محسوب می شوند.

این در حالی است که در هفته های اخیر به دلیل نگرانی از وقفه در تولید کاکائو در غرب آفریقا ، بهای این ماده به شدت افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها