بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
 تدبیر24: دکتر مصطفی مطهری - گروه موسوم به ائتلاف علیه داعش متشکل از 40 کشور، با چیدمانی منحصر از کشورهای غربی ( در راس آنها آمریکا و انگلیس و فرانسه ) و کشورهای محافظه کار عربی در حاشیه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه می باشد که وجه اشتراک تمامی اعضای این ائتلاف در این مورد خاص در ویژگی هایی  چون حمایت، پشتیبانی و تجهیز گروه های تروریستی در چند سال اخیر در ارتباط با وقایع سوریه می باشد.   
 لذا با توجه به فجایع انسانی به طرز وحشیانه صورت گرفته و نهادینه کردن تئوری وحشت در مناطقی از عراق و سوریه توسط یکی از این گروه های سلفی مسلح با نام دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام یا داعش و به مخاطره انداختن منافع کشورهای غربی از سوی این گروه تکفیری بود که گمانه زنی های غرب با رهبری ایلات متحده آمریکا و راهبردهای هژمونیک آن برای مقابله با سلفیان تکفیری کلید خورد.
از نکات قابل توجه در شکل گیری این ائتلاف نحوه قرار گرفتن اعضای آن در قالب یک واحد بین المللی به اصطلاح مبارزه با تروریسم می باشد؛ بطوریکه بر همگان روشن است اکثر قریب به اتفاق کشورهای عضو همان کشورهایی می باشند که در پرورش تروریسم سلفی و بغرنج نمودن امنیت در خاورمیانه  در چند ساله اخیر نقش اساسی ایفا نموده اند. آنچه در باب پدیده تروریسم مهم بنظر می رسد این می باشد که تروریسم، از دو بخش سازنده بزرگ و گروهی از سازندگان کوچک شکل می گیرد، به عبارت دیگر گروهی هستند که تروریسم را می‌سازند و گروه کوچک‌تر ها وظیفه محوله را در این زمینه انجام می‌دهند.
اکنون بعد از چند سال از آغاز بحران در سوریه و حمایت های آشکار تسلیحاتی و لجستیکی آمریکا و غرب از تروریستهای فعال در سوریه از یکسو و حمایت کشورهای محافظه کار عربی چون عربستان و قطر از سوی دیگر یک نبرد نیابتی با دولت سوریه و بویژه جبهه مقاومت بواسطه این گروه های تکفیری  شکل داده است که با طولانی شدن و فرسایشی گشتن این نبرد، تصمیمات بر این محور جدید در تدوین طرح استراتژیک فریبکارانه اتئلاف بر علیه داعش بگونه ای دیگر و با شمایلی جدید سازمان یافته است و این بار خود حامیان تروریسم بصورت مستقیم و بدون واسطه وارد معرکه جنگ با سوریه شده اند..
در واقع باید بر این نکته کلیدی عالم و آگاه بود که این ائتلاف به ظاهر ضد تروریستی در ذات خود اگر بر واژه تروریستی اطلاق نگردد( گروهای تروریستی فاقد سامان سیاسی اند درحای که دولت – ملت ها دارای ساختار عینی سامان یافته می باشند) اما به نوعی خود حامل و عامل تروریسم می باشند؛ به بیانی جامع و صریح باید تاکید نمود که هدف اصلی از تشکیل این ائتلاف نه تنها نابودی گروه هایی چون داعش نیست ( کما اینکه بطور تلویحی نه به شکل ضمنی کشورهای ائتلاف هدف خود را مقابله با داعش اعلام نموده اند) بلکه هدف در پوشش مبازره با این گروه ها در تحلیلی واضح از مواضع چند سال اخیر این کشورهای تشکیل دهنده ائتلاف دولت سوریه و ساقط نمودن بشار اسد از کرسی قدرت در سوریه می باشد؛ واقعیت امر این است برخی از همین کشورهای ائتلاف با هدف مبارزه با دولت سوریه و نه داعش وارد این کارزار شده‌اند . از همین رو بر مبنای تحلیل های متواتر حمله به داعش برنامه ای  است برای سوریه و گشودن روزنه ای نظامی به این کشور و هدف اصلی آن نابودی نظام سوریه و سرنگونی آن است. مع الهذا بمباران های بی هدف گاها بر علیه تروریست های تکفیری در سوریه ( مناطقی چون کوبانی) و عراق و نیز بمباران پالایشگاه های سوریه و خسارت واردن کردن به تاسیسات و زیر ساخت های حداقلی به جا مانده از درگیری های چند ساله اخیر در سوریه توسط جنگنده های اعضای ائتلاف همگی گواهی بر تحلیل های موجود در سطور فوق در این باره می باشد.
علاوه بر موارد فوق که شک را در صحت و صداقت اهداف اتئلاف مذکور را بر ما  به یقین تبدیل می کند پیوستن اخیر ترکیه که از حامیان و پشتیبانان کنونی تکفیری های سلفی  ISIS(داعش ) و خواهان سرنگونی دولت بشار اسد است، می باشد.
کلام پایانی اینکه از جمله گام های اصلی و اولیه مبارزه بر علیه تروریسم مبارزه با تفکری است که باعث ایجاد گروه های تروریستی چون القاعده و داعش می گردد که با وجود و عدم مبارزه با این تفکر و ریشه های شکل گیری آن است که این تفکر و سطوح گسترش آن روز به روز عمیق تر می شود. مع الوصف داشتن یک تحلیل تقلیل گرایانه سیاسی بر حوادث پیش روی در روزهای آینده مبنی بر نابودی گروه های تندرو تکفیری- تروریستی چون داعش فاقد مبانی علمی و عقلانی در حوزه علم سیاست می باشد و لذا رصد نمودن  تحرکات توامان نیروهای ائتلاف و گروه هایی چون داعش در مناطق بحرانی در عراق و سوریه به سهولت می تواند در یک مقصد واحد و در یک هدف مشترک حرکت نمودن آنها را برای ما مشخص و معلوم نماید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها