بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
ماجرای داغ شدن تازه کلید واژه حصر درسپهر سیاسی
نکته ای که در این میانه بسیار حائز اهمیت است، اصرار و ابرام وی به اجرای مر صریح قانون فارغ از رنگ بندی ها و نگرش های طیفی و جناحی است

 تدبیر24: موضوع ریشه در حوادث چند سال گذشته دارد اما هنوز پرونده آن باز و نگاه ها به سمت و سویش متوجه است. این روزها بیش و پیش از چند صباح گذشته کلید واژه حصر در فضای رسانه ای و سیاسی به گوش می رسد. دال مرکزی این توجه دو چندان رسانه ای هم به سخنان و واکنش های نماینده جسور تهران در مجلس شورای اسلامی باز می گردد.

موضوعی که چه از جنبه موافق به آن نگریسته و چه از زاویه مخالف به آن بپردازیم، حقیقتی است که در فضای سیاسی کشور ما پرونده آن گشوده است و نمی توان با سکوت و انفعال از کنارش گذر کرد، این نکته ای است که مطهری بر روی آن متمرکزبوده و خواستار تعیین تکلیف این موضوع است.

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 مطهری با ارسال نامه ای به دکتر حسن روحانی با اشاره به جایگاه رئیس جمهوری در پاسداشت قانون اساسی و تکیه بر این نکته که حصر با اصول متعدد قانون اساسی در تعارض بوده و از آنجا که اراده ای برای برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده حوادث سال 88 مشاهده نمی شود، خواستار اهتمام وی به تغییر این وضعیت و خروج کاندیداهای معترض به انتخابات سال 88 از حصر شد.

پس از ارسال این نامه واکنش های مختلفی از سوی موافقین و مخالفین در صحنه سیاسی نمود یافت. از یکسو آیت الله العظمی صانعی در ستایشی بی نظیر، اقدام مطهری را ستوده و آن را نقطه درخشانی در کارنامه نمایندگی و سیاسی فرزند تئوریسن انقلاب دانست. مجمع محققین و مدرسین نیز چند روز بعد با ارسال نامه ای به دکتر روحانی خواستار عمل به وعده رفع حصر از سوی رئیس جمهوری شد. سخنی که او در ایام کارزار انتخاباتی آن را بیان داشته و هر از گاهی نیز با تلویح نزدیک به تصریح با اشاره به این نکته که وعده های خود را فراموش نکرده است بدان اشاره می کند و منظور رئیس جمهوری ازاین گفته برای اهل نظر پوشیده نیست.

در آنسوی میدان نیز البته مخالفین بیکار ننشسته و به خصوص در خطبه های نماز جمعه تهران و مشهد، آقایان خاتمی و علم الهدی بیش از همیشه به موضوع فتنه پرداخته و بخش اعظمی از خطبه های نماز جمعه را به آن اختصاص دادند و تاکید کردند که زخم فتنه بر پیکره نظام التیام نیافتنی بوده و عده ای گمان نبرند که موضوع فتنه با گذشت زمان لوث شدنی است. این اهتمام دو چندان و مجدد نشان می داد که نامه مطهری تاثیر خود را گذاشته و مخالفین را به تکاپو واداشته است. جالب آنکه مصاحبه احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با برنامه شناسنامه نیز در ظهرگاه روز جمعه روی آنتن صدا و سیما رفت و این همزمانی خود واجد معانی و مفاهیم بسیاری بود.

جالب آنکه آیت الله جنتی در جملاتی بی سابقه حکم سران فتنه را اعدام صحرایی و بدون امکان دفاع دانست و در ادامه نیز آنانی که سخن از رفع حصر می زنند را فاقد درک و شعور سیاسی دانست. سخنانی که می رفت پرونده این دور از مجادلات سیاسی بر سر پرونده ای باز و حساس را پایانگر باشد اما یکبار دیگر علی مطهری به میدان آمده و با ارسال نامه ای به دبیر شورای نگهبان نسبت به سخنان و اظهار نظرهای وی در برنامه شناسنامه اعتراض کرد.

مطهری با صراحت یکی از اتهام زنی های همیشگی منتقدین به معترضان سال 88 را رد کرده و عنوان می کند که وابسته خواندن آقایان موسوی و کروبی و البته معترضین به اسرائیل و آمریکا درست و منطقی نیست و آنان به طور طبیعی پس از بروز بحران در راستای منافع خودشان که در چارچوب مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است، به حمایت پرداخته اند و این ارتباطی با معترضان داخلی ندارد.

مطهری همچنین تاکید دارد که در مقام عدالت روا نیست که حکم من عندی صادر شود و این نکته ناقض اصل عدالت آنهم برای فقیهی چون آیت الله جنتی در منصب دبیری شورای نگهبان است. وی تاکید دارد که قانون و موازین اسلامی انطباقی با آنچه که آیت الله جنتی از یک دادگاه صحرایی و قاضی ایتالیایی عنوان می کند، ندارد.

مطهری البته تاکید دارد که این دفاع تمام قامت از مر صریح قانون و تقاضای رسیدگی به وضعیت محصورین بر اساس آن، به هیچ روی به معنای جانبداری از هیچ فردی نیست و تنها عمل به قانون است که باید ملاک کار قرار بگیرد، دیدگاه متوازنی که در ابتدای نامه مطهری نیز بدان اشاره رفته و اینگونه عنوان می شود که ماجرای فتنه بدون رسیدگی به تمامی اضلاع و اجزا آن در هر دو سوی ماجرا پایان نمی پذیرد.

نامه تازه مطهری نیز با واکنش های موافق و مخالف بسیاری روبرو شد و از جمله دفاع هادی خامنه ای و تمجید صریح وی از مطهری و اشاره به این نکته که وی شاگرد خلف مکتب پدر است و اگر شهید مطهری نیز بود چنین واکنشی را به منصه ظهور می رساند.

در نقطه مقابل همانند همیشه کیهان در موضع گیری شدید الحنی نسبت به سخنان مطهری به او تاخته و گفتار وی را فاقد هر گونه وجاهت دانسته است.

هر چه هست یک نکته در این میانه بسیار حائز اهمیت است و آن اصرار و ابرام مطهری به اجرای مر صریح قانون فارغ از رنگ بندی ها و نگرش های طیفی و جناحی است او می داند با توجه به حساسیت موضوع و نگرش های افراطی و تفریطی به این مقوله در هر دو سوی ماجرا، سخن گفتن پیرامون حصر تبعات و ترکشها و هجمه های بسیار دارد اما این انگاره و پیش فرض باعث نمیشود که مطهری عافیت طلبی پیشه کند و از کنار ماجرا به سادگی گذر کند.

او یک مطالبه صریح و ساده و روشن دارد که فارغ از نگرش های طیفی و جناحی نمی توان خرده و ایرادی بر آن گرفت. او خواستار اجرای قانون بدون اما و اگر و ملاحظات پیرامونی است. نگرشی که از قضا یگانه راه برون رفت از ماجرایی است که باعث مجادلات فراوان در عرصه سیاسی شده و بالاخره باید پایانی برای آن متصور بود، پایانی که میتواند با عنایت به راهکارهای قانونی خوش و در چارچوب مصالح و منافع ملی باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۳
شیعه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
13
12
آی شیعه ها فتنه گر عاشورا اعدام باید گردد
لطفا انتشار دهید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
برو عمو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
هزارتا مثبت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
100 هزار منفی
بسیج دانشجویی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
15
9
رهـبر انقلاب درباره سران فتنـه چه فرمودنـد؟

امام خامنه ای : ممکن است منآن روز نباشم، اما شماها هستید؛ خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئه‌ى بزرگى پشت فتنه‌ى سال 88 بود.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
9
7
مرد یعنی مطهری
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
مرد یعنی شهید مطهری
برادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
6
6
عاشورای 88 چه فتنه ای بالاتر از قتل و جرح عده ای مسلمان رخ داد و چه کسانی این بلا را سرشان آوردند ؟! سلاح دست چه کسانی بود ؟ نکنه دست فرقه رجوی بوده که سال هاست هیچ غلطی نمیتونه بکنه ؟! شاید هم اغتشاشگران خودکشی کردند و مثل زهراکاظمی خودشان را به درو دیوار کوباندند ؟!
پاسخ ها
خواهر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
کدام سلاح یک بار فیلم قلاده های طلا را ببینی می فهمی که سلاح دست کی بود
ولی تو اون فیلم نشون نمیده که پرچم امام حسین حمله به دسته عزداری امام حسین کی ها انجام دادند این حتی اون که تو اسرائیل نشسته بود فهمید که گفت:
حرکت سبز سرمایه بزرگ ماست
نیمرخ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
برادر با نظر شما موافقم. تا واقعیت مونده چرا ف... سرکوب گرهارو باور کنمیم خواهر!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
4
6
علی مطهـری دیگر نماینـده ملت نیسـت!
«علی مطهری پاسخی موهن و خارج از ادب و آداب سیاسی به آیت‌الله جنتی نوشت و نشان داد یکی از عناصر کلیدی این حرکت و متأسفانه بازی‌خورده عوامل و عناصری است که می‌خواهند هر از گاهی از "نمد" فتنه، "کلاهی" را بر سر افکار عمومی مردم بگذارند. آقای مطهری با این اظهارات، مشروعیت رای خود را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند نماینده ملت باشد.»
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بالعکس فقط علی مطهری شاخصه نماینده مردم را دارد زیرا با جسارتی که دارد برخلاف جریان قدرت می ایستد و صحبت می کند.
حامی علی مطهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
5
8
احسنت به آقای علی مطهری عزیز
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها