بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
دانشجوی 20 ساله‌ای که با تقلید صدا و معرفی خود به عنوان یک زن در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه از مردان جوان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
تدبیر24: «سعید» دانشجوی رشته آی.تی بود و از کودکی تقلید صدای او مورد توجه اطرافیانش قرار داشت.  او چندی قبل با برداشتن سیم‌کارت تلفن همراه مادرش نقشه‌ای کشید و از طریق شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه به مردی جوان پیشنهاد دوستی داد و از این طریق مبلغ 4 میلیون ریال از او کلاهبرداری کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: درپی شکایت مرد جوان، تحقیقات کارشناسان پلیس فتا آغاز شد و سیم‌کارت که متعلق به یک خانم بود مورد شناسایی و تحقیق قرار گرفت.  سرهنگ « سید محسن عرفانی» افزود: این زن در بازجویی‌های پلیسی گفت سیم‌کارت در اختیار پسرش بوده است لذا در ادامه تحقیقات پرونده، جوان 20 ساله تحت بازجویی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: متهم پرونده که در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت پیش رو نمی‌دید، اعتراف کرد: اصلاً فکر نمی‌کردم دستگیر شوم. من با طرح این نقشه و تقلید صدا خودم را به نام‌های مختلف زنانه معرفی و از سادگی مردان جوان سوء‌استفاده می‌کردم سپس طعمه‌های خود را با ترفند ایجاد رابطه فریب داده و از آنان به بهانه‌های مختلف اخاذی می‌کردم.

من این کار را در کافی‌نت دانشگاه انجام می‌دادم و سعی می‌کردم هیچ ردپایی از خود برجای نگذارم. متهم پرونده در ادامه افزود: همواره در خیالات واهی و کسب پول هنگفت بودم و همیشه برنامه‌های مختلفی برای استقلال خود می‌کشیدم تا اینکه با نرم افزارهای گوشی‌های هوشمند آشنا شدم.

حدود چهار ماه پیش در یکی از همین نرم افزارهای شبکه اجتماعی با نام کاربری زنانه وارد شدم و با مردانی که متقاضی دوستی بودند ارتباط برقرار کردم و در تماس‌های تلفنی بعدی با هنر تقلید صدایی که داشتم صدای خود را تغییرداده و با صدای خانم حرف می‌زدم و آنها نیز باور می‌کردند.  رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان اینکه تحقیقات پلیس در خصوص میزان دقیق کلاهبرداری ادامه دارد، افزود: متهم با تشکیل پرونده برای تعیین تکلیف نهایی به مراجع قضایی معرفی شد.

منبع: ایران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها