بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
تدبیر24: علی جلیلیان - پس از اعلام حمایت قاطع اصلاح طلبان از دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و کناره گیری محمدرضا عارف به توصیه بزرگان اصلاحات و به نفع جریان اصلاح طلبی، سیل آرا به سمت حسن روحانی روانه شد و در نتیجه این حمایت، وی توانست با اخذ 18.5 میلیون رای به عنوان رئیس دولت یازدهم بر کرسی ریاست قوه مجریه تکیه بزند.
حال اگر نگوییم این پیروزی به اصلاح طلبان تعلق دارد، اما انصاف حکم می کند که بگوییم تفکر اصلاحات نقش بسزایی در این پیروزی داشته است، چراکه برنامه های اعلام شده از سوی دولت تدبیر و امید در راستای تغییر شرایط اسف بار حاصل از دولت قبل و بهبود امورات کشور بوده، که خود اصلاح و اصلاحات نام دارد.
از آنجا که پایه فکری دکتر روحانی و اصلاح طلبان به هم نزدیک است، در نتیجه اصلاح طلبان این دولت را دولت خود تلقی کرده و حمایت از آن را وظیفه خود می دانند. تأکیدات و شفافیت های خاص در مورد برخی مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سوی دکتر روحانی سبب شده که نزدیکی فکری ایشان به اصلاح طلبان بیشتر نمود پیدا کند و همین امر موجب به وجود آمدن ادبیات نزدیک به هم میان این دو شده است.
پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 کمک زیادی به بازسازی جریان اصلاحات کرد و سبب شد، بسیاری از نیروهای کارآمد و صاحب فکر و اندیشه این جریان که در سال های قبل به انزوا و حاشیه کشیده شده بودند، به قدرت بازگردند و بدین ترتیب فرصتی فراهم نمود تا آنان بتوانند نفس تازه ای در فضای اجتماعی و سیاسی کشور بکشند.
اعتقاد دکتر روحانی به بهره گیری از مدیران مجرب از هردو جناح سیاسی کشور و میدان دادن به آنها در مناصب مدیریتی دولت خود، سبب ایجاد زمینه مساعد جهت هم فکری و تعامل احزاب با دولت شد و به موازات آن برگزاری نشست های مختلف در این خصوص توانست اعتماد احزاب و گروه های سیاسی را به دولت بیشتر کند.
جریان اصلاحات همواره منافع ملی را به منافع حزبی و جناحی ترجیح داده است، به همین خاطر حمایت از دولت تدبیر و امید به هیچ عنوان به معنای سهم خواهی و توقع داشتن از دولت در جهت تامین منافع حزبی، سیاسی و تشکیلاتی آنان نبوده است. چون دولت یازدهم هدف اصلاحی دارد، در نتیجه حمایت از دولت به معنای حمایت از اصلاحات است، پس قطعاً مورد حمایت اصلاح طلبان خواهد بود.
اینکه عده ای همواره سعی می کنند اصلاح طلبان را در مقابل دولت قرار دهند و آنان را ناراضی جلوه دهند، ادعایی بیش نبوده و دامن زدن بر این ادعاهای توخالی جز ضربه زدن به کشور ثمر دیگری ندارد، چراکه دلیلی برای جدایی اصلاح طلبان از دولت وجود ندارد و تا زمانی که رئیس جمهور منتخب به تعهدات خود نسبت به جامعه پایبند باشد، مورد حمایت اقشار مختلف جامعه و خاصه اصلاح طلبان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها