بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: روزگاری 5 میلیارد مترمکعب آب در سد سفیدرود ذخیره شده بود اما تغییرات اقلیم موجب شده است که ذخیره این سد، امسال به یک میلیارد و 170 میلیون مترمکعب برسد.
تدبیر24: سیف الله آقابیگی در منطقه گیلان، افزود: گیلان با میزان بارندگی 1100 میلی لیتر بیشترین بارندگی کشور را به خود اختصاص داده است اما متاسفانه اغلب بارش‌ها زمانی در گیلان اتفاق می‌افتد که نیازی به آن نداریم.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات می‌تواند کمک کند از آبهای موجود نهایت بهره وری را داشته باشیم، ادامه داد: تغییر کاربری از چالش‌هایی است که در اثر کمبود آب افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کاربردی شدن تحقیقات می‌تواند به کارهای کمی و کیفی کمک کند، تصریح کرد: هر تحقیقی که منجر به بروز پدیده‌های علمی شود، مورد حمایت ماست. بخش تحقیقات آب منطقه‌ای گیلان در سال 1383 رتبه 15 را به خود اختصاص داده بود و در سال گذشته گیلان توانست رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد.

آقابیگی با بیان اینکه رشد و تعالی بخش آب کشور در گرو کاربردی کردن فعالیت‌های تحقیقاتی است، گفت: باید پژوهش را باور کنیم و بدون پژوهش هرگز تصمیم نگیریم.

وی یادآور شد: 3.5 درصد جمعیت کشور در گیلان زندگی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها