بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کارشناس آموزش جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: هنگامی که روی بدن فردی اسید ریخته شد، باید از درآوردن لباس‌های فرد خودداری کرد.
تدبیر24: محمدرضا اعتصام در منطقه همدان، اظهارکرد: تنها راه پاک‌کردن اسید و کمتر کردن شدت آن در ناحیه سوختگی، ریختن آب فراوان در ناحیه مورد نظر است.

وی افزود: آب فراوان در ناحیه‌ای که بر اثر مایع اسید دچار سوختگی شده تنها راهکار کم کردن شدت سوختگی است که حداقل باید به مدت 10 دقیقه با آب پرفشار شست‌وشو انجام شود.

اعتصام تصریح‌کرد: باید توجه داشته باشیم آب به صورت مستقیم روی ناحیه سوختگی ریخته شود و باید هرچه سریع‌تر آبی که با آن اسید شست‌وشو داده می‌شود از بدن فرد آسیب دیده خارج شود و به سایر ناحیه‌ها سرایت نکند.

وی ادامه داد: اگر صورت دچار سوختگی شده باشد باید آب به گونه‌ای روی صورت ریخته شود که به گردن فرد سرایت نکند.

این کارشناس گفت: اگر ماده‌ای سمی به شکل پودر بود باید ابتدا ماده توسط دستمال از بدن پاک شده سپس با آب شست‌وشو داده شود.

اعتصام تاکید کرد: برخی مردم تصور می‌کنند هنگامی که اسید روی بدن ریخته شود باید توسط ماده‌ای قلیایی شست‌وشو و خنثی شود در حالی که این عمل موجب انجام واکنش شده و بسیار خطرناک است.

وی یادآور شد: هنگامی که بدن فردی با اسید دچار سوختگی شده نباید لباس او را در بیاوریم چرا که اسید لباس‌ها نیز ممکن است به سایر نقاط بدن سرایت کند، بنابراین بهترین راهکار ریختن آب روی لباس بوده و باید قسمتی از لباس که دچار سوختگی شده را قیچی کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها