بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعلام حمایت گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است از گروه تکفیری داعش، از همکاری نزدیک با مانیل برای مقابله با گروه های افراطی و داعش خبر داد.
تدبیر24: روز سه شنبه اعلام کرد 'آلبرت دل روساریو' وزیر امور خارجه این کشور و همتای آمریکایی در دیدار در جاکارتا پایتخت اندونزی بر مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

'جان کری' در سفری دو روزه برای حضور در مراسم تحلیف 'جوکو ویدودو' رییس جمهور جدید اندونزی که روز گذشته برگزار شد، به جاکارتا سفر کرده است.

وی با اشاره به سیاست های ترکیه در قبال گروه تروریستی داعش، گفت: واشنگتن به طور کامل اصول آن ها و اصول خود در مخالفت با تروریسم و به طور مشخص چالش های آنکار در خصوص حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را می داند.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد هدف از ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم از بین بردن گروه تروریستی داعش است، اما این گروه در برخی مناطق از جمله کوبانی حضور دارد و این منطقه را به میدان نبرد خود تبدیل کرده است.

آمریکا در حالی دست به تشکیل این ائتلاف زده است که بسیاری از کشورهای جهان مبارزه با تروریسم را نیازمند اراده بین المللی می دانند و نسبت به نیت مقامات آمریکایی در مبارزه با تروریسم و داعش ابهام دارند.

کری بدون اشاره به بسته بودن چشم مقامات آمریکایی به جنایات گروه های تروریستی در سوریه و عراق طی چهار سال اخیر و پشتیبانی مالی و تسلیحانی از این گروه ها طی این سال ها، ادعا کرد 'ما نمی توانیم چشم خود را بر حوادث ببندیم. این کاملا غیر مسوولانه است'.

وی بدون اشاره به نام کشور و یا گروهی، گفت: از نظر اخلاقی مشکل است از گروهی که با داعش در حال جنگ است حمایت نشود و در این دوره زمانی این امر بسیار دشوار است.

این در حالی است که دولت سوریه طی چهار سال گذشته در مبارزه با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه ها بوده و غرب از آن ها حمایت می کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا به طور تلویحی سیاست گذشته کاخ سفید را در قبال سوریه تایید کرد و گفت: ما با مقامات ترکیه گفت وگو کرده ایم تا نشان دهیم اقدامات اخیر نشان دهنده تغییر سیاست آمریکا نیست. اکنون زمان بحران است، زمانی که ما به طور قطع نمی خواهیم کوبانی ها نمونه ای از مردمی باشند که تمایلی برای کمک به آن ها در قبال نبرد با داعش وجود ندارد.

برخی کارشناسان عقیده دارند که ترکیه با سیاست 'منفعت طلبانه' در قبال تحولات سوریه، با دشمنی همسو با 'بشار اسد' و 'کردهای سوری'، به سقوط 'کوبانی' توسط گروه تروریستی داعش تمایل نشان داده است.

جان کری در ادامه گفت: آنچه ما خواستار آن هستیم کاملا آشکار است. باید به ما کمک کنید تا پیشمرگان کوبانی و یا سایر گروه ها برای مقابله با گروه تروریستی داعش به آنجا برساند و نیاز به ورود ما نباشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که کردها که تاکنون قدرت و دلاوری خود را ثابت کرده اند، به جنگ خود ادامه دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در مورد کشته شدن یک شهروند فیلیپینی توسط نظامی آمریکایی، ادعا کرد: ما به قوانین و توافقات خود پایبند هستیم. ما اصول توافق شده با فیلیپین را رعایت می کنیم.

این در حالی است که 'چارلز خوزه' سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین پیش از این گفته بود: مانیل در صورت اثبات جرم این فرد را محکوم می کند، اما ضمانتی برای زیربار رفتن آمریکا وجود ندارد.

'آلبرت دل روساریو' وزیر امور خارجه فیلیپین نیز ضمن اظهار تاسف از وقوع چنین رخدادی گفت که براساس روش های موجود دادرسی در مورد این پرونده به صورت مناسب انجام می شود.

یک شهروند فیلیپینی هفته گذشته و پنج ماه پس از امضای توافقنامه نظامی آمریکا و این کشور برای استقرار نظامیان پنتاگون در فیلیپین توسط یک تفنگدار آمریکایی در هتلی در شهر 'اولونگاپو' در شمال غرب مانیل کشته شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه فیلیپین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها