بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
سامانه ابداعی، نخستین اتوبوس الکتریکی چندواگنه آمریکا به شمار می‌آید و به افتخار شهری که در آن طراحی شده (شهر لنکستر کالیفرنیا)، «Lancaster eBus» نام گذاشته شد. ساخت این وسیله‌نقلیه دو سال زمان برده است.
تدبیر24: بزرگ‌ترین اتوبوس برقی الکتریکی جهان در امریکا توسط شرکت BYD Motors ساخته شده است که تنها با استفاده از باتری می‌تواند تا 120 مسافر را جابجا کند.

این اتوبوس در نمایشگاه اتحادیه حمل‌ونقل عمومی آمریکا در هوستون به نمایش درآمد.

سامانه ابداعی، نخستین اتوبوس الکتریکی چندواگنه آمریکا به شمار می‌آید و به افتخار شهری که در آن طراحی شده (شهر لنکستر کالیفرنیا)، «Lancaster eBus» نام گذاشته شد. ساخت این وسیله‌نقلیه دو سال زمان برده است.

این اتوبوس الکتریکی دارای طول 18.2 متر، با باتری کار می‌کند و از بیرون مانند هر اتوبوس ارتجاعی دیگر به نظر می‌رسد اما فناوری هدایت الکتریکی پیشرفته‌ای را در پس خود جا داده است. اتوبوس شامل موتورهایی در چرخش است که می‌توانند سطح شیب‌دار را تا 21 درصد تحمل کنند و این موضوع آن را برای نواحی شهری تپه‌ای مناسب می‌سازد.

اتوبوس ابداعی می‌تواند 288 کیلومتر را به همراه 120 مسافر در هر بار شارژ طی کند. این سامانه برقی از باتری‌های فسفات آهن ساخت کارخانه BYD Motors استفاده می‌کند و این باتری‌ها در خودروها و اتوبوس‌های تک‌واگنی نیز به کار می‌روند.

این کارخانه چینی مدعی است باتری‌های مزبور می‌توانند شارژ کافی برای یک روز کامل کاری را بدون نیاز به شارژ مجدد ارائه دهند.

باتری‌های اتوبوس جدید می‌توانند 10 هزار بار شارژ شود و باز هم 70 درصد شارژ را در خود نگه دارند. این به معنای داشتن عمر 25 ساله برای باتری‌هاست که این میزان بیش از عمر اتوبوس‌هایی است که در آن‌ها کار گذاشته می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود باتری‌های Lancaster eBus می‌توانند سوختگی، برخورد، پنچری و تصادف را تا حد بالایی تحمل کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها