بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: خنک شدن هوا بر کیفیت انار ساوه می‌افزاید.
تدبیر24: محمودرضا خلیلی در منطقه مرکزی، با اشاره به تغییرات جوی و خنک شدن هوا در روزهای اخیر اظهار کرد: خنکی هوا علاوه بر افزایش کیفیت انار ساوه موجب قرمزی بیشتر پوست آن و نیز آبدار شدن یاقوت سرخ می‌شود.

وی عامل محیطی را یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در عملکرد باغات انار دانست و افزود: درخت انار برای عملکرد بهتر خود در ابتدای باردهی نیاز به اقلیم گرم دارد که در رشد آن بسیار تأثیرگذار است و در زمان باردهی نیز هوای خنک به ویژه شب‌ها در کیفیت انار تولیدی مؤثر است.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن شهرستان ساوه در منطقه نیمه‌کویری و برخورداری از شب‌های خنک و روز‌های گرم و طولانی زمینه مساعدی را برای تولید انار مرغوب فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش بارش باران نیز موجب ترک خوردن انار می‌شود، اضافه کرد: اگر بارندگی‌ها در فصل برداشت انار افزایش پیدا کند منجر به سردی هوا شده و سرمای بیش از حد میزان ترکیدگی انار را افزایش و آسیب جدی به باغات وارد می‌کند.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی ساوه اضافه کرد: از طرفی ماندگاری بیشتر انار بر روی درخت و برداشت با تأخیر آن به دلیل خنکی هوا کیفیت آن را روز به روز افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به باغداران توصیه می‌شود ضمن آگاهی از وضعیت شرایط جوی آب و هوایی اقدام به برداشت انار کنند تا هم شاهد تولید اناری با کیفیت باشند و هم میزان خسارت و آسیب‌های احتمالی را کاهش دهند.

خلیلی با اشاره به اینکه ماندگاری در انبار، کمبود آفات و خوش رنگی دانه و پوست از ویژگی‌های بارز یاقوت سرخ ساوه است، افزود: انار تولیدی این شهرستان علاوه بر ارسال به اقصی نقاط کشور به کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 11 هزار هکتار باغات انار ساوه 9 هزار هکتار آن بارده است که از هر هکتار 15 تن انار برداشت می‌شود و کار برداشت یاقوت سرخ در ساوه که چند روزی است آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها