بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: نه اصلاح طلبی که ریشه در اعتقادات مذهبی ما دارد تمام شدنی است و نه اصلاح طلبان که در دو مولفه گفتمان و تشکیلات قابل تعریف هستند تمام شده اند.
تدبیر24: علی تاجرنیا، عضو جبهه مشارکت با بیان این مطلب در پاسخ به ادعای اسماعیل کوثری، نماینده مجلس مبنی بر اینکه اصلاح طلبان از نظر مردم تمام شده اند و ایستادن آن ها پشت سر آرای روحانی نیز به این بازگشت کمکی نمی کند گفت: پاسخ ایشان را می توان از دو منظر داد نخست اینکه آیا اصلاح طلبی تمام شده است و یا تمام می شود و دوم اینکه آیا اصلاح طلبی به عنوان یک جریان سیاسی به آخر خط رسیده است.

وی افزود: در مورد گزینه نخست و اینکه اصلاح طلبی تمام شده یا می شود باید گفت که اصلاح طلبی نه تنها ریشه در مذهب ما بلکه ریشه در تاریخ خلقت انسان دارد و همانطور که از ازل بوده است تا ابد هم خواهد بود.
نماینده پیشین مجلس ادامه داد: ما مسلمانان در چارچوب مسائل مذهبی، امام حسین را به عنوان نخستین پیامبری می دانیم که برای اصلاح سنت رسول اکرم قیام کرد. بنابراین اگر برخی از دوستان از جمله ایشان مدعی هستند که اصلاح طلبی تمام شده است باید در دیدگاه های مذهبی خود تجدید نظر کنند.
تاجرنیا تصریح کرد: اما در مورد اینکه آیا اصلاح طلبی که مراد جریان سیاسی است از بین رفته است و تمام شده است باید گفت که پاسخ به این سوال از طریق دو مولفه گفتمان و تشکیلات قابل استخراج است.
وی با بیان اینکه هر جریان سیاسی برای حرکت خود باید از این دو مولفه به مثابه دو بال برخوردار باشد که غیر از آن قادر به حرکت نخواهد بود گفت: تمامی منتقدان اصلاح طلبان پس از انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال گذشته گواهی دادند که آنچه منجر به رای آوری آقای روحانی در این انتخابات شد گفتمان به روز شده اصلاح طلبی در شرایط خاص کشور بود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: بسیاری از منتقدان منصف باور دارند که اگر گفتمان اصلاح طلبی برای موفقیت و رای آوری آقای روحانی به کار گرفته نمی شد ایشان نمی توانستند توفیقی کسب کنند. بر این اساس مقبولیت عمومی گفتمان اصلاح طلبی در جامعه بود که سبب شد آقای روحانی با تکیه بر آن به پیروزی برسد.
وی ادامه داد: اما در مورد دومین مولفه یعنی تشکیلات باید گفت که احزاب و گروه های اصلاح طلب و چهره های موثر آن با محوریت آقای سید محمد خاتمی و شورای مشورتی ایشان به صورت فعال و پویا همچون گذشته به فعالیت های خود ادامه می دهند در ادامه حضور فعال خود در عرصه های سیاسی برای انتخابات آینده مجلس هم به طور جدی در حال برنامه ریزی هستند.
عضو جبهه مشارکت تصریح کرد: بر این اساس این دو مولفه به خودی خود نشان می دهد که اصلاح طلبی نه تنها در کشور تمام نشده است بلکه زنده و پویا تر از گذشته در راستای اهداف والای خود که اصلاح امور در همه حوزه ها از جمله سیاست است فعالیت خود را ادامه می دهد و همچنان پایگاه اجتماعی قوی خود را حفظ کرده است.
وی در ادامه گفت: اما در رابطه سوال جدی که مطرح می شود این است که اگر اصلاح طلبی به زعم برخی آقایان اصوگرا تمام شده است چرا آنها تا این اندازه نگران حضور اصلاح طلبان در انتخابات هستند.

تاجرنیا افزود: آقای کوثری و سایر دوستان ایشان برای آنکه معلوم شود اصلاح طلبی تمام شده است یا نه اجازه دهند در یک رقابت سالم و برابر که مردم خودشان نشان دهند که اصلاحات و اصلاح طلبی تمام شده است یا نه. آن وقت آقایان قضاوت کنند و به اظهار نظر در این رابطه بپردازند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: با اشاره به اظهار نگرانی برخی مقامات مبنی بر اینکه "اصلاح طلبان برای انتخابات آینده برنامه دارند" گفت: واقعا این حرف و سخن سوال برانگیزی است. به هر حال هر جریان سیاسی با هر گرایش و رویکردی، برای کنش سیاسی و اجتماعی باید برنامه داشته باشد و داشتن برنامه امری مذمومی نیست که چنین هشدارهایی می دهند.
وی تصریح کرد: بنابراین اگر نگرانی از بابت رویکرد مردم به اصلاح طلبی وجود ندارد، بهتر است آقایان قضاوت در باره اینکه اصلاح طلبی تمام شده است یا نه را به مردم واگذار کنند.
تاجرنیا درخاتمه درباره نتایج احتمالی انتخابات مجلس سال آینده که اسماعیل کوثری مدعی شده است که مجلس آتی با اکثریت قطعی اصولگرایان شکل خواهد گرفت گفت: اصلاح طلبان قطعا جدی تر از انتخابات های مجلس ششم، هفتم، هشتم و نهم در انتخابات مجلس دهم حضور پیداخواهند کرد و اگر نرم رد صلاحیت ها در انتخابات آینده مانند انتخابات های گذشته باشد و شورای نگهبان نخواهد رفتار سختگیرانه تری از خود نشان دهند قطعا در این دوره ترکیب مجلس به نفع اصلاح طلبان تغییر خواهد کرد.
منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها