بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
مدیرعامل سازمان مطنقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: براساس برنامه های در دست اجرا و با ورود بخشی از گاز فازهای 12 و 17 و 18 تا پایان سال حدود یکصد میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور در مقایسه با سال گذشته افزوده خواهد شد.
تدبیر24: مهدی یوسفی اظهار داشت: تکمیل فازهای قدیمی پارس جنوبی شامل فازهای 12، 15 و 16 ، 17 و 18 از اولویت های وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

وی با بیان اینکه این سازمان به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وظیفه اداره و راهبری حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی را برعهده دارد، گفت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار کشور است که نقش مهمی در اقتصاد کشور به خصوص در بخش انرژی و چرخه ارزش افزوده از محل فروش محصولات پتروشیمی و میعانات گازی ایفا می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: براساس استاندارد 25 میلیون مترمکعب گاز برای هر فاز ،29 پالایشگاه گازی و حدود 30 مجتمع پتروشیمی بزرگ و کوچک در این منطقه پیش بینی شده که این حجم تراکم صنعتی در کشور بی نظیر است.

وی از شناسنامه دار کردن پروژه های قابل سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و افزود: نبود شناسنامه برای پروژه های های سرمایه گذاری از دلایل عمده کمبود جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این منطقه بوده که در گام نخست سعی کرده ایم تمام فرصت های سرمایه گذاری در منطقه را شناسنامه دار کنیم.

یوسفی طرح فراگیر پالایشی سیراف را از مهمترین اقدامات وزارت نفت در دوران جدید برای جذب سرمایه بخش خصوصی در منطقه خواند و گفت: این طرح در قالب 8 پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز به همراه تأسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی مشترک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا خواهد شد که همزمان چندین مزیت را برای منطقه به ارمغان می آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها