بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
یک موسسه خیریه انگلیس در یونیسف در گزارشی پیش‌بینی کرد: احتمال می‌رود سال آینده میلادی روزانه حدود 345 کودک زیر 20 سال قربانی خشونت شوند.
تدبیر24: این موسسه خیریه در گزارش جدید خود منتشر کرد که در هر پنج دقیقه یک کودک در سراسر جهان قربانی خشونت می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد. بنابر این گزارش اغلب مرگ و میرهای کودکان مربوط به وقایع جنگی نبوده است. این گزارش می‌افزاید: میلیون‌ها نوجوان زیر 20 سال در جوامع،‌ مدارس و خانه‌های خود احساس ناامنی می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، این موسسه همچنین سرعت بالای رشد شهرنشینی در جوامع مختلف، آمار بالای بیکاری جوانان و افزایش نابرابری‌ها را به عنوان عوامل تاثیرگذار بر این پدیده مورد انتقاد قرار داده است.

گزارش نماینده انگلیسی یونیسف با عنوان «کودکان در معرض خطر: برای پایان دادن خشونت علیه کودکان اقدام کنید» منتشر شده است. در این گزارش هشدار داده شده که در سال آینده احتمال مرگ روزانه 345 کودک زیر 20 سال بر اثر خشونت وجود دارد، مگر اینکه دولت‌ها اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد کودکانی که در معرض خشونت هستند فعالیت‌های ذهنی مشابه با سربازان در میادین جنگی را تجربه می‌کنند و در بیش از 30 درصد آن‌ها احتمال بروز علائم «اختلالات پس از رویداد تلخ» وجود دارد.

گزارش انگلیس همچنین بر تاثیرات فقر نیز اشاره می‌کند و بر این اساس آن دسته از افرادی که در فقر زندگی می‌کنند به احتمال بیشتری قربانیان خشونت هستند. برای مثال احتمال کشته شدن یک نوجوان پسر در آمریکای لاتین 70 برابر بیشتر از انگلیس است. در واقع هدف سازمان‌های جهانی مقابله با خشونت برای ایجاد دنیایی امن تر برای کودکان است. این سازمان همچنین اعلام کرده تنها 41 کشور در سراسر جهان قوانین صریحی برای ممنوعیت خشونت علیه کودکان دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها