بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۸۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
رئیس جمهور در سفر به استان زنجان
زنان ایرانی، زنانی مسلمان و با عفت و طرفدار حجاب هستند. امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد، جناح و دسته ای ندارد
تدبیر24:حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (چهارشنبه) در جمع مردم استان زنجان افزود: امر به معروف و نهی از منکر، طبق آموزه های اسلام و نص قانون اساسی، یک عمل همگانی و متقابل است.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: پیام کربلا و ابی عبدالله الحسین (ع) پیام امر به معروف و نهی از منکر است و درسی که باید از کربلا بیاموزیم این است که همه یکدیگر را به خیر و صلاح و معروف و عمل صالح دعوت کنیم و اگر فردی و جمعی خدای ناکرده از مسیر هدایت فاصله گرفتند آنها را از منکر و منکرات نهی کنیم.
وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد، جناح و دسته ای ندارد.هیچ کس نباید بگوید من آمر به معروفم و ناهی از منکرم و هیچ کس نمی تواند جناح و دسته و گروهی را به عنوان عمل کننده به منکر بیان کند.
رییس دولت تدبیر و امید گفت: اصل قانون اساسی ما راجع به امر به معروف و نهی از منکر آن است که ما باید همه را به خیر و نیکی دعوت کنیم. امر به معروف و نهی از منکر طبق آموزه های اسلام و نص قانون اساسی ما یک عمل همگانی و متقابل است یعنی باید شما بنده را و بنده نیز شما را امر به معروف و نهی از منکر کنم.

77 میلیون نفر آمر به معروف و ناهی از منکر هستند
روحانی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، اظهار داشت: یعنی 77 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر خواهند بود و به یاد داشته باشید این عمل متقابل است؛ من شمارا به خیر و شما من را به خیر و صلاح دعوت کنید.

رییس جمهوری تصریح کرد: مبادا یک روزی کلمه امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه مهم بوده و امری است که باید وسیله ای برای ارتباط نزدیکتر جامعه به یکدیگر بوده و همچنین وسیله ای برای دعوت همگان به خیر باشد وسیله ای برای تفرقه و جدایی شود.
رییس قوه مجریه گفت: قرآن در زمینه امر به معروف و نهی از منکربه ما می گوید اول باید پیوند ولایت، محبت و اخوت باشد و اینکه هر کسی نسبت به دیگری حالت سرپرستی دلسوزانه را داشته باشد. همه باید نسبت به هم احساس پیوند ولایت کرده و آنگاه امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

 پایان کار مجلس در مساله امر به معروف و نهی از منکر، انسجام بیشتر جامعه باشد
روحانی با بیان اینکه در اصل قانون اساسی ما در پایان آن نیز به همین موضوع اشاره شده است، افزود: خیلی دوست دارم که پایان کار مجلس شورای اسلامی در مساله امر به معروف و نهی از منکر انسجام بیشتر جامعه و وحدت بیشتر و هدایت کل جامعه به سمت نیکی باشد.
رییس جمهوری اظهار داشت: از دیدگاه اسلام یک گروه آمر به معروف و ناهی از منکر نیست همه مسلمانان این وظیفه را دارند.

مبادا تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر، ناامنی در جامعه آغاز شود
روحانی ادامه داد: مبادا فردا که نخواهد بود، تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود. اساس معروف امنیت است. اساس معروف احترام به یکدیگر است. مبادا که منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم.

چند نفر خود را در کشور متولی اخلاق نپندارند
رییس جمهوری گفت: مبادا دروغ را منکر نپنداریم، تهمت را منکر نپنداریم، رشوه خواری را منکر نپنداریم، بورسیه های غیر فانونی را منکر نپنداریم و از صبح تا شب فقط یک مساله و آنهم بد حجابی را به عنوان منکر مطلق تلقی کنیم.
وی اظهار داشت: زنان ایران زنانی مسلمان و با عفت و همه آنها طرفدار حجاب هستند. چند نفر خود را در این کشور متولی اخلاق نپندارند.

منکری بالاتر از بیکاری و فقر نیست
رییس جمهوری ادامه داد: درس عاشورا برای ما این است که همه باید به دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشیم که قیام امام حسین (ع) هم برای همین بود و بدانیم باید کاری کنیم که جوان های ما شغل داشته باشند به اعتقاد بنده طلبه در حدی که از آموزه های اسلام می فهمم منکری بالاتر از بیکاری و فقر نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مهربان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
1
1
افرین
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها