بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
معاون وزیر علوم:
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انجمن های علمی به عنوان سخنگویان و پیشگامان فرهنگی دانشگاه ها یاد کرد و گفت: این انجمن ها از تریبون لازم برای طرح نظرها و دیدگاه ها برخوردار می شوند.
تدبیر24: سید ضیاء هاشمی،چهارشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی سراسر کشور در شیراز افزود:بیانیه انجمن های علمی در پایان دوره گذشته این جشنواره بااین درخواست همراه بود که این انجمن ها نیز همانند تشکل های دانشجویی و دانشگاهی در ارتباطات مختلف به رسمیت شناخته شوند و تریبون لازم برای آنان فراهم شود.

وی گفت: این درخواست دانشجویان را در یک سال و چند ماه گذشته پیگیری و مقدمات آن را فراهم کرده ایم و آن را عملیاتی خواهیم کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت:براین باوریم که انجمن های علمی ، به عنوان جلوه هایی ازدانشگاه ها در هم افزایی با بزرگان کشور باید حضور داشته باشند و آنها بتوانند دیدگاه های خود را در دیدار با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری مطرح کنند.

هاشمی ادامه داد: در نخستین برنامه حضور رییس جمهوری در دانشگاه ها، یکی از نمایندگان دانشجویان از میان انجمن های علمی انتخاب خواهد شد.


** ضرورت حرکت به سمت جشنواره معتبر علمی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد:معتقد به رشد کمی و کیفی جشنواره ملی حرکت هستیم، از این رو چشم انداز این جشنواره باید حرکت به سمت تبدیل به جشنواره معتبر علمی باشد تا همه نخبگان و برگزیدگان این جشنواره از امتیازات رسمی و تعریف شده ای برخوردار شوند.

وی ادامه داد:حضور پرنشاط و بالنده دانشجویان در هفتمین جشنواره ملی حرکت بیانگر فعالیتی موفقیت آمیز ، پویا و متعالی است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که جشنواره ملی حرکت امسال برای نخستین بار خارج از تهران برگزار شد، گفت: شیراز به عنوان دارالعلم و دانشگاه شیراز به عنوان دارالعلمی در دارالعلم شیراز شناخته شده است و این شهر از نمادهای علمی کشور نیز محسوب می شود.

** وزارت علوم در ارتباط با بورسیه ها بیانیه صادر می کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز تخلف در بورسیه های تحصیلی خارج کشور در دولت گذشته گفت: اگر استعدادهای واقعی دانشجویان در نظر گرفته شود لازم نیست امتیازات ویژه علمی برای برخی افرادی که استحقاق ندارند لحاظ شود و عدالت ایجاب می کند که امتیازات علمی به اهل علم و افراد شاخص در این حوزه اعطا شود.

هاشمی گفت: در میان دانشجویان، کسانی که با شاخص های علمی در جایگاه برتر قرار می گیرند باید امتیازات بیشتری داشته باشند و چه دلیلی داردافرادی که از نظر علمی، فرهنگی، اخلاقی و ارزش های آکادمیک و دانشگاهی در جایگاه برتر نیستند از این امتیازات ویژه دانشگاهی برخوردار شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر از ما خواسته شده است که در مسیر مبارزه با ظلم و تبعیض حرکت کنیم، این الزام در محیط های علمی دوچندان است.

هاشمی تاکید کرد: آگر امتیازات علمی نابحقی در گذشته به افراد داده شده باشد که این افراد از شرایط برخورداری از این امتیازات برخوردار نباشند باید این امتیازات از این افراد پس گرفته شود.

وی گفت: سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت اعتدال بر این است که نمادهای تبعیض، ظلم و فساد را از دانشگاه بزداید و در بیانیه ای که بزودی منتشر خواهد شد، تلاش هایی که این وزارتخانه در چندماه گذشته در این زمینه آغاز کرده و برای آن هزینه های سنگینی را پرداخته است به اطلاع همگان خواهد رساند و بر عهد خود در زدودن نمادهای تبعیض و ظلم و فساد از دانشگاه استوار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که سخنانش با تشویق مکرر دانشجویان حاضر در این آیین همراه شده بود، بیان داشت:انجمن های علمی باید پیشگام در معرفی استعدادهای علمی و برتر برای شناسایی نخبگان و برجستگان علمی کشور باشند.

هاشمی ادامه داد:رییس جمهوری بتازگی از تخلفات صورت گرفته در بورسیه ها به عنوان دغدغه، نگرانی و غصه ای یادکرده که در گذشته پدید آمده است .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که این وزارتخانه بتواند گزارش کار خود در زمینه بورسیه ها را به ملت ایران و دانشگاهیان ارائه کند.

** گرامیداشت یاد آیت الله مهدوی کنی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی گفت: این عالم و دانشمند فرزانه از بزرگان کشور و نمادی از علم و ایمان، فرهنگ و وحدت حوزه و دانشگاه و نمادی از اعتدال در میان اهالی فرهنگ دینی بود.

هاشمی افزود: آیت الله مهدوی کنی در دوران حیات خود فعالانه با افراط و تندروی به هر صورت مخالفت می کرد و حتی قبل از انقلاب اسلامی نیز رویکرد اعتدالی را ترویج می کرد.

وی ادامه داد:آیت الله مهدوی کنی در دوران انقلاب اسلامی با مخالفان انقلاب نیز تعامل خوبی داشت و بر این باور بود که اگر گروه هایی تندروی یا انحرافاتی دارند نباید به طور کامل دفع شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی در سالیان اخیر مدافع اعتدال و کنترل کننده حرکت های افراطی بود و در اعتراض به افراطی گری ، موضع گیری آشکار و شفاف داشت و با توجه به همه این ابعاد شخصیتی، فقدان وی یک ثلمه و خلا برای حوزه و دانشگاه است.

هاشمی گفت: بزرگانی همچون آیت الله مهدوی کنی ارزش های علمی و اخلاقی را در جامعه ترویج می کردند و مخالف هرگونه تبعیض و بی توجهی به معیارهای علمی و دینی بودند و امیدواریم بیش از پیش به این الگو در دانشگاه ها توجه کنیم و انجمن های علمی نیز در این مسیر پیشرو باشند.

هفتمین جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی 28 مهر جاری در پردیس ارم دانشگاه شیراز گشایش یافت و پس از سه روز فعالیت امروز (چهارشنبه)با معرفی برگزیدگان و تقدیر از آنان به کار خود پایان داد.

بیش از 17 هزار اثر علمی برای شرکت در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت که از میان آنها یکهزار و 100 اثر برای مرحله کشوری انتخاب شد.

آثار هفتمین جشنواره ملی حرکت در 16 حوزه مختلف انتخاب شدند که از جمله آنها می توان به حوزه های اختراعات و نوآوری ها و انجمن های برگزیده اشاره کرد و در نهایت در این جشنواره از 103 نفر یا انجمن برگزیده تجلیل شد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها