بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
مدیرکل اموراجتماعی استانداری مرکزی:
مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری مرکزی گفت: شهر اراک به علت حجم بالای ترافیک نیازمند اجرای طرح تردد زوج وفرد خودروها برای سهولت در رفت وآمد است.
تدبیر24: «غلامرضا فتح آبادی» روز چهارشنبه در شورای ترافیک استانداری مرکزی افزود: هسته مرکزی این شهر در ساعات پرتردد به علت ترافیک سنگین خودروها قفل می شود و این مهم لزوم تدابیر ویژه در مدیریت ترافیک را می طلبد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح روج و فرد تردد خودروها عاملی برای نظم بخشی و روان سازی ترافیک است و با ارتقای فرهنگ ترافیک از بروز تصادفات رانندگی به نحو چشمگیری کاسته می شود.

وی در ادامه گفت: چالش دیگر ترافیک در شهر صنعتی اراک خط کشی خیابانها است که مناسب برای رفت وآمد نیست و درصورت پاک شدن این خطوط می توان از سنگ های رنگی که در سایر استانها استفاده می شود، بهره گرفت.

فتح آبادی بیان داشت: هوشمند سازی ترافیک نیاز به فرهنگ سازی دارد که در مرکز شهر با استفاده از اتاقکها راهنما، سازمانهای مردم نهاد با توزیع برشور بایستی در ارتقا فرهنگ ترافیک ودرآگاه سازی مردم تاثیر گذار باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: برنامه های ویژه برای ترغیب مردم در تردد با دوچرخه با هدف کاهش آلودگی شهر ضروری است و در می طلبد در خیابانهای اراک مکانهای امن برای تردد دوچرخه سوارها ایجاد شود.

فتح آبادی افزود: مرمت پیاده روها و سنگ فرش شدن آنها در مرکز شهر که توسط شهرداری انجام شده است تردد عابران را آسان ودر کاهش ترافیک موثر بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان ترافیک شهرداری اراک گفت: به منظور اجرای طرح زوج و فرد درشهر اراک 23 دوربین تا پایان امسال در میدان های پرتردد شهر اراک نصب خواهد شد.

«ابوالفضل شالی بیگ» در ادامه افزود: 15 نقطه حادثه خیز شهر اراک نیاز به پل عابر پیاده دارد و اولویت آن با خیابان امام خمینی (ره)است که به علت فرسوده بودن تاسیسات کنونی باید سریعتر تعویض شود.

وی گفت: برای نصب هر پل هوایی در شهر اراک هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شالی بیگ یکی از مشکلات ترافیکی را فقدان پایانه تاکسیرانی عنوان کرد و اضافه کرد: در اجرای سند توسعه و ارتقا فرهنگ ترافیک؛ مطالعات سامانه ای انبوه درون شهری و حومه تا دوماه دیگرانجام می شود.

وی بیان کرد: برای هوشمند سازی حمل و نقل شهری هشت میلیاردو 400 میلیون ریال از محل جرایم دراختیار قرار داده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک نیز گفت: اراک تنها شهر کشور است که به علت آلودگی هوا، خط کشی خیابانها به علت بارش باران پاک می شود و انجام مجدد آن هزینه دارد.

«مجتبی خراجی» افزود: در اجرای سند توسعه و ارتقا فرهنگ ترافیک لازم است امکانات اجرای این سند در سطح شهر فراهم شود.

در این جلسه تصاویر تخلفات رانندگی در شهر اراک برای اعضای شورای ترافیک نمایش داده شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها