بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
دو فک خزری که در دام صیادان گلستانی گرفتار شده بودند، پس از مداوا و پلاک گذاری بار دیگر به زیستگاه خود بازگردانده شدند.
تدبیر24: مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان روز چهارشنبه گفت: این فک ها، در منطقه «فریدپاک» واقع در مرز دریایی با کشور ترکمنستان و صیدگاه «میان قلعه» استان، در دام صیادان ماهی گرفتار شده بودند.

احمد دباغیان افزود: پس از نجات فک ها از تور صیادان، گروه تحقیقاتی توانستند این دو فک خزری نر را مداوا و بار دیگر در دریا رهاسازی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از فک های خزری 64 کیلوگرم وزن داشت و سن تقریبی آن 10 سال پیش بینی شد و دیگری 1.5 ساله و دارای 26 کیلوگرم وزن بود.

وی ادامه داد: این فک ها پس از تزریق آنتی بیوتیک و سایر درمان های لازم به طبیعت بازگردانده شدند.

دباغیان یادآور شد: قبل از رهاسازی، بیومتری، پلاک گذاری و برداشت نمونه مو فک ها نیز انجام شد.

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان همچنین از تلف شدن یک بهله جغد جنگلی بر اثر برخورد با خودرو در جاده آسیایی پارک ملی گلستان خبر داد.

دباغیان اظهار کرد: نیروهای یگان گشت و کنترل پارک ملی گلستان، ضن گشت زنی یک بهله جغد را که در اثر برخورد با خودروهای عبوری تلف شده بود مشاهده کردند که لاشه این پرنده به محل کارگاه تاکسیدرمی اداره کل منتقل شد.

وی گفت: برخورد خودروها با حیوانات وحشی در جاده آسیایی، در هفت ماهه امسال بیش از 200 بار اتفاق افتاده و باعث کشته شدن تعداد زیادی از جانوران وحشی پارک ملی گلستان شده است.

وی در ادامه گفت: دو متخلف شکار و صید در شهرستان کلاله و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع «قازانقایه» شهرستان مراوه تپه از سوی ماموران یگان حفاظت و با همکاری ماموران ستاد واکنش سریع پارک ملی گلستان دستگیر شدند.

وی افزود: از منزل شکارچی متخلف در روستای «یل چشمه علیاِ کلاله، کله یک راس مرال شکار شده، لاشه یک راس قوچ وحشی و دو قبضه اسلحه ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

دباغیان اضافه کرد: با دستگیری متخلف شکار و صید در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قازانقایه نیز، لاشه دو قطعه کبک، یک قطعه کبوتر صحرایی، یک قبضه اسحله دو لول و 26 عدد فشنگ به دست آمد.

وی یادآور شد: محیط بانان این دو شکارچی متخلف را پس از تشکیل صورت جلسه تحویل مقامات قضایی دادند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها