بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
گزارش های رسمی اداره آمار مرکزی رژیم صهیونیستی حاکی است: تحلیل مطبوعاتی پایگاه خبری فلسطینیان 1948میلادی نشان داد که کفه ترازوی جمعیت شناسی مناطق فلسطین اشغالی به نفع فلسطینی ها به ویژه در شهر قدس افزایش خواهد یافت.
تدبیر24: این تحلیل دو نشانه ارائه داد، اول میزان افزایش طبیعی زاد و ولد در مقایسه با مرگ و میر جامعه فلسطینی در قدس و داخل فلسطین که بیانگر رشد آن در مقایسه با همتای خود در جامعه صهیونیستی است و دوم افزایش مداوم سالانه مهاجرت داخلی صهیونیست ها از قدس.

بر اساس بیانیه سپتامبر گذشته اداره آمار رژیم صهیونیستی، میزان افزایش طبیعی فلسطینیان داخل فلسطین و قدس اشغالی در سال 2013میلادی، بالغ بر 2.2 درصد در برابر 1.7 درصد در مقایسه با صهیونیست هاست، به طوری که شمار فلسطینیان مناطق اشغالی بالغ بر 1.709 میلیون فلسطینی است که 320 هزار تن آن در قدس اشغالی زندگی می کنند.

این تحلیل افزود: ارقام ارائه شده در گزارش اداره آمار، نشان می دهد که شمار فلسطینی ها در قدس اشغالی طی سال های آینده در صورت نبودن تغییرات سیاسی افزایش خواهد یافت.

گزارش های آماری نشان دهنده افزایش زیاد مهاجرت صهیونیست ها از قدس اشغالی به شهرهای داخل فلسطین و مشخصا در مرکز فلسطین است که از تشنج سیاسی دور است به طوری که سال گذشته 7400 صهیونیست قدس را ترک کردند که این مساله به مهاجرت منفی شناخته شد و در سال 2013 شاهد بزرگترین مهاجرت ها بودیم.

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: قدس مرکز درگیری فلسطینیان با رژیم صهیونیستی اشغالگر است که از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی بسیاری رنج می برد، شهر دل پسند جوانان صهیونیست به ویژه صهیونیست های لائیک برای زندگی نیست و از جهت تسلط افراطی ها بر شهر قدس و بسته بودن مراکز عمومی و منع رفت و آمد در روز شنبه در مقایسه با دیگر شهرها مانند 'تل آویو' جاذبه ای برای صهیونیست ها ندارد.

این گزارش به نقل از 'هنادی القواسمی' خبرنگار و فعال دینی، می افزاید: شهرداری رژیم صهیونیستی برای تغییر جمعیت شناسی به وجود آمده در قدس که از چند سال پیش به هدف افزایش شمار صهیونیست ها به ویژه دارندگان مدارک آکادمی در قدس شروع شده، برای بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی صهیونیست ها در این شهر تلاش می کند.

القواسمی گفت: یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی درخواست رسمی تغییر مکان اقامت دانشجویان در فهرست ساکنان با چشم پوشی از محل اقامت واقعی آن هاست که به نظر می رسد هدف آن افزایش شمار صهیونیست های ساکن قدس در آمارهای رسمی باشد.

وی افزود: در همین راستا شهرداری رژیم صهیونیستی اقدام به توسعه بزرگراه اصلی که شهر تل آویو و قدس را به یکدیگر پیوند می دهد، برای تشویق جوانان صهیونیست به اسکان در قدس کرده هرچند که محل کار آن ها در تل آویو یا اطراف آن باشد و یا بالعکس.

این تحلیل نشانگر این است که برخی جمعیت های صهیونیستی به صورت ویژه برای جذب جوانان صهیونیست به کار و سکونت در قدس اقدام می کنند که مهم ترین این جمعیت ها سال 2003 به هدف مبارزه با مهاجرت منفی از قدس و ابقای دانشجویان در این شهر تاسیس شد.

القواسمی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس در مقابل به صورت غیرمستقیم با افزایش طبیعی شمار فلسطینیان در جامعه مقدس از طریق ندادن کارت شناسایی به افراد مقیم به بهانه های واهی و نقض حقوق کودکان و اعمال فشارهای امنیتی و بوروکراسی شدید در زمینه خانه سازی یا توسعه آن در کنار کمبود شدید مدارس در شرق قدس، مبارزه می کند.

رژیم صهیونیستی بودجه ماهانه کودکان را که به خانواده های پر بچه خسارت می زند، کاهش داده است و در همین راستا بیمه ملی با صدور بیانیه هشدار آمیز با اشاره به قانون 2013 اعلام کرد که کاهش بودجه کودکان به 90 هزار فرد زیر خط فقر آسیب می زند که طبیعتا شمار زیادی از آن ها ساکنان قدس هستند.

اداره آمار مرکزی رژیم صهیونیستی در سال 2012 تحقیقاتی که رشد جمعیت شناسی جامعه اسرائیلی تا سال 2059 را پیش بینی می کند، منتشر ساخت و افزود: شمار جامعه صهیونیستی افزایش خواهد یافت اما پس از چند سال جامعه

پیری خواهد بود، چرا که افراد بالای 65 سال به میزان زیادی افزایش خواهند یافت و در میان آن ها شمار زیادی افراد بالای 85 سال دیده خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری'خلیج آنلاین'
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها