بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
دستگاه هایی با سخت افزار قدرتمند به طور معمول تجربه رابط کاربری اندرویدی روان و بدون مکث را برای کاربر رقم می زنند اما دستگاه هایی با قیمت متوسط و ارزان ممکن است از قدرت پردازشی و حافظه کافی برای ایجاد چنین شرایطی برخوردار نبوده و یا نصب نرم افزارهای مختلف و انباشتن فایل های گوناگون در نهایت کندی سرعت دستگاه اندرویدی را به همراه داشته باشد.
تدبیر24: در حال حاضر، اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها محسوب می شود. بسیاری منبع باز بودن این سیستم عامل را دلیل اصلی گسترش آن می دانند. با این وجود، این ویژگی می تواند به عنوان یکی از نقاط ضعف اندروید نیز در نظر گرفته شود.

دستگاه هایی با سخت افزار قدرتمند به طور معمول تجربه رابط کاربری اندرویدی روان و بدون مکث را برای کاربر رقم می زنند اما دستگاه هایی با قیمت متوسط و ارزان ممکن است از قدرت پردازشی و حافظه کافی برای ایجاد چنین شرایطی برخوردار نبوده و یا نصب نرم افزارهای مختلف و انباشتن فایل های گوناگون در نهایت کندی سرعت دستگاه اندرویدی را به همراه داشته باشد.

خبر خوب این است که می توان اقدام های مختلفی را برای ارتقا عملکرد دستگاه اندرویدی به کار گرفت که در ادامه این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

به روز رسانی (آپدیت) نرم افزار

در شرایطی که دوستداران فناوری به طور مرتب دستگاه خود را برای بررسی به روز رسانی نرم افزار کنترل می کنند، بسیاری از کاربران نیز توجه خاصی به این مساله نداشته و ممکن است آخرین نسخه سیستم عامل و نرم افزارها را روی دستگاه خود نداشته باشند. بر همین اساس، از نصب آخرین آپدیت نرم افزاری در دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. آپدیت های نرم افزاری به طور معمول شامل اصلاح باگ ها و بهبودهای دیگر می شوند که می توانند عملکرد دستگاه اندرویدی را بهبود بخشند. این اقدام درباره اپلیکیشن های شخص سوم که روی دستگاه خود نصب کرده اید نیز صادق است.

حذف اپلیکیشن ها و فایل های غیر ضروری

بسیاری از کاربران تعداد زیادی اپلیکیشن را روی موبایل هوشمند خود نگه می دارند که این مساله می تواند کندی عملکرد دستگاه را موجب شود. هر چیزی که روی دستگاه خود نصب کرده اید از ظرفیت کاهش سرعت عملکرد آن برخوردار است. در نتیجه، از شر اپلیکیشن هایی که بلااستفاده مانده اند، راحت شوید. این مساله درباره محتوای رسانه ای که ممکن است فضای ذخیره سازی بسیاری را اشغال کند نیز صادق است. فضای ذخیره سازی آزادتر بر عملکرد دستگاه اندرویدی تاثیرگذار خواهد بود.

خروج از اپلیکیشن ها

برخی اپلیکیشن ها به فعالیت خود در پس زمینه ادامه می دهند. این اپلیکیشن ها در بخش اعلان ها به فعالیت ادامه داده و یا آیکون های خود را در نوار وضعیت باقی می گذارند. برخی از این اپلیکیشن ها دارای دکمه خروج اختصاصی بوده و پس از انجام کار خود می توانید از این دکمه برای خروج کامل استفاده کنید. این اقدام از فعالیت چنین اپلیکیشن هایی در پس زمینه جلوگیری کرده و سیستم درگیر فعالیت آنها نمی شود.

خداحافظی با تصویر پس زمینه زنده (Live Wallpaper)

تصاویر پس زمینه زنده به رغم جذابیت بصری می توانند سرعت عملکرد دستگاه اندرویدی را کاهش دهند. اگر روی تبلت و یا موبایل هوشمند خود تصویر پس زمینه زنده قرار داده و از سرعت عملکرد دلخواه برخوردار نیستند آن را غیر فعال کرده و از تصاویر ثابت استفاده کنید. این اقدام سرعت عملکرد و میزان شارژدهی باتری را افزایش می دهد.

بررسی ویجت ها

در شرایطی که به راحتی می توان تصاویر پس زمینه زنده را کنار گذاشت اما نمی توان از ویجت ها به راحتی صرف نظر کرد. با این وجود، اگر تعداد حداقلی از ویجت ها به ویژه آنهایی که دارای ویژگی آپدیت اتوماتیک هستند را در صفحه اصلی قرار دهید به عملکرد روان‌تر دستگاه اندرویدی کمک می کند.

انتخاب لانچر مناسب

برخی لانچرهای پایه بدون در نظر گرفتن سفارشی سازی انجام شده از سوی کاربر عملکرد کندی دارند. از این رو، جستجو و انتخاب لانچری دیگر را می توانید مد نظر قرار دهید. برخی لانچرهای شخص سوم از عملکرد روان‌تری نسبت به لانچر پایه دستگاه اندرویدی برخوردار هستند.

استفاده از کارت حافظه سرعت بالا

اگر از کارت حافظه در دستگاه اندرویدی خود استفاده می کنید از به کارگیری مدل های سرعت بالا اطمینان حاصل کنید. در همین راستا، کارت های حافظه کلاس 10 را مد نظر قرار دهید که بهترین عملکرد را در اختیار کاربر قرار می دهند.

بازگشت به تنظیمت اولیه کارخانه (Factory Reset)

برخی مواقع پس از یک دوره طولانی مدت - به عنوان مثال، شش ماه و یا یک سال - استفاده سنگین از دستگاه اندرویدی عملکرد آن به گونه ای افت می کند که چاره ای جز بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه و حذف کردن همه چیز باقی نمی ماند. اگر توصیه های پیشین در بهبود سرعت و عملکرد دستگاه اندرویدی موثر نبودند بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه آخرین گزینه برای بازگرداندن زندگی به آن محسوب می شود. پیش از آغاز این فرآیند از فایل های مهم خود پشتیبان تهیه کنید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها