بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۲۱۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
روحانی در پایان نهمین سفر استانی :
ین قدم ها کمتر از کاری است که ما انتظار آن را داشتیم و زمان باقیمانده هم زیاد نیست اما امکان توافق نهایی در همین زمان هم وجود دارد
تدبیر24:رییس جمهور دقایقی پیش در پایان نهمین سفر داخلی خود در حضور خبرنگاران محلی اظهار داشت: «ما همه توان خود را برای رسیدن به توافق هسته ای انجام داده ایم. به توافق رسیدن در یک مساله بسیار مهم آن هم نه با یک کشور بلکه با شش کشور قدرتمند دنیا کار آسانی نیست اما تجربه اولیه نشان داد که می توانیم یک توافق موفق با آنها داشته باشیم .»

روحانی با بیان اینکه برای توافق نهایی هم قدم های خوبی برداشته شده است، افزود: «البته این قدم ها کمتر از کاری است که ما انتظار آن را داشتیم و زمان باقیمانده هم زیاد نیست اما امکان توافق نهایی در همین زمان هم وجود دارد.»

مهلت توافق موقت هسته ای میان ایران و کشورهای 1 + 5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل) به علاوه آلمان روز سوم آذرماه آینده به پایان می رسد.

رییس جمهوری با بیان اینکه تقریبا در همه مسایل کلیات به نقطه نظر مشترکی رسیده ایم، گفت: البته این کلیات جزییاتی هم دارد که برای دو طرف بسیار مهم است.


روحانی با بیان اینکه شرایط با گذشته کاملا تفاوت کرده است، افزود:« می خواهم تکرار کنم که ما به شرایط گذشته باز نخواهیم گشت، شرایط دنیا و منطقه به گونه ای است که به قبل بر نمی گردیم و دنیا هم این را نمی خواهد. ما مذاکراتی با سران کشورها در نیویورک، شانگهای و حاشیه اجلاس دریای خزر داشتیم و - دریافتیم- هیچ کسی نمی خواهد که این وضع ادامه داشته باشد بخصوص اروپایی ها.»

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: خیلی مهم است که دولت و ملت، منطقی را پیش بگیرند که اگر عده ای بخواهند این توافق به نتیجه نرسد به راحتی نتوانند این کار را انجام دهد.

روحانی گفت: منطق دولت، ملت و مقام معظم رهبری به گونه ای است که هر مقدار در رسیدن به توافق نهایی تاخیر ایجاد شود، ما با تشریح مذاکراتمان برای دنیا، افکار عمومی را قانع کنیم که ما منطقی عمل کرده ایم و زیاده خواهی های طرف مقابل باعث شده است که این موضوع به تاخیر بیفتد.

وی بار دیگر تاکید کرد:« (در مساله هسته ای)، ما به وضع گذشته باز نخواهیم گشت و شرایط ما حتما تغییر خواهد کرد، یا به نتیجه خواهیم رسید و یا اگر نرسیم، راه حل های دیگری مد نظر قرار می گیرد.»


روحانی گفت: به آینده این حرکت کاملا امیدواریم و فکر می کنیم شرایط منطقه ای و جهانی اجازه نخواهد داد که طرف مقابل شرایط دیگری را در پیش بگیرد.

رییس جمهوری در ادامه سخنانش، با بیان اینکه در توسعه اقتصادی به روابط بهتری با دنیا نیاز است و این کار تنها به مساله هسته ای مربوط نیست، خاطرنشان ساخت: خارج از مساله هسته ای، به دنبال یک طراحی جدید در زمینه اقتصادی با کشورهای همسایه و برخی کشورهای بزرگ هستیم که حتی در شرایط تحریم هم ادامه داشته باشد.

روحانی تصحیح مدیریت و روابط با دنیا را لازمه این کار دانست و اضافه کرد: در این باره قدم های اولیه برداشته شده و البته مساله هسته ای هم در جای خودش مهم است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
0
4
انشاا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
4
0
سلام ما که چیزی احساس نکردیم هی میگن شرایط بهتر شده چی بهتر شده یکی بگه لاقل ان زمان مسکن مهر بود کار بود قدرت خرید بود نمیدانم چی خوب شده واقعا چی
پاسخ ها
امیرازقم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آره هروز صبح از خواب بلند میشدیم میرفتیم سوپر مارکت به ما جنس نمیداد میگفت صبر کن زنگ بزنم بعد زنگ هم باید یپول روقیمت میزاشتیم میدادیم به سوپری ! کارنیست قدرت خرید نیست؟؟؟؟برو تو بازار موبایل و تب لت و لب تاب ببین چقدر مردم میخرند !!کار نیست قدرت خرید نیست ؟؟؟هرکی از راه رسیده یه سمند پژوصفر زیر پاش انداخته قدرت خرید نیست؟؟؟دو روز مملکت تعطیل میشه همه میرند مسافرت!!تموم کنید این هوچی گریا را الان از اون زمان خیلی بهتر شده چون مردم روی آوردند به خرید کالاهای لوکس و نیمه لوکس .میدونی چیه شما از جای دیگه میسوزید این حرف ها را میزنید ! یک روز نتو نستید قیمت ها را ثابت نگهدارید . نمیخوام سواد اقتصادیم را به رخ بکشم ولی هنو زم گنده سیاست مداراتون فرق کاهش تورم و ارزونی را نمیدونند
کاظم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
امیرخان درهمین سایت ذیل مطلب: رایزنی برای تمدید مذاكرات هسته‌ای آغاز شده است.نظرم رابخوان تاببینی قیمتت چنداست.ضمناگرچه نخواسته ای ازسواداقتصادیت بگویی اما مطالبت کاملاگویاست؟!
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
آن خرج های بی حساب و کتاب بوده که باعث فقر و قدرت پایین خرید مردم گردیده که انشاءالله با دعای خیر ملت ایران از آن خواهیم گذشت.در همان دوران به نقل از یکی از تئوریسین های کشورمان در یکی از سایتهای داخلی نوشته بود:دولت با این سیاستهای غلطش کشور را 80 سال به عقب برگردانیده است.
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
0
بله کاملادرسته قرارنیست بشرایط گذشته بازگردیم.در83 همه چیزرا باهم دادیم یابعبارتی همان تعلیق.ولی حالاقراره باهربارتمدید قسمتی ازدستآوردهای ملی رابدهیم ولقمه ای هم بگیریم تاتمدیدآخری که آنها بهمه خواسته هایشان برسند.وکی میگه این روش بازگشت بشرایط گذشته است.روش کاملا جدیدیست!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
0
3
ای کاش آقای روحانی همه آنچه که در این 8 سال گذشته برای بعضی روشن کنند.اگر دولت قبل 6 ماه دیگر بود معلوم نبود که امروز در بازارها چه بلایی بر سر این ملت بیاید.به نظر من مقداری از آنچه در دولت قبل بر کشور و ملت گذشته است باید در اختیار عموم قرار بگیرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها