بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۲۱۱
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
شریعتمداری در کیهان خود نوشت :
آیا امام‌حسین علیه‌السلام در پی معامله با عمرسعد و ابن‌زیاد و یزید بود؟! میان جناب «حر» با سران فتنه تفاوتی در حد تضاد و فاصله‌ای به اندازه زمین و آسمان است.
تدبیر24: منتقدین - دیروز آقای دکتر روحانی در اجتماع مردم زنجان به تشریح نظرات خویش درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت که باعرض پوزش باید گفت؛ اظهارات ایشان اولا؛ در بیان موضوع «دو پهلو»!، ثانیا؛ با توجه به مختصات زمانی- یعنی ماجرای اسیدپاشی ضدانقلاب داخلی و توهم‌پراکنی دشمنان بیرونی درباره آن- «حساب‌نشده»! و ثالثا؛ در برخی از موارد با واقعیات جاری انطباق نداشت! که پرداختن به آن، اگرچه ضروری است ولی فرصت دیگری می‌طلبد.
اما، رئیس‌جمهور محترم کشورمان در همین اجتماع به یکی از «درس»ها و «عبرت‌»های عاشورا نیز اشاره کرده و گفت: «یک درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.»
آقای دکتر روحانی یک عالم دینی، حقوقدان و اهل سیاست هستند بنابراین به خوبی می‌دانند که همیشه «اشتراک لفظی» به معنای «اشتراک‌در مفهوم» نیست و برخی از کلمات در بستر حقوقی، سیاسی و یا فنی و... به واژه‌ای تبدیل شده‌اند که با معنای لغوی آنها فاصله دارد و «مذاکره» یکی از همین نمونه‌هاست. مذاکره اگرچه به معنای گفت‌وگو و سخن گفتن با یکدیگر است ولی امروزه «مذاکره» در فرهنگ سیاسی مفهوم و معنای ویژه‌ای دارد که با معنای لغوی آن متفاوت است و به نشست طرفین دعوا برای حل اختلافات فیمابین گفته می‌شود و ماهیت آن «دادن‌و ستاندن» است. با این توضیح که دو طرف برای حل اختلافات فیمابین با یکدیگر به مذاکره می‌نشینند و امتیاز یا امتیازاتی می‌دهند تا در مقابل آن امتیاز یا امتیازاتی بگیرند. مانند مذاکرات هسته‌ای که جناب روحانی از آن با عنوان «برد-برد» یاد می‌کنند و در توضیح آن می‌گویند « مذاکرات باید هم به نفع ما باشد  و هم به نفع طرف مقابل» و تاکید می‌فرمایند که «امتیازی می‌دهیم و امتیازی می‌گیریم».
خب! با این حساب باید از جناب آقای روحانی پرسید که  آیا گفت‌وگوی حضرت امام حسین علیه‌السلام با دشمن از این نوع بود؟ و حضرت می‌خواستند امتیازی به عمرسعد بدهند! و در مقابل از او امتیازی بگیرند؟! چه کسی می‌تواند انکار کند که گفت‌وگوی سیدالشهداء علیه‌السلام با سران شرک و نفاق از نوع نصیحت و دعوت آنان به صراط‌مستقیم الهی و دست کشیدن از کفر و پلیدی بود، نه آن که حضرت با اهدای امتیاز به آنان در پی کسب امتیاز از آنها باشد، یعنی آنچه در تعریف سیاسی واژه «مذاکره» به مفهوم رایج امروزی آن آمده است!
ممکن است جناب روحانی بفرمایند که منظور ایشان نیز مفهوم مذاکره به معنای لغوی آن- یعنی گفت‌وگو با دشمن برای نصیحت آنها و نه امتیاز دادن به آنان- بوده است. که متأسفانه این عذر نمی‌تواند پذیرفتنی باشد، چرا که ایشان می‌فرمایند؛ یکی از درس‌های کربلا هم درس «تعامل سازنده»! و «مذاکره»! است  و «تعامل» چه در فرهنگ سیاسی و چه در فرهنگ لغت به مفهوم معامله کردن است یعنی «بده‌وبستان» و در فرهنگ سیاسی ترجمان دیگری از همان «مذاکره» است! و باید پرسید؛ آیا امام‌حسین علیه‌السلام در پی معامله با عمرسعد  و ابن‌زیاد  و یزید بود؟!
رئیس‌جمهور محترم بلافاصله بعد از بیان فوق به مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و 5+1 می‌پردازند و از آنچه  به امام حسین(ع) تحت‌عنوان «مذاکره و تعامل سازنده» با دشمن نسبت داده‌اند، برای توجیه بینش و منش دولت محترم در مذاکرات - بینش و منش دولت در مذاکره و نه اصل مذاکرات- استفاده می‌کنند! و این نیز نشانه دیگری است از آن که منظور آقای روحانی از «مذاکره و تعامل سازنده»! در کربلا همان مفهوم سیاسی رایج آن، یعنی «بده و بستان» می‌باشد که نه فقط به شهادت تمامی اسناد تاریخی، بلکه به گواهی آنچه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) درباره قیام خویش فرموده‌اند، این بده و بستان! از ساحت مقدس کربلا و عاشورا به دور است و تعجب‌آور است که رئیس‌جمهور حقوقدان که یک روحانی و سیاستمدار نیز هستند، به این نکته بسیار بدیهی توجه نکرده‌اند!
انتظار آن بود- و هنوز هم هست- که رئیس‌جمهور محترم بر این واقعیت تأکید ورزند که بزرگترین و با اهمیت‌ترین درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان قدار و ستمکار است، حتی اگر بهای آن ایثار جان در راه خدا باشد.
مگر این کلام از سید‌الشهداء علیه‌السلام نیست که «انّی لا اری‌الموت الّا سعاده و الحیاهًْ مع‌الظالمین الّا برما- من مرگ (در راه خدا) را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ستمگران (سازش با آنها) را جز خواری نمی‌دانم».
آقای رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره درس‌های کربلا  و عاشورا به «قبول توبه» اشاره کرده و می‌فرمایند؛ «ما تابع همان حسینی(ع) هستیم که توبه حر را هم قبول کرد... من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالاتر از گناه حر مرتکب شده باشد و (هیچ) عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر(ص) و امام علی(ع) جز اباعبدالله‌الحسین(ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر برایش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشیده باشد».
این بخش از اظهارات آقای روحانی «سخن حق» و صدالبته قابل قبولی است اما، اگر خدای نخواسته منظور آقای رئیس‌جمهور از اشاره به این فراز از تاریخ کربلا، مقایسه آن با سران فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 باشد که متأسفانه شواهدی از این فرض حکایت دارد، باید گفت نظر یاد شده از نوع «قیاس مع‌الفارق» است و نه فقط کمترین مشابهتی میان جناب «حر» با سران فتنه وجود ندارد، بلکه این دو ماجرا با یکدیگر تفاوتی در حد تضاد و فاصله‌ای به اندازه زمین و آسمان دارند.
اول آن که، جناب حر، کمترین اهانتی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روا نداشت بلکه در مقابل اعتراض حضرت خطاب به وی که مادرت به عزایت بنشیند- ثکلتک امک- در کمال ادب و خضوع عرض کرد؛ هیچکس در میان عرب چنین سخنی به من نمی‌گوید مگر آن که پاسخ می‌شنود اما، چه کنم که مادر شما، حضرت فاطمه زهرا‌سلام‌الله‌علیها است و من خود را خاکسار حضرتش می‌دانم.
دوم آن که تنها جرم جناب حر، بستن راه بر کاروان حسینی(ع) بود، که این گناه خود را روز عاشورا با توبه و ایثار جان خویش جبران کرد.
اکنون باید از آقای روحانی پرسید؛ کدامیک از عوامل و سران فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 کمترین شباهتی با جناب حر دارند که این «پاکدامنی و ایثار» حر را با «فساد و تباهی» سران فتنه مقایسه فرموده‌اید؟! و چنانچه منظورتان از پیش کشیدن ماجرای توبه حر و پذیرش آن از سوی امام حسین علیه‌السلام، اشاره و کنایه به سران فتنه نبوده است، این بخش از اظهارات حضرتعالی در جغرافیای سخنان دیروز شما در زنجان چه جایگاهی داشته است؟! و با چه مقصود و منظوری مطرح شده است؟! شواهد فراوانی که برخی از اظهارات و مواضع اخیر نزدیکان جنابعالی از جمله آنهاست، نشان می‌دهد منظور شما از پیش کشیدن ماجرای حر، ارتباط دادن آن با ماجرای خیانت سران فتنه بوده است که نه فقط قیاس مع‌الفارق است بلکه می‌تواند برای جنابعالی یک درس بوده و «توبه» شما را از آنچه گفته‌اید در پی داشته باشد.
و اما، جناب حر همانگونه که آقای رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند، از اقدام خود که با وطن‌فروشی و جنایت سران فتنه قابل قیاس نیست، توبه کرد و به مصداق آیه شریفه‌ای که «توبه‌» را با اصلاح عمل انجام شده و بیان آنچه انکار کرده‌اند- الّاالذین تابوا و اصلحوا و بینوا (160 بقره)- صداقت خود را در توبه با ایثار جان خویش امضاء کرد.
حالا باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ آیا سران فتنه از جنایت و خیانتی که مرتکب شده بودند، توبه کرده‌اند؟ که سخن از بخشش و پذیرش توبه آنها در میان باشد؟! اگرچه در هیچیک از سیستم‌های حقوقی‌ دنیا، توبه جنایتکاران مانع مجازات آنان نمی‌شود و در نظام حقوقی اسلام نیز چنین است. از این روی اظهارات جناب رئیس‌جمهور که یک عالم دینی و حقوقدان هستند، تعجب‌آور است و انتظار آن است که به صراحت اعلام کنند منظورشان سران فتنه و گذشت از جنایات آنان- آنهم بی‌آن که توبه کرده باشند- نبوده است.
و اما، درباره سخنان دیروز رئیس‌جمهور محترم گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد موکول می‌کنیم و تنها خطاب به ایشان می‌گوییم «آقای روحانی از شما بعید بود»!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲۰
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
31
11
حاج حسين خيلي فدايي داري
پاسخ ها
امیرازقم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
خب این آقا اگه راست میگه بیاد تو انتخابات مجلس شرکت کنه تا همه فداییاش راببینند
بسیجی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
فتنه گر عاشورا اعدام باید گردد
امیرازقم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
تروریست اقتصادی اعدام باید گردد
abc
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
5
15
متآسفانه کلآ از سخنان رئیس جمهور سوء استفاده شده است؛چه رسانه میلی و چه حسین شریعت ,...........!!!!!!
پاسخ ها
سریاز ولایت 2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
سو استفاده !!!!
خواهشا فرا جناحی مطلب سردار قلم رو مطالعه کنید
واقعا درس عاشورا و امام حسین تعامل هست
اگر این طور بود که ...
آرش
|
ROMANIA
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
8
14
وا اسلامای شریعتنداری بلندشد
چراخودایشان ازحمایت8 ساله خودازتاراج گران بیت ...توبه نمیکنند!
متنفر از اصولگرایان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
7
3
...و ...سمبل دشمنی رهبر با دیگاه نحبگان و وطن پرستانند
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
3
3
سلام. چرا ما یاد نمیگیریم که متعادل عمل نماییم.
چرا ما یاد نمیگیریم از گذشته. درس بگیریم و گذشته را تکرار نکنیم
چرا ما یاد نمیگیریم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
چرا ما یاد نمیگیریم اگر واقعا از قابلیت خود در انجام کار اطمیناننداریم. مسولیت نپذیریم
چرا ما محکوم به تکرار اشتباهات دیگران هستیم
چرا ما الکی خیال میکنیم مخالف یعنی دشمن
چرا ما یاد نمیگیریم مخالف یعنی دیدگاهی جدید و نو به همه چیز
چرا ما یاد نمیگیریم راه رسیدن به نه تنها متعدد است و تازه بن بست هم نیست.
چرا ما یاد نمیگیریم بعضی وقتها باید بخشید و گذشت
چرا ما یاد نمیگیریم اشخاصی که در زمان صدارتشان گلی بسرمان نزدند. امکان اینکه حالا دوباره اگر در سمتی واقع شوند معلوم نیست .....
چرا یاد نمیگیریم اگر کسی مسولیتی را پذیرفت دستش را بگیریم نه اینکه پایش را بکشیم
آقای ریس جمهور مرسی که هوای همه را داری مرسی مرسی اما خواهشا بگونه ای عمل کن که بعدش نگی چرا فلان کار را کردم و چرا فلا ن کار را نکردم. پس یک کمی چند. گام و چند سال بعد را هم در نظر بگیر
بعضی باید ادب شوند تا درس عبرت دیگران شوند
عالم محضر خداست در محضر خدا ادعا نکن تا امتحان نشوی
پس اشخاصی به آینده ملت. نگاه نمیکنند و فقط به خود فکر میکنند و بخاطر تثبیت خود حاضرند ملت را به سختی مبتلا کنتد لایق ببخش .........
عالم محضر خداست در محضر خدا بواسطه ادعاهایمان سخت امتحان میشویم
اشخاصی که در زمان صدارتشان گلی بسر ملت نزده اند قابلیت امتحان شدن هم ندارند فقط برای به کرسی نشاندن حرفشان. خدمت به ملت و حق ملت و ..... بهانه کرده اند
بخدا باور کنی یا نکنی هم اکنون در محضر خدا هستی و داری امتحان میشوی. نکند آب در آسیاب دشمنان بریزی پس اول فکر بعدش را بکن بعد عمل بکن حرف بزن شعار بده و ......
پاسخ ها
زهره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چرا ياد نگرفتي كه با جملات درپيتي رفوزه شدي هان ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ناهید خانم چرا یاد نگرفتی سفسطه نکنی و اسمت رو واقعی بزاری مثل هموم سرباز ولایت 3 و بگی که چقد حقوق میگیری این نظرات مسخره رو بزاری؟؟؟؟
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
14
7
سخنان رییس جمهور صرفا به درد جوک های واتساپ میخورد...که همه حسابی از خجالت ایشان در آمدند و به اندازه کافی به این صحبتها خندیدند!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
والا تو واتساپ به حرفهای خیلی ها میخدن بجز رئیس جمهور از کدوم واتساپ استفاده میکنی نکنه ساخت ...؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
1
5
ما منتظر نصرت خداهستيم كدام در نزد خدا ارزشمند تر است كسي كه دروغ وتهمت وچپاول در روحياتش است وكسي كه در مقابل
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
4
سلام. مرسی از مخالفان. و مرسی از موافقان
زیرا مخالفان باعث میشوند مطمن شوم راهم درست است و دیدگاهم درست تر. و موافقان نیز باعث میشوند مطمن باشم که هنوز اشخاصی هستند که سطح درکشان جهانی است تا انشاالله به لطف خداوند به مقصد و مقصودم برسم. متشکرم
عالم محضر خداست و در محضر خدا بواسطه ادعاهایمان سخت امتحان میشویم
بنفعمان است باور کنیم هم اکنون در محضر خدا هستیم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
0
5
آیا گفت‌وگوی حضرت امام حسین علیه‌السلام با دشمن از این نوع بود؟ و حضرت می‌خواستند امتیازی به عمرسعد بدهند؟ پاسخ آری است و چه امتیازی بالاتر از هدایت به راه خداشدن و مقبول حضرت دوست شدن و در پاسخ این سوال ( و در مقابل از او امتیازی بگیرند؟! ) نیز جواب روشن است که مانع از شهادت یاران و انصار شدن. آیا اگر فاجعه کربلا رخ نمی داد، اسلام رشد و گسترش پیدا نمی کرد؟ پس آسمان و ریسمان نبافید و در یک کلام بگویید که با نظرات رئیس جمهور منتخب مشکل داشته، حتی اگر به صلاح مردم و دین شان باشد. یاعلی
nornora
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
0
1
ماباید همه یک طرف و شریعتمدار یک طرف ماهمه ...او فهمیده ما ...و او بهشتی ما ...و او ولایی ما ازمملکت بی حبر واو مدیر اقتصاد ما همه ...واو مومن ......
پاسخ ها
nornora
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
اسلام دین مذاکره و جستجو برای توبه ی مشرکین است اسلام مردم را به گفتگو دعوت می کند حتی در کربلا هم امام حسین ع خواست تا شاید یکی دیگر هم مانند حر توبه کند چه اشکالی دارد اگر یزید توبه می کرد و مانند حر می شد اشکال داشت اگر این همه گنکار در تاریخ یک آن برگشته اند اشکال داره ؛
sina
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
متاسفانه تاکنون معلوم و هویدا شده جناب رئیس جمهور نه ....بوده و نه ...دان بوده نه اقتصاد دان و .. تنها ...بوده و لذا باید این بی حرمتی های به اما م حسین (ع) و ..از باب بی ..و .. دانست.
nornora
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
دوستان بیایید برای عظمت این کشور شیعه کمک کنیم تفرقه بس است اولین پایگاه شیعی این جاست پس برای سربلندیش دعا کنیم برای رهبری تا همه و همه دعا کنیم به فکر نسل جوان باشیم تفکرات امام امت ره از یادنبریم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها