بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
رییس شبکه هپاتیت کشور با بیان اینکه هپاتیت B مهار شده است، هشدار داد: آرایشگاه ها، دندانپزشکی ها یا مراکزی که وسایل خود را به روش صحیح ضدعفونی نمی کنند، عامل انتقال این بیماری هستند.
تدبیر24: به التهاب و تورم کبد هپاتیت گفته می‏شود. هپاتیت ویروسی در اثر ویروس های مختلفی ایجاد می‏شود که منجر به تورم کبد می‏شوند.

مهمترین انواع هپاتیت ویروسی هپاتیت‏های C, B, A می‏باشند و هپاتیت C و B می‏توانند آسیب کبدی مزمن ایجاد کنند.

دکتر سید موید علویان روز پنجشنبه با اشاره به اول آبان ماه روز ملی اطلاع رسانی هپاتیت گفت: هپاتیت B و C از مهمترین علل آسیب های مزمن کبدی است و برای پیشگیری از این بیماری باید به راه های انتقال توجه کرد.

وی افزود:بیماری هپاتیت نیاز به افزایش و ارتقا سطح آگاهی و دانش افراد جامعه دارد و اطلاع رسانی در این زمینه ضروری است.

***یک میلیون و 400 هزار تا 2 میلیون ایرانی مبتلا به هپاتیت B

علویان افزود:درحال حاضر یک میلیون و 400 هزار تا 2 میلیون نفر ایرانی مبتلا به این بیماری هستند و بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود 400 میلیون نفر در دنیا حامل ویروس هپاتیت B هستند.

وی با اشاره به اینکه هپاتیت B با واکسیناسیون قابل پیشگیری است، تصریح کرد:از سال 73 واکسیناسیون نوزادان و افراد پرخطر شروع شد و امروزه پیدا کردن فرد مبتلای زیر 20 سال در جمعیت کشور مساله​ای نادر است.

علویان با بیان اینکه این بیماری با آزمایش خون قابل تشخیص است، گفت:هپاتیت B از بیماری های شایع در جهان و یکی از علل مهم نارسایی کبد و سیروز کبدی است.

وی با بیان اینکه انتقال این بیماری از راه خون است گفت:در گذشته انتقال این بیماری از طریق مادر به نوزاد بوده اما امروزه رفتارهای پر خطر جنسی نیز از راه های انتقال بیماری است.

این فوق تخصص گوارش اظهار کرد:ویروس هپاتیت B از طریق دست دادن، روبوسی، صحبت کردن و استخر انتقال نمی یابد.

علویان ادامه داد:امکان انتقال هپاتیت B در خانواده هایی که یکی از اعضای آنان دچار این بیماری هستند وجود ندارد و نحوه انتقال بیماری از طریق خون میسر است.

وی اضافه کرد:آگاهی از این بیماری حق همه افراد جامعه است و اطلاع رسانی به ویژه در نوجوانان و جوانان باید به درستی صورت گیرد.

*** ابتلای نیم درصد ایرانی ها به هپاتیت C

رییس شبکه هپاتیت کشور با بیان اینکه نیم درصد از افراد جامعه ایرانی مبتلا به هپاتیت C هستند، گفت:این بیماری بیشتر در معتادان تزریقی، بیماران دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی وجود دارد.

علویان اظهار کرد: تعداد مبتلایان به ویروس هپاتیت C در ایران حدود 200 تا 300 هزار نفر را تشکیل می دهد و بر اساس تخمین سازمان بهداشت جهانی 170 میلیون نفر ناقل هپاتیت C در جهان وجود دارد و سالانه بیش از یک میلیون مرگ و میر بر اثر این بیماری اتفاق می افتد.

علویان با بیان اینکه حدود 40 درصد معتادان تزریقی به این بیماری مبتلا هستند،افزود: یکی از راه های انتقال هپاتیت C از طریق سرنگ آلوده است.

وی اضافه کرد: این بیماری در اکثر موارد به صورت مزمن و در طولانی مدت به سیروز یا سرطان کبدی منجر می شود.

فوق تخصص گوارش و کبد گفت:واکسنی برای هپاتیت C کشف نشده است و درمان آن هزینه زیادی را بر بیمار تحمیل می کند.

علویان اظهار کرد:در سال های اخیر اجرای برنامه های کاهش آسیب باعث شده است که این بیماری کنترل شود و شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی ، تالاسمی و دیالیزی کاهش چشمگیری داشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها