بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مسئول اجرایی تاسیسات اداره کل نوسازی مدارس اصفهان گفت: بخاری‌های نفتی 250 مدرسه از مدارس مناطق روستایی استان که دارای یک یا دو کلاس درس بوده‌اند، جمع‌آوری و بخاری‌های تابشی جایگزین آن‌ شده‌ است.
تدبیر24: مسعود ضیاء در منطقه اصفهان، اظهار کرد: تنها 28 درصد مدارس استان اصفهان در سال‌های اخیر دارای موتورخانه مرکزی بوده است و مابقی دارای بخاری‌های گازی و نفتی بوده‌اند.

وی افزود: عملیات استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس از سال 92 با جمع‌آوری بخاری‌های گازی و نفتی 180 مدرسه و تجهیز آنها به موتورخانه مرکزی در حال اجراست.

مسئول اجرایی تاسیسات اداره کل نوسازی مدارس اصفهان ادامه داد: در سال جاری اگر صد درصد اعتبار برنامه ریزی شده را به ما تخصیص دهند، می‌توانیم 500 مدرسه را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم.

ضیاء افزود: در سال گذشته، 13 میلیارد تومان بودجه به اداره کل نوسازی مدارس اصفهان تخصیص یافته بود در حالی که امسال قرار است این مبلغ به 27 میلیارد تومان افزایش یابد وتا الان چهار میلیارد تومان به حساب سازمان نوسازی مدارس واریز شده است و باقی آن قرار است طی ماه‌های آینده واریز شود.اگر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بودجه به سازمان نوسازی مدارس تخصیص یابد، تا سه سال آینده کل مدارس استان اصفهان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز خواهند شد.

مسئول اجرایی تاسیسات اداره کل نوسازی مدارس اصفهان با بیان اینکه تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد طبق اولویت بندی‌های صورت گرفته انجام می‌شود، اضافه کرد: به اداره‌های آموزش و پرورش هر منطقه ابلاغ شده مدارس را طبق پارامترهای مختلف مثل دبستان دخترانه، دبستان پسرانه، راهنمایی دخترانه و راهنمایی پسرانه اولویت بندی و به نوسازی مدارس معرفی کنند.

ضیاء در خصوص اولویت بندی این طرح اضافه کرد: بیشتر سعی کردیم استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس را از روستاها شروع کنیم، و در حدود سه سال گذشته سامانه‌ای را طراحی کردیم تا از میزان ایمنی تجهیزات گرمایشی در نقاط مختلف استان آگاهی یابیم.

وی در خصوص مشارکت خیرین در زمینه استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: به دلیل سابقه زیاد نوسازی و مقاوم سازی مدارس نسبت به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، خیرین آشنایی کمتری با ما دارند و کمتر با ما همکاری دارند و در این پروژه‌ها جای خالی خیرین مدرسه ساز احساس می‌شود.

مسئول اجرایی تاسیسات اداره کل نوسازی مدارس اصفهان با اشاره به اینکه اغلب موتورخانه‌های موجود در مدارس در حال حاضر دارای سرویس‌کار نیستند، گفت: نگهداری و تعمیرات موتورخانه‌ها باید طبق برنامه منظمی انجام شود زیرا عدم توجه به این موضوع باعث فرسوده شدن موتورخانه‌ها می‌شود.

ضیاء افزود: گفت: در حال حاضر برخی مدارس به دلیل از کار افتادن موتورخانه‌هایشان ناچار به گاز کشی مدرسه‌شان و نصب بخاری گازی شده‌اند، بنابراین تخصیص اعتبار برای این کار به شدت احساس می‌شود زیرا مدارس توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها