بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
ادامه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بررسی سوال نماینده فلاورجان از «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهمترین دستور کارهای نمایندگان در جلسات علنی هفته آینده است.
تدبیر24: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده طبق روال مرسوم روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهند داشت و در این جلسات طرح ها و لوایح وصول شده را مورد بررسی قرار می دهند.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و نیز گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکتهای تعاونی روستایی، طرح حمایت از احداث ، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها، طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386بر اساس دوسال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان از دیگر طرحهایی است که نمایندگان هفته آینده مورد بررسی قرار خواهند داد.

لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی،طرح حمایت از صنعت برق کشور، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده ،طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران از دیگر طرحها و لوایح اعلام شده برای بررسی در جلسات علنی هفته آینده است.

لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح، طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث،لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی ها، طرح اصلاح تبصره (1) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور نیز در دتسور کار نمایندگان است.

طرح جرم سیاسی، طرح اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، طرح الحاق یک بند به ماده (524) قانون آئین دادرسی مدنی، طرح الحاق یک تبصره به ماده (505) قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هم از دیگر طرح هایی است که در جلسات علنی هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نمایندگان همچنین در جلسات علنی هفته آینده در مورد سوال ملی ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان از علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصمیم گیری می کنند.

این در حالی است که نمایندگان طی هفته آینده گزارش کمیسیون عمران درمورد بررسی زلزله های دوازدهم و نوزدهم دی ماه سال1392 بستک و جزیره کیش در استان هرمزگان را استماع می کنند.

** قرائت سه گزارش تحقیق و تفحص در جلسات علنی هفته آینده

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد تحقیق وتفحص از عملکرد وزارت صنعت ، معدن وتجارت درخصوص واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها و همچنین گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات وفناوری در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی نیز هفته آینده در جلسات علنی مجلس قرائت می شود.

**انتخاب ناظرین درمجامع و شوراها

انتخاب دونفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان ناظر در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان ناظر در شورای عالی نظام پزشکی و انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و یک نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان ناظر در شورای ملی ایمنی زیستی در دستور کار نمایندگان در جلسات علنی هفته آینده اعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها