بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
همزمان با جشن ملی دیوالی یا جشن نور، سراسر هندوستان امروز پنج شنبه شاهد برگزاری جشن ها و مراسم گوناگون بود.
تدبیر24: جشنواره نور یا جشن چراغ دیوالی از بزرگترین جشنواره های پیروان آیین هندو است که در سراسر این کشور به مدت پنج روز برگزار می شود و امروز پنج شنبه با عنوان جشن دیوالی به کار خود پایان داد.

در این روز که در سراسر هندوستان تعطیل رسمی است، پیروان آیین هندو به دیدار بزرگترها و اقوام و آشنایان خود می روند و به یکدیگر هدیه می دهند. به همین علت از یک هفته پیش بازارهای هند مملو از مشتریانی بود که برای خرید جشن دیوالی به خیابان ها آمده بودند.

همچنین همه محله ها و خیابان ها چراغانی شده و مراسم نورافشانی و آتش بازی در همه محله ها برگزار می شود.

جشنواره ملی نور یا دیوالی در باور پیروان آیین هندو، نشان دهنده پیروزی خوبی بر بدی در درون انسان است.

مردم هند در این رویداد فرهنگی، علاوه برروشن کردن چراغ و تزیین خانه های خود، به نظافت خانه و محله ها می پردازند.

دراین جشنواره مردم باروشن کردن شمع دراطراف خانه، از الهه هندو برای خود طلب، برکت و ثروت می کنند.

در این روز مردم با انواع خوراکی و شیرینی، از یکدیگر پذیرایی می کنند و این روز را که نماد پیروزی خوبی بر بدی است، به همدیگر تبریک می گویند.

بیشتر پیروان آیین هندو مراسم عروسی را در این ایام برگزار می کنند و به علت افزایش خرید طلا و جواهر ، قیمت این فلز گرانبها در این ایام به اوج خود می رسد.

یکی از ویژگی های بارز جشن دیوالی، استفاده گسترده جوانان و نوجوانان از مواد محترقه و ابزار نورافشانی است به گونه ایکه تصاویر ماهواره ای از هند در روز دیوالی، این کشور را به شکل لکه ای بزرگی از نور نشان می دهد.

جذابیت های جشن دیوالی موجب شده گردشگران زیادی از کشورهای مختلف در این ایام به هندوستان سفر کنند و این جشن به یکی از جذابیت های توریستی این کشور تبدیل شده است
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها