بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس ، مدارس محروم را در اولویت اجرای این طرح دانست.
تدبیر24: علی اصغرفانی در شورای آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری- با تاکید براهمیت بومی سازی مراکز آموزشی، افزود: امسال برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان ازبهمن ماه دانشجویان بومی هر منطقه را می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: این طرح سبب می‌شود تا وضعیت رقابتی در هر منطقه ایجاد و زمینه برای ارائه ایده‌های جدید در راستای رفع نیازهای هر منطقه فراهم شود.

فانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 12میلیون و820 هزار دانش آموز در 122هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند ، تصریح کرد: مدارس امسال فعالیت خود را با حضور بیش از یک میلیون فرهنگی آغاز کردند و بیش از 126میلیون جلد کتاب در این مدارس توزیع گردید.

وی خاطر نشان‌کرد: امسال 120هزار دانش آموز جدید وارد مدارس شدند که نیاز به 7000 نیروی انسانی معلم جدید دارند اما نیروی جدیدی استخدام نشده واز نیروهای قبلی استفاده می‌شود.

یک سوم از مدارس کشور به مقاوم سازی نیاز دارند

فانی با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس افزود: این طرح در122مدرسه استان همزمان با سایر استان های کشور در راستای بهره بری منابع انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه اکنون دوسوم مدارس کشور مقاومت لازم در مقابل حوداث دارند، تصریح کرد: یک سوم از مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی دارند که برخی باید تخریب و بازسازی شوند.

فانی خاطر نشان کرد: با تخصیص اعتبارات در راستای مقاوم سازی مدارس استان‌های محروم در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و لزوم استفاده وسایل گرمایشی در مدارس اظهار کرد: باتوجه به اینکه درصدی از مدارس کشور بویژه در مناطق محروم فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند درراستای استانداردسازی این مدارس 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فانی خاطرنشان‌کرد: امسال این بودجه کامل تخصیص نیافته است اما با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوان با تخصیص اعتبار ، این مشکل را برطرف کنیم.

فعالیت 4700 مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز

وی با تاکید برلزوم فعالیت مدارس ابتدایی در کلیه روستاهای کشور افزود: در سال گذشته 110مدرسه ابتدایی کشور با تنها یک دانش آموز و 4600 مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز به فعالیت خود ادامه دادند.

فانی اظهار کرد: در برخی روستاها در دوره های متوسطه یک و دو به علت تخصصی بودن رشته‌ها ودروس مشکلاتی وجود دارد که درراستای رفع این مشکل مراکز شبانه روزی و روستا مرکزی در این مناطق ایجاد شده‌است.

به گفته وی، امسال اعتبارات مراکز شبانه روزی و هزینه جابجایی دانش آموزان در مراکز روستا مرکزی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

نیروی انسانی و فضای آموزشی مناسب دوشاخصه اصلی در محرومیت زدائی

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و فضای آموزشی دوشاخصه اصلی محرومیت زدایی هستند افزود: در سال 94 استان هایی که در این دوشاخص زیر میانگین کشوری هستند در تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرند.

در این شورا وزیر عالی آموزش وپرورش چهارمیلیارد تومان به آموزش وپرورش در راستای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام استان همچون ساخت یادمان شهدای فرهنگیان استان ، اردوگاه فرهنگی شهید چمران ، اصلاح مراکز آموزش و پروش استان و اتمام سالن های ورزشی نیمه تمام مراکز تخصیص داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها