بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
ابتلا به ابولا، آبله گاوی، آلودگی به ویروس نیل غربی، تب طوطی و هاری از جمله بیماری هایی است که بر اثر همزیستی انسان ها و حیوانات به انسان ها منتقل می شود.
تدبیر24: علاقه به حیوانات بسیار زیباست. بسیاری در خانه خود حیوانات خانگی دارند و گاهی نیز این حیوانات را در رختخواب خود یا کودکانشان می خوابند.

اما آنچه بسیاری نمی دانند این است که حیوانات ناقل بیماری های مختلف خطرناکی هستند.

خفاش ها ناقل ابولا

خفاش ها مهم ترین ناقلان بیماری ابولا هستند. گوشت خفاش در بسیاری از کشورهای آفریقایی به عنوان غذایی بسیار لذیذ، طرفداران فراوانی دارد.

ویروس ابولا ابتدا از حیوان به انسان منتقل می شود. این ویروس سپس از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند و این بیماری را توسعه می دهد.

آبله گاوی

آبله گاوی به طور معمول گاوها را مبتلا می کند. اما این بیماری برای بیشتر پستانداران خطرناک است و آنها را در خطر ابتلا به این بیماری قرار می دهد.

در آلمان واکسن آبله گاوی وجود ندارد، زیرا واکسن آبله عادی انسان را نسبت به آبله گاوی نیز محافظت می کند.

در گذشته بیشتر افرادی که شیر گاو می دوشیدند به این بیماری دچار می شدند و بیماری ابتدا از دست های آن ها آغاز می شد.

 آلودگی به ویروس نیل غربی

پشه ببری آسیا حامل ویروس نیل غربی است. این حشره موذی و سمج که به علت وجود خطوط راه راه روی بدنش به پشه ببری معروف است، حتی از روی لباس نیز نیش می زند. آلودگی به ویروس نیل غربی موجب بروز تب استخوان شکن می شود و می تواند قربانیان خود را از پا درآورد.

تب طوطی

تب طوطی بیماری مشترک انسان و دام است که می تواند به خصوص برای کودکان و افراد ناتوان خطرناک باشد. معمولا طوطی، مرغ عشق و پرندگان به این بیماری مبتلا می شوند. انسان در ارتباط با مدفوع این پرندگان به این بیماری دچار می شود. علائم بیماری به صورت گسترده از جمله ضعف پنهان، ذات الریه، تب شدید، تورم مفصلی، اسهال، تورم ملتحمه چشم و سرفه خون آلود هستند.

بیماری هاری

بیمای هاری مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی است و به طور عمده از روباه به انسان منتقل می شود.

هاری بیماری کشنده ویروسی است که بر سیستم مرکزی اثر می گذارد و راه های سرایت گوناگونی دارد؛ راه هایی چون گاز گرفتن حیوان و زخم و مخاط حیوان مبتلا.

بنابراین سگ ها و گربه های به ظاهر سالم می توانند از طریق لیسیدن لب و چشم و بینی کودکانی که با آن ها بازی می کنند این کودکان را به بیماری هاری مبتلا نمایند.

گربه خانگی

بیماری های ناشی از گربه های خانگی متعددند و می توانند بخصوص برای کودکان خطرناک باشند. این بیماری ها در پی گازگرفتگی یا کشیدن پنجه گربه ی بیمار به کودک منتقل می شود. در آلمان شمار گربه های مبتلا به بیماری های گوناگون 13 درصد است. انسان های مبتلا به بیماری های گربه خانگی به تب شدیدی دچار می شوند و غدد لنفاوی شان در نزدیکی محل گاز گرفتگی متورم می شوند.

منبع:ساینس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها