بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
«وندی شرمن» معاون وزارت امور خارجه ایالات متحده و نماینده ارشد تیم آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران، هفته آینده برای مذاکره با دیگر اعضای گروه 1+5 راهی لندن می شود.
تدبیر24: شرمن روز دوشنبه برای دیدار با مذاکره کنندگان کشورهای 1+5 به لندن می رود اما هنوز مشخص نیست که از ایران نیز نماینده ای در این مذاکرات حضور می یابد یا خیر.

شرمن، پنجشنبه گذشته در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن، مذاکرات هسته ای با ایران را بسیار پیچیده توصیف کرد و خواهان اقدامات قانع کننده و قابل راستی آزمایی تهران برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای شد.

مذاکرات دو روزه کارشناسی ایران و 1+5 برای بحث و مذاکره بیشتر درباره موضوع های اختلافی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته (30 مهر و اول آبان) به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه و «استفان کلمنت» دستیار ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شد.

طرفین در این دور از گفت و گوها، بر سر موضوعات اختلافی «میزان غنی سازی اورانیوم، نحوه لغو تحریم ها و مدت زمان توافق نهایی» و طرح ها و ایده های مطرح شده در مذاکرات سیاسی بحث و گفت و گو کرده و مباحث مطرح شده را جمع بندی کردند.

«حمید بعیدی نژاد» رییس هیات مذاکره کننده کارشناسی هسته ای ایران در پایان این دور از گفت و گوهای کارشناسی میان ایران و 1+5 تاکید کرد: گفت و گوها جدی، فشرده و صریح بود.

وی افزود: هیات ها معتقد بودند که دیدگاه های بحث شده، برای یافتن راه حل های نهایی موثر و مفید بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها