بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
استاندار کرمان گفت: انتقال آب به استان در دستور کار دولت است اما این آب برای شرب و صنعت می‌باشد و برای کشاورزی نیست، چون هزینه‌ی انتقال آب کشاورزی بسیار زیاد است.
تدبیر24: «علیرضا رزم‌حسینی» صبح امروز(شنبه سوم آبان‌ماه) در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی پسته رفسنجان با اشاره به موفقیت شرکت‌های تخصصی اظهار کرد: شرکت تعاونی پسته یک برند در کشور است که جایگاه خود را در داخل و خارج از کشور باز کرده و کار تخصصی انجام می‌دهد.

مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به مشکلات شرکت تعاونی پسته افزود: با وزیر جهاد کشاورزی صحبت کرده‌ایم و ایشان برای حمایت، اعلام آمادگی کرده‌اند و باید با توجه به شرایط جدید، تدبیری اندیشیده شود.

رزم‌حسینی تصریح کرد: سیاست استان بر حمایت است و ما حمایت می‌کنیم، چون می‌دانیم، تعاونی روش موفقی است و شرکت تعاونی پسته نیز باید در بحث آب و صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی با استان همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما مقصر بودیم که بحران آب به سراغمان آمد و باید در این زمینه فکری کرد و رسالت دیگر شرکت تعاونی پسته، بهینه مصرف کردن آب است و نباید سطح زیرکشت اضافه شود و در عین حال باید افزایش بهره‌وری را داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: در طرح هم‌یاران آب استان کرمان، راهی جز صرفه‌جویی آب نداریم و باید با کمک کشاورزان در این زمینه کار کنیم و روش ما در این طرح آمرانه نیست بلکه مدبرانه است و طرح جامعی می‌باشد.

رزم‌حسینی افزود: اگر صنعت پسته احیا شود، کار بزرگی است و باید همه دست به دست هم داده و کار را پلکانی جلو ببریم و اگر اختلاف به‌علت افراد است، کار را به کسی بسپاریم که روی او حساسیت نباشد، زیرا کار مهم‌تر از افراد است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات کشاورزان، بحث فروش محصولات در آینده است و در بازاریابی مشکل دارند اما شرکت‌هایی مانند تعاونی پسته کار امیدوارکننده‌ای است و آماده‌ی همکاری با این شرکت هستیم.

به‌گفته‌ی استاندار کرمان، باید طرح هم‌یاران آب را جدی بگیریم، در غیر این صورت کشاورزان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: انتقال آب به استان در دستور کار دولت است اما این آب برای شرب و صنعت می‌باشد و برای کشاورزی نیست، چون هزینه‌ی انتقال آب کشاورزی بسیار زیاد است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها