بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
مدیرکل مدیریت بحران مازندران بر لزوم آمادگی مسوولان مناطق مختلف بویژه غرب استان برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی با توجه به در پیش بودن بارش های شدید، تاکید کرد.
تدبیر24: 'رستم زرودی' روز شنبه از نفوذ سامانه بارش زا و کاهش محسوس دما برای امروز و فردا در مازندران بویژه در غرب استان خبرداد و افزود: به فرمانداران، بخشداران و شهرداران مناطق تاکید شده است تا نقاط سیل خیز را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان درمورد احتمال طغیان رودخانه ها براثر بارش شدید باران، باید مسوولان نهادهای ذیربط در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.

وی گفت: این موضوع بطور جدی درحال پیگیری است و قرار است از عصر امروز /شنبه/ نیز در تماس تلفنی با فرمانداران از آنان خواسته شود تا ضمن توجه به هشدار هواشناسی، آمادگی لازم را برای مقابله با احتمال وقوع سیلاب در حوزه فعالیشتان داشته باشند تا مشکلی برای شهروندان و روستاییان ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران همچنین گفت : با تلاش های شبانه روزی گروه های امدادی در چند روز اخیر درشهرستان های سیلزده غرب مازندران خوشبختانه زندگی مردم آسیب دیده دراین مناطق به روال عادی برگشته است.

زرودی میزان خسارت های وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش های مختلف این مناطق را بیش از 780 میلیارد ریال اعلام کرد.

بارندگی شدید و درپی آن جاری شدن سیل خسارت های زیادی به بخش های مختلف شهرستان های غرب مازندران از جمله واحدهای مسکونی ، زیرساخت های شهری و روستایی ، تاسیسات زیربنایی و ابنیه و کشاورزی وارد کرد.

اداره کل هواشناسی استان مازندران نیز پیش از این دراطلاعیه ای اعلام کرد که تجزیه و تحلیل آخرین نقشه ‏های پیش‏یابی هواشناسی، نفوذ یک سامانه سرد بارشی را از شنبه به نوار شمالی کشور نشان می‏ دهد.

به گزارش ایرنا ، دراین اطلاعیه آمده است: بنابراین با توجه به شکل‏ گیری جریانات سرد و مرطوب دریا به خشکی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر پیش ‏بینی می‏ شود که از شنبه شب بارندگی و وزش باد نسبتا شدید به تدریج شروع شود، به طوری که روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد بارش باران، وزش باد نسبتا شدید، کاهش شدید دما و همچنین مواج شدن دریای خزر خواهیم بود.

در این اطلاعیه تاکید شده است که بارش در نیمه غربی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان دور از انتظار نخواهد بود. بارندگی روز سه شنبه به ویژه در غرب استان البته با شدت خیلی کمتر ادامه خواهد داشت.

اسحاق حمیدی میرکلایی مسوول هواشناسی نوشهر نیز به خبرنگارایرنا گفته بود که بارش های پراکنده و رگبار از عصر جمعه در غرب مازندران آغاز می شود اما شدت بارش ها مربوط به شنبه شب خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر باید آمادگی های لازم ایجاد شود. بارندگی تا عصر یکشنبه ادامه خواهد یافت و در روز سه شنبه بارندگی پراکنده خواهد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها